[A7N8X] klok loopt te snel

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04:15
Vreemd probleem met mijn Asus A7N8X: mijn klok loopt te snel. Elke dag moet ik hem weer synchroniseren met een timeserver, omdat hij gewoon een paar minuten voor loopt. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Ik kan me niet voorstellen dat het aan de batterij ligt, dan zou hij juist achter moeten gaan lopen (terwijl hij uitstaat) toch?

omniscale.nl

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Heb je toevallig je bus overclocked? :)
Of heb je spread fsb spectrum oid in je bios aanstaan?

Als je zoekt op nforcershq.com zul je meer mensen met dit probleem vinden.
Ik ondervind dit probleem (wel een half uuir per dag extra ofzo :X ) sinds 2 van de fanheadertjes op het mobo niet meer werken (a7n8x deluxe). Best wel vervelend ja.. :/
Het probleem treedt btw niet op als ik de bus op normale snelheden laat draaien.
(Ik draai nu @ 220mhz)

http://www.nforcershq.com...hp?t=19631&highlight=real

Dit is een topique met veel ervaringen met dit probleem :)

[ Voor 3% gewijzigd door Okyah op 19-11-2003 20:22 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• posttoast
Okyah schreef op 19 november 2003 @ 20:22:
Heb je toevallig je bus overclocked? :)
Of heb je spread fsb spectrum oid in je bios aanstaan?

Als je zoekt op nforcershq.com zul je meer mensen met dit probleem vinden.
Ik ondervind dit probleem (wel een half uuir per dag extra ofzo :X ) sinds 2 van de fanheadertjes op het mobo niet meer werken (a7n8x deluxe). Best wel vervelend ja.. :/
Het probleem treedt btw niet op als ik de bus op normale snelheden laat draaien.
(Ik draai nu @ 220mhz)

http://www.nforcershq.com...hp?t=19631&highlight=real

Dit is een topique met veel ervaringen met dit probleem :)
Ik zal er eens naar kijken. Ik over-, onder- en bovenklok helemaal niets trouwens en spread fsb spectrum zegt me niets, dus daar zal ik wel niets aan veranderd hebben ;)

Maar tot zover bedankt in ieder geval, ik zal zo wel even hier plaatsen of ik iets op die andere site gevonden heb.

omniscale.nl

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb dat ook bij m'n A7N8X, soms loopt het verschil zelfs op tot 3 min per dag. Maakt niet uit of ik overclock of niet, en ik heb het bij 2 verschillende borden: de A7N8X en de A7N8X deluxe

🖥️ | 🚗

• posttoast
Goed, het lijkt iets te maken te hebben met voltages...

Het vreemde is ook dat mijn klok in Windows écht sneller loopt, de secondes tikken sneller voorbij dan echte secondes. Ik zal eens even in mijn bios gaan kijken. See you on the other side! ;)

omniscale.nl

• posttoast
OK, in mijn bios zie ik dat mijn 12v op 12,6v loopt. Geen idee wat dat betekent, maar zou dat het probleem kunnen zijn? Zo ja, kan ik dat (zonder gebruik van soldeerbout of andere gevaarlijke apparatuur) lager krijgen?

omniscale.nl

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Nja, het hoeft niet aan enig voltage te liggen volgens mij (althans > niet de met de een of andere monitor zichtbare), want mijn voltages zijn vrij netjes. 12.093, 4.919, 3.28. Valt mee te leven :P
Maar ik merk het dus pas als ik de bus omhoog gooi. Misschien is dit dan ook een ander probleem dan dat van jullie..
Maar ik vermoed idd dat het iets met de stroomvoorziening van het bord te maken heeft, aangezien ik weet dat 2 fanheadertjes sinds kort een stuk lagere spanning over zich hebben staan :/

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

bij m'n ene systeem is de 12v lijn 11,49v, en op het andere systeem 12,15v. Allebei lopen ze ietsje te snel, dus aan de 12v zal het niet liggen

🖥️ | 🚗

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 21:14
Bovendien staat die 12V er alleen op als je PC aan staat.

Er zit ergens op het bord een klokgenerator. Dat ding wordt in principe gestuurd door een kristal. Die bepaald de frequentie. Tenminste vroeger ging dat zo. Mocht dat tegenwoordig nog zo gaan, dan denk ik dat dat kristal niet 100% op de juiste frequentie werkt. Hierdoor krijg je ook de afwijking in je BIOS klok.

