Aangezien ik een fervent multitasker ben en gaming me toch niet echt meer iets zegt heb ik besloten om dan ook te investeren in een dual systeempje.
Nu zit ik met een aantal vragen.
Eerst en vooral aangaande de keuze tss Opteron en Xeon (jaja eeuwige twist)
Nu gaat het me niet over de snelheid ervan maar over de 'economische levensduur'
Ik zou op het ogenblik gaan voor een Xeon systeempje maar het zou toch op zen minst 1,5 - 2 jaar moeten meegaan. Nu heb ik echter men twijfels door de opkomst van 64-bit platform.
Zou het niet verstandiger zijn hierin te investeren?
Dan aangaande het geheugen.
Welk geheugen zou ik het beste gebruiken? Ik dacht aan 4 * 256 of 4 * 512 maar wat ik me afvroeg was of ik goed zou afzijn met Mushkin geheugenchips aangezien deze 2-2-2 timings hebben. (enkel in geval van Xeon -> Asus PC-DL ondersteunt unreg geheugen).
Voor welk geheugen zou ik moeten gaan bij Opteron?
Nu zit ik met een aantal vragen.
Eerst en vooral aangaande de keuze tss Opteron en Xeon (jaja eeuwige twist)
Nu gaat het me niet over de snelheid ervan maar over de 'economische levensduur'
Ik zou op het ogenblik gaan voor een Xeon systeempje maar het zou toch op zen minst 1,5 - 2 jaar moeten meegaan. Nu heb ik echter men twijfels door de opkomst van 64-bit platform.
Zou het niet verstandiger zijn hierin te investeren?
Dan aangaande het geheugen.
Welk geheugen zou ik het beste gebruiken? Ik dacht aan 4 * 256 of 4 * 512 maar wat ik me afvroeg was of ik goed zou afzijn met Mushkin geheugenchips aangezien deze 2-2-2 timings hebben. (enkel in geval van Xeon -> Asus PC-DL ondersteunt unreg geheugen).
Voor welk geheugen zou ik moeten gaan bij Opteron?