Toon posts:

[USB-STICK] Laptop en usb-stick

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond mede-tweakers! 8-)

Ik heb sinds kort een Acer Travelmate 800 notebook en mijn vriendin heeft een HP Pavilion notebook. Er zit op beide laptops een USB 2.0 poort. Zij heeft een SonyEricsson T610 en ik een SonyEricsson T68i. Beide gsm toestellen hebben Bluetooth. Nu willen wij beide kunnen internetten wanneer we in de trein zitten. Wie o wie kan aan ons vertellen hoe we dit kunnen realiseren? We hebben zo'n USB-stick van de mycom gehaald en dat ding kregen we absoluut niet aan de praat. Heeft een van jullie al ervaring hiermee? Alvast bedankt namens ons beiden! :)

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 09:15
Vreemd probleem. Meestal worden die adapters meteen wel herkend. Welk besturingssysteem gebruik je?
Ik heb zelf zo'n adapter van trust op winXP. Geen enkel probleem. En mijn T610 eraan koppelen ging ook zonder gezeur.
Mocht je de adapter aan de praat hebben is het verder een kwestie van een tweede kopen voor de laptop van je vriendin en je eigen telefoon aan je eigen pc koppelen. Probeer in ieder geval eens je bluetoothadapter opnieuw te installeren. Pak desnoods het boekje er even bij.

Verwijderd

Topicstarter
olof schreef op 19 november 2003 @ 22:24:
Vreemd probleem. Meestal worden die adapters meteen wel herkend. Welk besturingssysteem gebruik je?
Ik heb zelf zo'n adapter van trust op winXP. Geen enkel probleem. En mijn T610 eraan koppelen ging ook zonder gezeur.
Mocht je de adapter aan de praat hebben is het verder een kwestie van een tweede kopen voor de laptop van je vriendin en je eigen telefoon aan je eigen pc koppelen. Probeer in ieder geval eens je bluetoothadapter opnieuw te installeren. Pak desnoods het boekje er even bij.
We hebben beiden Windows XP. Zij heeft HOME en ik de PROF editie. Ik zou niet weten hoe je het moeten laten herkennen. Hoe moeten we het in Windows aangeven dat we willen internetten via een USB connectie? (weet je misschien ook waar ik in Pricewatch de USB-sticks kan vinden om te kunnen internetten?)

• olof
Je moet dan je telefoon als modem gebruiken om in te bellen. Gewoon zoals je gewend bent een inbelverbinding aanmaken en dan als modem je telefoon kiezen.
Zou moeten lukken.

/edit/
Het zou volgens mij niet veel uit moeten maken wat voor adapter je hebt. Vraag in de winkel gewoon naar een USB-bluetooth adapter die geschikt is om je telefoon aan te koppelen.
Kwa prijs doen ze elkaar niet zo veel.

In de pricewatch staan ze bij I/O-controllers en dan Bluetooth & IRDA
/edit/

[ Voor 48% gewijzigd door olof op 19-11-2003 22:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
olof schreef op 19 november 2003 @ 22:29:
Je moet dan je telefoon als modem gebruiken om in te bellen. Gewoon zoals je gewend bent een inbelverbinding aanmaken en dan als modem je telefoon kiezen.
Zou moeten lukken.
Had jij de CD van je SonyEricsson geinstalleerd of de CD van je USB stick?

• olof
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 22:34:
[...]

Had jij de CD van je SonyEricsson geinstalleerd of de CD van je USB stick?
De cd van mijn adapter voor de bluetooth connectie en de cd van ericsson voor de modem drivers.

Verwijderd

Topicstarter
olof schreef op 19 november 2003 @ 22:37:
[...]

De cd van mijn adapter voor de bluetooth connectie en de cd van ericsson voor de modem drivers.
Hoe snel is je verbinding dan? Heb je GPRS?

• olof
Mijn preciese snelheid weet ik zo niet. Ik gebruikte het bij mijn pc op mijn slaapkamer om mijn email op te halen, maar sinds ik en wlan heb is dit dus niet meer nodig. Als ik jou was zou ik er niet te veel van verwachten hoor. Ik heb van horen zeggen dat het vergelijkbaar is met een 28k8 modem als je een GPRS aabsluiting hebt. Maar ik durf dit niet met zekerheid te zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.paradigit.nl/pdf/10004936v.htm

Sitecom Bluetooth USB adapter € 29,00
Bij Paradigit Computers. Is dit een juiste keuze? Kan ik ze ook voor minder kopen?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 08:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
olof schreef op 19 november 2003 @ 23:01:
Mijn preciese snelheid weet ik zo niet. Ik gebruikte het bij mijn pc op mijn slaapkamer om mijn email op te halen, maar sinds ik en wlan heb is dit dus niet meer nodig. Als ik jou was zou ik er niet te veel van verwachten hoor. Ik heb van horen zeggen dat het vergelijkbaar is met een 28k8 modem als je een GPRS aabsluiting hebt. Maar ik durf dit niet met zekerheid te zeggen.
Ik hoorde juist dat GPRS net zo snel zou zijn als een ISDN.
Ik heb namelijk Vodafone GPRS (incl. 10mb).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 08:03 ]

• olof
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 07:58:
Ik hoorde juist dat GPRS net zo snel zou zijn als een ISDN.
Daarom zeg ik dus ook dat ik dat niet precies weet. Maar dat zou niet verkeerd zijn. Op die manier kun je nog redelijk vlot internetten in de trein.

/edit/
Die sitecom adapter is een van de meest gebruikte. Kijk maar eens in het T610 topic wat loopt. Deze zou het dus zeker moeten doen.
/edit/

[ Voor 19% gewijzigd door olof op 20-11-2003 09:08 ]

Pagina: 1