Grote kans, dat je PC in de geval als geheel al iets overklokt draaid. Maar dit staat natuurlijk in dezelfde verhouding als de afwijking van je klok hè. Want 3 minuten over 24 uur is nog steeds bijna nix.

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

• Shunt
  • Laatst online: 08:54

Shunt

Boe

heb dit ook gehad op mijn asus A7V8X en mijn asus A7N8X ;) ik denk dat dit een asus probleempje is :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Het zou ook kunnen liggen aan andere kaarten in je pc. Klinkt heel raar maar dit heb ik ook gehad met elke computer waar ik een Creative ES1370/1371 pci in deed. Dit deed ie alleen met destandaard drivers. Ik heb ook gelezen op de cd rom van win 98 dat dit redelijk vaak voorkwam met die kaarten. Kortom, het zou ook kunnen liggen aan andere pci kaarten. Het is veel werk om het uit te zoekenwelke kaart (als je er geen hebt is het heel simpel, dan moet je een andere oplossing vinden) het is.

Dit kwam bij mijbij verschillende moederborden voor, van Pentium 1,2, en een a7v266. Allemaal met die kaart.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
dan denk ik dat dat kristal niet 100% op de juiste frequentie werkt. Hierdoor krijg je ook de afwijking in je BIOS klok.
Lijkt me niet het geval. Fabrikanten die kristallen maken met zo'n enorme afwijkingen gaan binnen een seconde of drie wel failliet. ;)

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 21:14
3 minuten op een heel etmaal is anders een afwijking van maar 0.00208%

Bijna verwaarloosbaar lijkt me, wat dat betreft. Maar goed, het blijft een nare afwijking. En heel erg typisch voor juist dat type bord.

Want mijn A7V333 wijkt nu sinds de aanschaf nog niet eens een minuut af, en die heb ik hier nu al ruim aan jaar draaien.

edit:

Oooops, rekenfoutje. Het is dus 0.208% ............. inderdaad aan de hoge kant :X

[ Voor 14% gewijzigd door CARman op 20-11-2003 22:15 ]

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

Verwijderd

Hmm, da's grappig, ik had laatst ook met de A7N8X dlx dat de klok per dag ongeveer 3 kwartier voor liep.
Het was overigens na een paar keer opnieuw opstarten verholpen. :?

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

heeft iemand hier eigelijk al een oplossing voor gevonden? Heb zelf lopen zoeken maar kan niets vindne. Betwijfel of een mailtje naar asus overigens zin zal hebben.

heb hier zelf een E deluxe versie die , schrik niet, op 12 uur ongeveer 30 minuten voor gaat lopen en dat vind ik toch ECHT te GORTIG ...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• survivor
  • Laatst online: 31-12-2021
Heb hier een A7N8X del. rev 2.0 met een 2800+@3200+ en heb al ondervonden dat de klok juist blijft lopen als ik RC5 afzet,eens de koetjes aan het draaien zijn gaat hij pas afwijken door vooruit te lopen. :?

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Verwijderd

ik heb dit bord ook (niet over-clocked) en hij loopt prima gelijk

(wellicht geen hulp maar toch een idee dat het niet bij alle borden zo is :P )

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

survivor schreef op 06 maart 2004 @ 23:24:
Heb hier een A7N8X del. rev 2.0 met een 2800+@3200+ en heb al ondervonden dat de klok juist blijft lopen als ik RC5 afzet,eens de koetjes aan het draaien zijn gaat hij pas afwijken door vooruit te lopen. :?
Heb dit voor de gein ook even getest met een a7n8x, a7n8x deluxe en a7n8x-e deluxe, klok lijkt idd wat te snel te lopen (+/- 2 min/dag) met rc5 aan. Ik zal vannacht eens 1 koetje laten rusten om te kijken of de klok dan goed blijft.

*update*

Na een dagje testen blijkt idd de klok zonder }:O goed te lopen.....

[ Voor 8% gewijzigd door igg op 08-03-2004 23:15 ]

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

oftopic: Ik heb me pas een ASUS A7N8X-E Deluxe gehaald met AMD XP 2800+
ik moet nog de hd's en geheugen krijgen dus ik had em ff met wat ouwe geheugen getest alleen om ff in de bios te komen.

