USB gamepad, blijft scheef sturen.

Pagina: 1
Acties:

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 19:46
Ik heb een Playstation 2 Dual Shock controller via een Play.com adapter op mijn PC (windows XP) aangesloten.

Het installeren van de adapter gaat perfect, en in het calibratie paneel ziet alles er uitstekend uit (geen afwijkingen naar links/rechts o.i.d.).

Helaas geeft deze in spellen een afwijking naar links.
In GTA:VC blijft ik rondjes linksom draaien, en in racegames zoals NFS Underground en NFS Hot Pursuit, kom ik amper de menu's door omdat er automatisch gescrolled wordt.

Ik heb geprobeerd de spellen opnieuw te installeren, evenals de USB adapter compleet te verwijderen uit de Device Manager, en hierna opnieuw te installeren.

helaas verandert er hierdoor helemaal niets, calibratie paneel is perfect, games nog steeds een afwijking.

Ben ik soms iets vergeten te vewijderen met het herinstalleren in de Device Manager :? Ik heb alle apparaten onder het onderdeel Human Interface Adapters verwijderd.

Ik hoop dat deze in het goede forum staat, ik weet niet of het een hardware probleem of software/SPV/WOS probleem is :S

• Vimana
Net mijn oude Gravis Xterminator aangesloten (gameport) en de USB pad eruit. En hiermee heb ik geen problemen m.b.t. calibratie. In de games werkt het ook prima :?

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde probleem. Als ik in NFSP Underground zit dan gaat ie automatisch naar boven. Haal ik de controller uit de USB controller dan doet ie nog het zelfde. Ik moet de USB controller zelfs uit mijn usb poort halen. Ook als ik alleen de USB controller heb aangesloten zonder dat de Playstation2 controller er in zit dan doet ie het zelfde. Heeft denk dus niet echt met de Playstation controller te maken maar meer met de communcatie van de usb controller.

• Vimana
^kick^

Gisteren Need For Speed: Underground gekocht. Deze zou ik graag met de PLaystation controller willen spelen, ware het niet dat bovenstaand probleem nog steeds niet is opgelost :'(

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-04 16:22
Is er al iemand die het gelukt is.
Ik werk echter met de PSOne gamepad, maar bij mij blijft ie ook steeds lopen in nfs underground :'(