[KABEL] Andere nic Kabelfoon?

Pagina: 1
Acties:

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Topicstarter
Ik heb kabelfoon gebeld en volgens hun maakt het niet uit welke nic ik gebruik, echter als ik mn utp kabel in een andere nic stop krijg ik een 0.0.0.0 ip of een automatische
ik heb getest op een pc en op een mac, vergeet ik iets of doe ik iets fout?
ik heb dhcp geprobeerd op beide systemen en statisch op de mac, ik zie wel dat de lichtjes van het kabelmodem af en toe oplichten als ik iets oprvraag, maar op de mac krijg ik een page not found error op zowel url als ip

help please

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

En als je de stekker uit de nic en uit de het modem haalt. En alles zo een paar minuten laat en dan eerst de nic aansluit en daarna de stekker van het modem.

The need for speed drives me

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je dient voordat je de netwerkkaart vervangt je IP weer vrij te geven aan het systeem. Onder Windows 2000/XP/2003 doe je dit door op een command prompt "IPCONFIG /RELEASE" in te tikken. Op Windows 9x doe je dit door WINIPCFG op te starten, en vervolgens op "RELEASE" te klikken bij de netwerkkaart waarop Kabelfoon zit aangesloten.

Dit geeft het IP adres terug aan het systeem. Jouw modem kan maar 1 IP adres tegelijk aan namelijk, dus als je je kabeltje eruit haalt en in een andere netwerkkaart steekt gaat het pas werken op het moment dat de lease verlopen is.

Heb je dat niet gedaan (en kun je dat niet meer doen omdat je kaart al de machine is ofzo) dan moet je wachten tot de leasetijd over is. Kabelfoon heeft een lease van een uur geloof ik, dus na de helft van de tijd (30 minuten + 1 seconde) moet de lease automatisch vrijgegeven worden als je niet meer verbonden bent, en kun je em in een nieuwe kaart steken.

Het gaat dus vanzelf een keer werken als je geen RELEASE hebt gedaan van je IP adres :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Topicstarter
bedankt jullie adviezen hebben geholpen en ik ben nu online op mijn PE box

winxp zonder harddisk :)