Rolfie schreef op 19 november 2003 @ 21:10:
[...]
ben ik niet helemaal met je eens. Als jij de WIndows XP poort 139 open laat staan, dan gaat het idd helemaal fout. Echter ik ken een aantal bedrijven die poort 139 open hebben staan op hun ISA Firewall server. Deze controlleerd alle data op poort 139, en als dit goede Exchange data bevat laat hij dit netjes door. De Firewall controlleerd dus ieder bitje wat binnen komt op. Behoorlijk veilig dus.
Die bedrijven die jij dan noemt zijn dan een flinke uitzondering op de regel denk ik

.
Dat poort 139 lekker openstaat op dikke privépijplijnen vind ik prima, maar als een particuliere provider als @home er voor kiest die poorten potdicht te gooien sta ik daar echt achter. Je wilt niet weten hoe lek NetBIOS over TCP/IP is en zelfs als je je shares beveiligd met een wachtwoord zit je nog niet veilig. Dit hele protocol (wat oorspronkelijk niet eens voor WAN bedoelt was, dat zegt al meer dan genoeg) moet gebanned worden en het blokkeren van de bijbehorende poorten is een prima methode. Dan kun je wel stellen dat het jouw verbinding is en dat je daar mee doet wat je wilt, maar de goeden mogen onder de kwaden lijden in dit geval hoe lullig dat ook klinkt.