Radeon 9600 PRO

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Hallo,
Zit er veel verschil tussen van welke fabrikant deze kaart is? ati, sapphire, club3b, hercules etc.. welke is het beste, ook als je naar de prijs kijkt, zo is de ati radeon 9600 pro een stuk goedkoper dan de radeon 9600 van hercules. Zo welke is aan te raden? (niet die van hercules, die is wel het beste heb ik gelezen maar vind ik een beetje te duur :P)

Verwijderd

Ik vindt Sapphire een lekker werkend merk, Hercules klokt slecht over.

P.S ik zou als ik jou was naar een GF FX 5700 kijken, is nog sneller ook. :)

(En je hebt een 32 Bits beeldkwaliteit ipv 24 bits bij ATI, en je kaart ondersteunt nog FOG tables en MIP-mapping ook.)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 19:27 ]

• naps
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 19:26:

is dat zo?? :S

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23
Deze vraag is al héél erg vaak langs gekomen, zoek bijvoorbeeld eens op [VB] 'Verschil merken' en je komt flink wat topics tegen :)

De conclusie is bijna altijd dat het merk tegenwoordig niet zo veel meer uit maakt, de basis is, zeker bij ATi kaarten, vrijwel altijd hetzelfde alleen is de ene wat hoger geclockt of krijg je bij de ander er wat meer bij. Specificaties vergelijken is de beste manier om een beslissing te nemen.

The devil is in the details.

• naps
jah maaar die is een stuk duurder :) 209 pleurotjes

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb zelf een radeon 9600 PRO van Saphire, deze is prima over te clocken
core 400@520 mem 300@330

ik kan je deze kaart dus zeker wel aanraden

• Neo289
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09-2024
ik heb de hercules, die loopt lekker op 480/330

Voordeel van Hercules is dat de kaart echt heel compleet wordt geleverd, alleen jammer dat ze er een zuig spel bij gestopt hebben (vietcong).

maar ik denk dat je met de Sapphire het beste uit bent

Verwijderd

(En je hebt een 32 Bits beeldkwaliteit ipv 24 bits bij ATI, en je kaart ondersteunt nog FOG tables en MIP-mapping ook.)
de fx 5700 is niet sneller, de ati schiet in vele benchmarks hogere scores....

• naps
bedankt voor de reacties zover, maar nu twijvel ik weer tussen de 9600 pro of de 9700 np, prijsverschil van maarongeveer 50 euro. Is het die 50 euro waard kwa verschil in schelheid? :)

Verwijderd

Ja maar de 9700 pro is moeilijk te verkrijgen op dit moment.
En als ie dat is is dat 2e hands(veelal, sluit het niet uit maar 90 % zeker wel) en dan heb je geen garantie.

Als hardware leverancier kan ik je zowiezo al zeggen dat ATI een hoger uitvals percentage heeft.
Dus garantie is aan te bevelen.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

32 bits...ha....zodra je Directx 9 functies krijgt gaat hij plotseling in 16 of 12 bits lopen hoor! Hij KAN 32 bits maar is dan een STUK langzamer als een ati! Dus gaan ze maar 16 bits renderen. En raadt eens hoeveel bits renderen minimaal is voor de DX9 standaard... juist 24bits.

Oftewel als de FX KAN 32 bits maar die 32 bits word maar matigjes gebruikt en schiet naar 16bits dus niet DX9.

... daar hoeven we toch niet veel meer over te zeggen...

Fog Tables... goh.. ati rendert fog perfect hoor... mip-mapping... al eens de effecten gezien op een ati kaart.

:-)

Hoewel theoritisch de FX 5700U een leuke prestatie moet kunnen neerzetten heb ik meer vertrouwen in een Radeon 9600 Pro

Ik heb inderdaad al de benchmarks gelezen...met cheatdrivers ....oftewel ik vertrouw die FX scores niet. ( en had gelijk, toen 3dmark patch 340 uitbracht zakte de score weer in )

Ik vindt nvidia een goed merk....maar nu ze zo aan het cheaten zijn en problemen veroorzaken ... ga ik liever safe over op bedrijf dat gewoon levert wat het aanbiedt!

[ Voor 22% gewijzigd door swampy op 19-11-2003 19:46 ]

There is no place like ::1

• naps
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 19:41:
Ja maar de 9700 pro is moeilijk te verkrijgen op dit moment.
En als ie dat is is dat 2e hands(veelal, sluit het niet uit maar 90 % zeker wel) en dan heb je geen garantie.

Als hardware leverancier kan ik je zowiezo al zeggen dat ATI een hoger uitvals percentage heeft.
Dus garantie is aan te bevelen.
heb het over de non pro, en uhm.. de pro en non pro zijn bijde nog nieuw op de pricewats te vinde :Y)

Verwijderd

@ Swampy, weet niet waar je het vandaan haalt, maar FOG Tables worden niet ondersteunt door ATI, wel FOG Layers.
Ga jij maar eens Combat Mission runnen op een ATI, weg is mist nergens te bekennen.
( www.battlefront.com <- Combat Mission)

Enneeuh de Nvidia kaart blijft op 32 bits lopen, dus das ook nie waar.
Alleen bij de cheat drivers wilde hij nog wel eens.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MaRc0 schreef op 19 november 2003 @ 19:29:
Deze vraag is al héél erg vaak langs gekomen, zoek bijvoorbeeld eens op [VB] 'Verschil merken' en je komt flink wat topics tegen :)

De conclusie is bijna altijd dat het merk tegenwoordig niet zo veel meer uit maakt, de basis is, zeker bij ATi kaarten, vrijwel altijd hetzelfde alleen is de ene wat hoger geclockt of krijg je bij de ander er wat meer bij. Specificaties vergelijken is de beste manier om een beslissing te nemen.
:)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.