i865 perlk, zit daar een promise controller op?

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op de Intel site staat alleen de PERL. de verschillende versies van de PERL staan aangegeven bij 'available configs'

http://developer.intel.co...herbd/rl/rl_available.htm

op de gewone PERL zit geen s-ata raid. op de meest complete versie zit wel s-ata raid. (bij bascomputers heet die PERLK)

nu lijkt het me logisch dat ze die raid toegevoegd hebben met een extra controller. op de foto is ook te zien dat er onderaan 2 extra s-ata poorten zitten. maarja, wat voor controller zit er nou op voor de s-ata raid? het is mij niet duidelijk.

dit is nogal een relevante vraag, omdat ik twijfel tussen dit bordje en een asus p4c800. de intel is namelijk goedkoper (klopt ook wel want heeft een i865 chip). het gaat me puur om de betrouwbaarheid en een betrouwbare raid functie. dan heb ik liever de intel eigenlijk maar dan moet er wel een goede controller op zitten.

Afbeeldingslocatie: http://developer.intel.com/design/motherbd/rl/D865PERL_lg.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 19-11-2003 21:36 . Reden: pic thumbnailed en clickable gemaakt .. druk op Edit om te zien hoe ik dat heb gedaan ;) ]

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:40
met die controller kan ik je helaas niet helpen, maar ik zou zekers voor de asus gaan, hij heeft een iets snellere chipset maar met de asus kun je veel meer instellen dan met het intel mobo, met het intel mobo kun je b.v. niet overclocken wat met de asus perfect gaat.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
foutje bedankt :/

[ Voor 179% gewijzigd door The_Greater op 19-11-2003 20:41 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Fanatic_FS schreef op 19 november 2003 @ 20:30:
met die controller kan ik je helaas niet helpen, maar ik zou zekers voor de asus gaan, hij heeft een iets snellere chipset maar met de asus kun je veel meer instellen dan met het intel mobo, met het intel mobo kun je b.v. niet overclocken wat met de asus perfect gaat.
ik wil niks instellen, ik wil hem er in schroeven, aanzetten en draaien. ik ga ook niet overclocken. ik zie weleens die intel seattle p2 bordjes voorbijkomen en dat draait allemaal nog fantastisch. laatst nog een 80gig schijf in zo'n ding gehangen zonder dat er een bios update nodig was. ik ben dan wel die hard amd aanhanger maar tegen intel bordjes kan niemand op.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

de p4c800 heeft s-ata raid via promise chipset geloof ik of ite

en die van intel via de south bridge denk ik
zo is het ook met me p4p800

Verwijderd

Volgens mij zijn alle perl borden qua layout hetzelfde dwz ze hebben allemaal de
Intel ICH5-R southbridge. Dus het is een intel eigen controller.

edit:http://support.intel.com/design/motherbd/rl/rl_available.htm

oops, er zijn vier modellen waar alleen de laatste twee SATA raid supporten via de southbridge

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 21:11 ]

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

kan je beter voor die intel gaan
hoef je ook geen aparte drivers te installen voor raid gebeuren

das ook niet helemaal waar :s
die vlag gaat alleen op als je niet gebruikt maakt van raid :s

[ Voor 34% gewijzigd door star-saber op 19-11-2003 21:11 ]

Pagina: 1