Er zit zon ingebouwde vocal Post reporter op mobo en die zegt elke keer: "CPU Fan failed"( Arctic Copper Silent 2 )terwijl die et gewoon doet hij herkent em niet om de speed te lezen in hardware monitor.Maar als ik em op de casefan aansluiting op mobo zet dan ziet ie em wel 8)7

• Roma33
  • Laatst online: 11-03 20:52

Roma33

Gamer

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 06:25:
Er zit zon ingebouwde vocal Post reporter op mobo en die zegt elke keer: "CPU Fan failed"( Arctic Copper Silent 2 )terwijl die et gewoon doet hij herkent em niet om de speed te lezen in hardware monitor.Maar als ik em op de casefan aansluiting op mobo zet dan ziet ie em wel 8)7
is een bekende probleem met de ASUS mobo's, ik denk dat dit nog bij niemand werkt. Op mijn E-DLX werkt het ook niet :p
en nog een bugje van de ASUS mobo's is het niet herkennen van fans die onder 2000 toeren draaien !

waar blijft die nieuwe BIOS :(

Dirtylicious

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 20:23
Je kunt die reporter messages ook uit zetten, is een instelling in je BIOS.

Dit tijds probleem is mij nog niet eerder opgevallen, terwijl ik een A7N8X-Deluxe rev 2.0 met een 2500+ @3200+ met RC5-72 koe. Op dit moment loopt mijn systeemtijd 6 minuten voor op mijn wekker. Wel interresant, ik ga mijn klok ook maar eens in de gaten houden.

Verwijderd

't is een lapmiddel, maar je kan windows automatisch de tijd laten syncen, dubbelklik op de klok en dan tabblad 'tijd'.

Overigens loopt m'n A7V333 al een jaar correct zonder bijstellen.

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 14:37

Goku33

Ownage!

igg schreef op 07 maart 2004 @ 21:01:
[...]

Heb dit voor de gein ook even getest met een a7n8x, a7n8x deluxe en a7n8x-e deluxe, klok lijkt idd wat te snel te lopen (+/- 2 min/dag) met rc5 aan. Ik zal vannacht eens 1 koetje laten rusten om te kijken of de klok dan goed blijft.

*update*

Na een dagje testen blijkt idd de klok zonder }:O goed te lopen.....
Dus ligt het dan aan RC5 of aan het feit dat de cpu 100% stressed is?

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Ik heb geen koe en bij mij loopt de tijd ook steeds voor. Die koe is het probleem dus niet.

Powered by: blond bier

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:04:
't is een lapmiddel, maar je kan windows automatisch de tijd laten syncen, dubbelklik op de klok en dan tabblad 'tijd'.

Overigens loopt m'n A7V333 al een jaar correct zonder bijstellen.
Bij XP bij mij doet hij het op die manier 1 keer per week. Er zijn ook programma's die ingebouwd hebben dat ze om de zoveel minuten met zo'n server contact maken. Via WinBar checkt ie iedere minuut bij mij. Ik denk dat ik geen afwijking heb ;)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

als hij iedere minuut zoiets doet word je comp traag

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 08:41:
als hij iedere minuut zoiets doet word je comp traag
Hier merk ik er niets van. Wie weet is het niet meer dan een enkel pingcommand :P Je kan hem ook instellen dat ie t om t uur doet ;)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-04 20:40
Ik heb een GigaByte GA-7N400-L, met een nForce 2 Ultra 400 chipset, en daar loopt de klok juist te traag. Na een paar dagen loopt hij een minuut achter.

Verwijderd

Ik heb ook een Asus A7N8X deluxe overgeklokt en wordt flink gebruikt maar de klok loopt keurig op tijd.
Misschien een bios batterij die bijna leeg is?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 12:33
Ik heb hier sinds vandaag ook opeens last van :?
Klok heeft altijd goed gelopen, maar vandaag loopt dat ding opeens 2x zo snel :X
Het instellen van synchronisatie etc is geen oplossing omdat dit de boel lichtelijk, maar wel merkbaar ins spellen, vertraagd.

