[Mozilla 1.x] traagheid bij plaatjes

Pagina: 1
Acties:

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
Na het herinstalleren van Windwos XP Pro vertoont Mozilla een merkwaardig probleem. Bij bepaald plaatjes wordt de brwoser extreem traag. het duurt dan 1-2 seconden voordat ik verder door een plaatje kan scrollen. Het plaatje rendert(?) dan heel traag. Dit heeft niks met de internetsnelheid te maken, alle plaatjes zijn al geladen.

Dit komt niet bij alle plaatjes voor. Het komt ook ongeacht de grootte van het plaatje voor. Bijvoorbeeld, de rode banner op www.tweakers.net vertoont kuren, als ik met de muiswheel of met de scrollbalk naar beneden wil scrollen dan duurt het een ogenblik voordat het plaatje "gerendert" wordt. Voor de rest heb ik met de pagina helemaal geen probleem.

Ondernomen actie

Als eerste heb ik "overbodige plugins" weggegooid. Dus Java, Flash en Adobe acrobat uninstalled. Echter, geen effect.

Dan heb ik Mozilla 1.5 verwijderd en 1.6 geinstallerd. Geen verschil.

Ik heb op google en op GoT gezocht maar ik vond niks dat betrekking op mijn situatie had.

Ik heb een topic gepost op een forum die zich bezighield met support op Mozilla 1.x, echter, ik kreeg geen reactie.

Natuurlijk kan ik, als laatste redmiddel Windows opnieuw installeren, maar dit wil ik pas doen als alle mogelijkheden uitgeput zijn.

edit:

Ben vergeten te vermelden dat bij de plaatjes waar de vertraaging bij optreedt ook de muis voor een halve seconde "bevriest" als ik met de muis over het plaatje ga. Hetzelfde gebeurt ook bij het verlaten van het plaatje.

[ Voor 10% gewijzigd door Twisted op 19-11-2003 22:12 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/insanity/shovel.jpg

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'