Toon posts:

EP-8K3A+ start niet meer na instoppen extra MB

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gister heb ik in me Moederbaord een extra sims van 512 mb ddram (2700mhz)

Na deze installatie heb ik me pc aangezet, maar tot op heden krijg ik geen beeld.

ik heb van alles geprobeerd

1 new sim er uit en alleen oude er in
2 new sim er alleen in oude er uit
3 alle combinaties die mogelijk zijn met 3 banken voor test
4 pci vga kaart gebruikt om te zien of agp kaart niet stuk was
5 agp kaart getest in ander systeem
6 alles los gekoppeld en allen mem en processor er in
7 cmos gecleared

Wat kan het zijn?
-----------------------------------------------------
dit zijn de specificaties

Moederbaord: http://www.epox.com/html/...roduct=EP-8K3Aplus&lang=1
Mem module 1 = dana elect 256mb ddram (2700mhz)
Mem module 2 = kingston 512 mb ddram (2700mhz)

in de pc zit
1 dvdr liteon
2 cdr liteon
3 dvd pioneer
4 2x maxtor hd 80giga (radi 0)
5 1 hd fan
6 2 case fans
7 amd xp 2000

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-03 23:53
Wat geeft het moederbord aan, de rode letters en cijfers op je moederbord rechts onderin. Dat is een diagnostic tool, geeft als het goed is een foutcode weer. Beschrijving van de foutcodes vindt je in de handleiding of op google.

Verwijderd

Topicstarter
X-t-r-e-m-e schreef op 19 november 2003 @ 19:11:
Wat geeft het moederbord aan, de rode letters en cijfers op je moederbord rechts onderin. Dat is een diagnostic tool, geeft als het goed is een foutcode weer. Beschrijving van de foutcodes vindt je in de handleiding of op google.
Geen rode fout code helaas :'(

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:38

DkF

Zit er een verschil in timing van de modules?
Nu zou dit moeten resulteren in reboots volgens mij, en niet in geen beeld, maar toch iets om ff te checken...

Het beste blijft altijd nog om identieke modules te gebruiken, maarja, da's nu te laat 8)

Verwijderd

Topicstarter
DkF schreef op 19 november 2003 @ 19:34:
Zit er een verschil in timing van de modules?
Nu zou dit moeten resulteren in reboots volgens mij, en niet in geen beeld, maar toch iets om ff te checken...

Het beste blijft altijd nog om identieke modules te gebruiken, maarja, da's nu te laat 8)
reboots ?

alles start 100% normaal op :P

alleen krijg ik zoals het lijkt geen signaal op me vga uitgang :'(

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:38

DkF

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 19:37:
[...]

reboots ?

alles start 100% normaal op :P

alleen krijg ik zoals het lijkt geen signaal op me vga uitgang :'(
Ik neem aan dat je dit opmaakt uit het feit dat je HDD gewoon gaat "ratelen" als gewoonlijk? Lijkt me lastig te zien zonder beeld namelijk ;)

Tsja, misschien per ongeluk je VGA-kaart geraakt bij het plaatsen van de DIMM (niet SIMM :) )of doet ie het met je oude DIMM wel gewoon?

Verwijderd

Topicstarter
DkF schreef op 19 november 2003 @ 19:40:
[...]

Ik neem aan dat je dit opmaakt uit het feit dat je HDD gewoon gaat "ratelen" als gewoonlijk? Lijkt me lastig te zien zonder beeld namelijk ;)

Tsja, misschien per ongeluk je VGA-kaart geraakt bij het plaatsen van de DIMM (niet SIMM :) )of doet ie het met je oude DIMM wel gewoon?
Vga kaart mischien geraakt, maar in me andere systeem doet die kaart het wel

met oude dimm doet ie het nu ook niet meer :'(

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat je HD gaat ratelen toont helaas niet aan dat het systeem ook daadwerkelijk boot. Vaak horen mensen gewoon de HD opspinnen. Als het systeem daadwerkelijk zou booten zou je eerst een BIOS beep horen, en zouden de LEDs ook komen te staan op FF (Failure Failure :+).

Ik denk helaas toch dat er iets is mis gegaan bij het inbouwen met het moederbord. Check even heel goed of het bord nergens kortsluiting maakt. Die LEDs werken meestal gewoon. :o

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 19 november 2003 @ 19:47:
Dat je HD gaat ratelen toont helaas niet aan dat het systeem ook daadwerkelijk boot. Vaak horen mensen gewoon de HD opspinnen. Als het systeem daadwerkelijk zou booten zou je eerst een BIOS beep horen, en zouden de LEDs ook komen te staan op FF (Failure Failure :+).

Ik denk helaas toch dat er iets is mis gegaan bij het inbouwen met het moederbord. Check even heel goed of het bord nergens kortsluiting maakt. Die LEDs werken meestal gewoon. :o
leds hmz
daar zeg je wat
zal dat nog eens ff bekijken

wat ik wel weet is dat de twee rode ledjes op het moederbaord niet en code geven
----------------
update

geen ledjes :(
en wat ik nu ook zag, als je pc aan zet krijg je ook niet een piep |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 19:58 ]

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 18:25

bille

Don't call me Buff

is toevallig het ene geheugenreepje single sided.. en de andere dubble sided? Ik had hetzelfde probleem met 2 verschillende reepjes geheugen. Echter kon ik het wel oplossen door de double sided (geloof ik) als eerste te plaatsen en daarna de single sided... maar gezien je alle combi's al hebt gehad :?

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
bille: Maar dan vraag ik me af waarom het bord ook niet werkt met alleen het oude reepje geheugen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
bille schreef op 19 november 2003 @ 19:52:
is toevallig het ene geheugenreepje single sided.. en de andere dubble sided? Ik had hetzelfde probleem met 2 verschillende reepjes geheugen. Echter kon ik het wel oplossen door de double sided (geloof ik) als eerste te plaatsen en daarna de single sided... maar gezien je alle combi's al hebt gehad :?
Reepjes zijn het zelfde
alleen de 1e is 2x zo veel >:)

------------
Aikeleer schreef op 19 november 2003 @ 19:56:
bille: Maar dan vraag ik me af waarom het bord ook niet werkt met alleen het oude reepje geheugen. ;)
ja precies dat had ik ook :(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 19:59 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De GoT Huisregels

Dit zou van alles en nogwat kunnen zijn, maar een ding is zeker- het gaat over moederborden en geheugen, dus had het in het PMG (Processors, Moederborden en Geheugen) subforum geopend moeten zijn.

Aldaar:
PMG Beleid

Helaas ontbreekt er in de topicstart teveel van de benodigde info (en is wat er wel in staat veel te slordig die reepjes zijn 512MB DDR(-SDRAM) DIMMs (NIET 512mb (millibit :? ) DD-RAM SIMMs (geen idee wat 'DDRAM' zou zijn maar het was iig niet in SIMMs leverbaar en dit mobo slikt zeker alleen 184p-DIMMs) :o )

Probeer de tips die hierin staan eens:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Als je die allemaal geprobeerd hebt, zul je het antwoord hebben of in ieder geval een erg gerichte vraag kunnen stellen

/te weinig info/verkeerde forum - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.