• Frietsaus
  • Niet online
Crash-Override schreef op 16 maart 2004 @ 18:45:
Ik heb hier sinds vandaag ook opeens last van :?
Klok heeft altijd goed gelopen, maar vandaag loopt dat ding opeens 2x zo snel :X
Het instellen van synchronisatie etc is geen oplossing omdat dit de boel lichtelijk, maar wel merkbaar ins spellen, vertraagd.
Omg, dat is "Toevallig", sinds vandaag heb ik er ook last van! |:( ... De secondes vliegen voorbij man!
Btw: Een maat van me heeft er ook last van! :?

[ Voor 7% gewijzigd door Frietsaus op 16-03-2004 21:18 ]

• Crash
Nokko schreef op 16 maart 2004 @ 21:13:
[...]
Omg, dat is "Toevallig", sinds vandaag heb ik er ook last van! |:( ... De secondes vliegen voorbij man!
Btw: Een maat van me heeft er ook last van! :?
een reboot heeft het hier opgelost.
geen idee wat er nu eigenlijk aan de hand was. scan met ad-aware, norton, regcleaner etc. leverde niks op. ook draaide er geen rare processen ofzo :?
naja, blame windows O-) :P

• Sybr_E-N
  • Laatst online: 30-04 20:23
Na 6 dagen loopt mijn klok in windows van 6 naar 8 minuten voor op mijn wekker. Of mijn wekker loopt te traag :)

• Crash
Sybr_E-N schreef op 16 maart 2004 @ 22:11:
Na 6 dagen loopt mijn klok in windows van 6 naar 8 minuten voor op mijn wekker. Of mijn wekker loopt te traag :)
dat valt nog mee. hier liep ie toenstraks na een half uur alweer 6min voor :X

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:02
mijn computer had na 3 dagen uptime een verschil opgebouwd van 4 uur! :X :|

/edit
a7n8x-E deluxe ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Sv3n op 16-03-2004 22:58 ]

Last.fm
Films!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:23

mace

Sapere Aude

Er is ook zo'n proggie atomic clock sync die naar wens automatisch de klok kan bijstellen, na elke nieuwe install of PC gebruik ik dit tooltje 1x om de tijd precies goed te krijgen, daarna misschien eens in het jaar.
Maar als het zo extreem is is het ff een tijdelijk lapmiddel totdat asus hier een antwoord op heeft.

/edit: spuit 11 :X

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 17-03-2004 10:05 ]

• Frietsaus
  • Niet online
MaCe1337 schreef op 17 maart 2004 @ 10:04:

Maar als het zo extreem is is het ff een tijdelijk lapmiddel totdat asus hier een antwoord op heeft.
Asus alleen? Ben je gek, ik heb hier ook last van op een DFI Lanparty Moederbord :r

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Het probleem lijkt zich bij (zware) belasting van Nforce2 mobo's het ergste te manifesteren.

Heb nu een aantal dagen getest door pc's +/- 24 uur te laten draaien met rc5-72, +/- 24uur burnk7 en +/- 24uur "kale"windows.

De borden die hierbij gebruikt zijn: Tyan Tiger mp, Asus a7v333, vage ecs-plank, Asus a7v8x, Asus A7n8x, Asus a7n8x-deluxe, Asus a7n8x-e-deluxe.

De planken met Nforce2 chipjes hadden bij volle belasting (zowel rc5-72 als burnk7) een afwijking tussen de 3-5 minuten per dag, bij idle geen waarneembare afwijking.
De overige borden werkten zonder afwijking.

PS geen van de borden was overklokt.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 09:25

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik heb een a7n8x deluxe (rev 2.0) en die loopt binnen no-time 6 mins voor en daar blijft hij op hangen, totdat ik de tijd weer goed zet (via de sync van windows). Dan gaat hij weer binnen no time naar 6 minuten vooruit in de tijd en blijft hij hangen op 6 minuten vooruit.

Maar volgens mij had ik dat niet op mijn a7n8x deluxe rev 1.4 (welke later stuk ging en ik een 2.0 kreeg).

edit:

Ik draai geen koe (meer), dus ik heb geen 24/7 100% cpu belasting.

