Toon posts:

Raar probleem FTP-server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router met ingebouwd modem de Draytek Vigor 2600 met de firmware versie v2.5_H.
En ik heb een FTP-Server gemaakt met IIS 6 deze luistert op IP 192.168.1.210.
Porten heb ik netjes geforward via UPNP.
En met 1 keer klikken had alles netjes geforward en iedereen kan in de directorys kijken maar niet upload terwijl de rechten gewoon goed staan.
Als ik zelf anomiem inlogd dan werkt het gewoon.(via het intypen van het ip adres locaal en het ip adres die ik van xs4all heb)
En iedereen die probeerd te uploaden krijgt de volgende foutmelding Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xterror/test/ftp.GIF
Ik heb al gezocht naar welke porten ik moet forwarden op google maar ik word niet egt wijzer er van kan iemand me helpen.

Verwijderd

Je hebt passive en active FTP en een van die twee kiest een willekeurige poort uit om de bestanden over te sturen. Welke precies weet ik niet, maar je kan het proberen om het in je FTP client om te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dr achter dat active is dat automatisch porten opend.
Nu zal dat niet werken omdat alleen port 21 te bereieken zijn.
Als ik het goed heb verbind internet explorer standart active.
Hoe moet ik het verder oplossen met deze kennnis ik weet dat upnp porten kan open zetten dus dan zou ik een active ftp server kunnen hebben of sla ik nu de plank mis :? :?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:12

Korakal

Up up up!

Move IT >> NT

Probeer het eens met een FTPclient waar je kunt switchen tussen active en passive. De poorten die je moet forwarden als je het handmatig zou doen zijn 20 en 21.

Verwijderd

Korakal schreef op 19 november 2003 @ 19:51:
Probeer het eens met een FTPclient waar je kunt switchen tussen active en passive. De poorten die je moet forwarden als je het handmatig zou doen zijn 20 en 21.
De standaard ftp client bij Windows (Start > Uitvoeren > ftp) kan dat bijvoorbeeld, waarschijnlijk door pasv in te typen.