Hallo lui,
Ik heb een php file waarbij ik meuk naar een database stuur en waarbij ik een file naar de server stuur. Nu is de php code wat minder relevant omdat ik beide scripts afzonderlijk positief getest heb. Hier is waarmee ik in de knoop kom te zitten:
In deze code wil ik dus 2 acties uitvoeren: INSERT into database & FILE uploaden.
Het script werkt wel maar de file upload wil gewoon niet werken. Kan hem ook zo doen dat de file wel upload maar dat de INSERT weer niet werkt. Iemand de oplossing over hoe ik deze 2 acties kan oplossing in 1 bestand? (of kan het zo niet?)
Ik heb een php file waarbij ik meuk naar een database stuur en waarbij ik een file naar de server stuur. Nu is de php code wat minder relevant omdat ik beide scripts afzonderlijk positief getest heb. Hier is waarmee ik in de knoop kom te zitten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <table> <form enctype="multipart/form-data" action="upload_amb.php" method="POST"> <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="30000"> <tr><td>Merk:</td><td><input type="text" name="merk"></td></tr> <tr><td>Type:</td><td><input type="text" name="type"></td></tr> <tr><td>Jaar:</td><td><input type="text" name="jaar"></td></tr> <tr><td>KW/PK:</td><td><input type="text" name="kw_pk"></td></tr> <tr><td>Brandstof:</td><td><input type="text" name="brandstof"></td></tr> <tr><td>KM-stand:</td><td><input type="text" name="km"></td></tr> <tr><td>Kleur:</td><td><input type="text" name="kleur"></td></tr> <tr><td>Carrosserie:</td><td><input type="text" name="carrosserie"></td></tr> <tr><td>Prijs:</td><td><input type="text" name="prijs"></td></tr> <tr><td>Foto:</td><td><input type="file" name="foto_file"></td></tr> <input type="submit" value="Bewaren" name="submit"> </form> </table><br> |
In deze code wil ik dus 2 acties uitvoeren: INSERT into database & FILE uploaden.
Het script werkt wel maar de file upload wil gewoon niet werken. Kan hem ook zo doen dat de file wel upload maar dat de INSERT weer niet werkt. Iemand de oplossing over hoe ik deze 2 acties kan oplossing in 1 bestand? (of kan het zo niet?)