Wel zou ik graag weten hoe ik dat ding van windows vaker kan laten updaten dan 1x per week en ik wil er geen apart progsel voor draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door nhimf op 22-03-2004 10:19 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Markieman
  • Laatst online: 29-04 18:15
Tot mijn spijt moet ik even zeggen dat vanuit het oogpunt van een programmeur het oplossen van zo'n probleem door het regelmatig updaten vanuit een timeserver geen ideale oplossing is.

Bepaalde programmatuur doet voor het bijhouden van tijdsintervallen een beroep op de systeemklok. Indien de klok ineens x minuten/seconden terugspringt in de tijd kan dit kleine, maar (in zeldzamere gevallen) ook grote gevolgen met zich meebrengen.

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 09:25

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Markieman schreef op 22 maart 2004 @ 10:28:
Tot mijn spijt moet ik even zeggen dat vanuit het oogpunt van een programmeur het oplossen van zo'n probleem door het regelmatig updaten vanuit een timeserver geen ideale oplossing is.

Bepaalde programmatuur doet voor het bijhouden van tijdsintervallen een beroep op de systeemklok. Indien de klok ineens x minuten/seconden terugspringt in de tijd kan dit kleine, maar (in zeldzamere gevallen) ook grote gevolgen met zich meebrengen.
Daarom wil ik hem vaker updaten, bijv elk half uur of 15 mins ofzo. Ik heb een linux servert, en daar kannik natuurlijk de ntpd van starten zodat ik (bij wijze van spreken) elke 30 seconden kan updaten zonder een ntp server op internet te flooden.
Maar elke 30mins updaten lijkt mij een mooie hoeveelheid.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Markieman
  • Laatst online: 29-04 18:15
btw, ik weet niet hoe oud die bordjes zijn, maar valt dit niet onder garantie?

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:23

mace

Sapere Aude

nhimf schreef op 22 maart 2004 @ 10:13:
Ik heb een a7n8x deluxe (rev 2.0) en die loopt binnen no-time 6 mins voor en daar blijft hij op hangen, totdat ik de tijd weer goed zet (via de sync van windows). Dan gaat hij weer binnen no time naar 6 minuten vooruit in de tijd en blijft hij hangen op 6 minuten vooruit.

Maar volgens mij had ik dat niet op mijn a7n8x deluxe rev 1.4 (welke later stuk ging en ik een 2.0 kreeg).

edit:

Ik draai geen koe (meer), dus ik heb geen 24/7 100% cpu belasting.

Wel zou ik graag weten hoe ik dat ding van windows vaker kan laten updaten dan 1x per week en ik wil er geen apart progsel voor draaien.
als hij blijft hngen op 6 min vooruit zet je hem de volgende keer als hij weer 6 min vooruitloopt 12 min terug, probleem opgelost ;) :+

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Mijn specs.

Amd Athlon XP2700+ (standaardsnelheid)
2 x 512 MB Corsair Twinx PC3200
Abit NF7-S rev. 2 met het nieuwste biosje
Hercules 3d prophet 9700 pro
2 x Maxtor Diamond Max Plus 9 in Raid 0
Terratec sixpack 5.1+ pci kaartje

Ik heb hier sinds kort ook zomaar uit het niets last van gekregen

Ik draag geen koeien of andere programma's die de processor intensief gebruiken. Ik vind het opvallen dat meerdere mensen hier "opeens" last van hebben, hier is nog nooit eerder wat over geweest op GoT. Me pc draait volledig standaard en toen het gedonder begon was er niks aan de pc veranderd. Ik post alle specs maar ff om te laten zien dat het aan pci kaartje ook niet zo snel zal liggen of iets dergelijks. Ik denk dat het toch puur iets is van ontregelde Nforce 2 chippies, maar ja wat doen we eraan?

edit:
Zo, heb met de atomic klok die hier eerder genoemd is de proef op de som genomen...ik zette hem om 21:25 goed en om 21:55 liep hij al 10 sec. verkeerd. Als je dit doorrekent is het 20 sec. per uur en dat betekent dus 8 minuten per 24 uur. Dat vind ik dus wel veel.

[ Voor 18% gewijzigd door MixingMastersM op 24-03-2004 21:57 ]

• survivor
  • Laatst online: 31-12-2021
Had er een paar weken geleden ook last van,vooral als RC5-72 draaide......maar sinds korte tijd loopt hij weer juist,en heb er niks aan veranderd zelfs met RC5 :?

