Toon posts:

Aanmelden Windows XP mislukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maatje van me had wat last van spam e.d. en is rigoreus zijn systeem gaan cleanen (ook het register). Na de 'opschoning' acties lukt het hem niet meer om aan te melden onder Windows XP: klikt op zn username, voert password in en wordt weer afgemeldt.

Nu was er het één en ander van spam software genaamt svcpack.exe. echter ik ben bang dat hij in het register iets teveel (svchost) heeft weggehaald. Heb geprobeert Win XP te starten in laatst goed werkende modus, alleen heeft geen succes. Tevens de herstel optie van Win XP CD geprobeerd, echter herkend hij de HDD's niet (staan in RAID mirror).

Voor duidelijkheid, het systeem is al gecleanend van diverse virussen (blaster oid was niet aanwezig). Hebben jullie nog tips hoe ik evt het register kan herstellen, of evt weer kan aanvullen met de juiste svchost commando's? Of hoe ik evt toch de herstel optie vd Win XP CD kan uitvoeren!?

Thanks!

JW.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:58

breinonline

Are you afraid to be known?

Als je helemaal niet meer in het systeem komt, ook niet als je inlogt onder het adminaccount of in een van de veilige modussen, dan is er weinig hoop denk ik. Rest het redden van de gegevens op de schijf (als dat geen NTFS encrypted is).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Lijkt me dat je toch Windows opnieuw zal moeten installen. Zo blijkt maar weer, nooit klooien met je registry als je niet weet wat je doet :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Veilige modus moet kunnen lukken, heb ik ook gehad, met verder geen ondersteuning als netwerkondersteuning moet je toch kunnen inloggen

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 23:04
breinonline schreef op 20 november 2003 @ 09:02:
Als je helemaal niet meer in het systeem komt, ook niet als je inlogt onder het adminaccount of in een van de veilige modussen, dan is er weinig hoop denk ik. Rest het redden van de gegevens op de schijf (als dat geen NTFS encrypted is).
2x achter elkaar op alt+ctrl+del drukken in welkoms scherm, nu met het administrator account inloggen.
Redelijke kans dat dit wel werkt.

Anders veilige modus proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Weezer-DC op 20-11-2003 09:06 ]

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

Wat je anders kan proberen ... als de remote registry nog aan staat, gewoon de PC aanzetten zonder in te loggen en dan vanaf een andere PC die in een netwerk zit de registry van die defecte PC bewerken en die missende dingen terugzetten. Desnoods even afkijken van een nog werkende XP installatie.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1