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

• Skimmer
  • Laatst online: 02-01 11:03

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

FF een schopje.

Ik ben in het bezit van een A7N8X-X en sinds een week heb ik last van het 'snelle tijd' probleem.
Het probleem ontstaat tijdens het spelen van BattleField: Vietnam. Na 1 level te hebben gespeeld gaat de tijd ineens 2x zo snel lopen. Dit is hinderlijk omdat BF:V schijnbaar intensief gebruikt maakt van de klok voor timing in het spel (Dus te snelle klok=Lag in singleplayer).

In de praktijk houdt dit voor mij in dat ik 1 level kan spelen, en vervolgens mijn computer op nieuw op moet starten om de klok weer normaal te krijgen...

-----------

Hier een mogelijke oplossing gevonden.
You can also go to Start/Programs/Administative Tools/Services and scroll down to "Windows Time" and disable it and then the system will run on the Bios' time.
Zo thuis maar ff proberen.

[ Voor 57% gewijzigd door Skimmer op 30-03-2004 16:16 ]

In times of war the law falls silent

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 22:48

Adm.Spock

Duik-Aap

Ik heb ook een A7N8X en ik heb geen last van dit fenomeen... (Rev2.0 Deluxe) :)

Probeer anders eens AboutTime, dat is erg zuinig met CPU cycles en kan gehaal naar wens getweaked worden Link (Freeware)

het is lastig te vinden, dus ik heb het op m'n eigen server gezet, niet massal downen aub, ik heb maar 320kb/s up :P

• posttoast
Adm.Spock schreef op 30 maart 2004 @ 23:41:
het is lastig te vinden, dus ik heb het op m'n eigen server gezet, niet massal downen aub, ik heb maar 320kb/s up :P
Haal je linkje maar snel weg dan :)

Hier kun je hem namelijk ook krijgen.

omniscale.nl

• Skimmer
  • Laatst online: 02-01 11:03

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Adm.Spock schreef op 30 maart 2004 @ 23:41:
Ik heb ook een A7N8X en ik heb geen last van dit fenomeen... (Rev2.0 Deluxe) :)

Probeer anders eens AboutTime, dat is erg zuinig met CPU cycles en kan gehaal naar wens getweaked worden Link (Freeware)

En wat doet dat programma? Synchronizen met een time server? Dat heeft namelijk niet zo veel zin, en is zoals eerder geroepen meer een workaround dan een oplossing.

Gisteren even getest met het uitschakelen va de windows time service. Eerste resultaten zijn hoopvol... vanavond nog maar weer verder testen...

In times of war the law falls silent

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Freaky... ik heb hetzelfde probleem. Het kan tot een uur op 8 uur uptime voorlopen. (ik stond dus een uur te vroeg op het station :X )

Ik heb de timeserver veranderd naar XS4ALL maar dat mocht ook niet baten. Als je de klok aanklikt zie je de secondes voorbij vliegen. (Wel handig op je werk trouwens :+ )

Mijn systeem is wel OCed. Maar het is iets van de laatste maanden eigenlijk... het begint nu pas erge vormen aan te nemen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Crash
Skimmer schreef op 30 maart 2004 @ 16:08:
FF een schopje.

Ik ben in het bezit van een A7N8X-X en sinds een week heb ik last van het 'snelle tijd' probleem.
Het probleem ontstaat tijdens het spelen van BattleField: Vietnam. Na 1 level te hebben gespeeld gaat de tijd ineens 2x zo snel lopen. Dit is hinderlijk omdat BF:V schijnbaar intensief gebruikt maakt van de klok voor timing in het spel (Dus te snelle klok=Lag in singleplayer).

In de praktijk houdt dit voor mij in dat ik 1 level kan spelen, en vervolgens mijn computer op nieuw op moet starten om de klok weer normaal te krijgen...

-----------

Hier een mogelijke oplossing gevonden.

[...]

Zo thuis maar ff proberen.
Dit klinkt niet eens zo gek. Ik heb BF:V alweer ff niet gespeeld, dus zal het in de loop van de week eens uitproberen of het daadwerkelijk daar aan zou kunnen liggen :)
Pagina: 1