Toon posts:

Probleem IDE device

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een mobo EPox 8RDA+, met nForce2 Chipset. Hierop heb ik een HD, DVD (lite-on) en een CDRW (lite-on 52327s) aangesloten, op ide kanaal 1 (DVD als master, CDRW als slave).

Nu dacht ik dat het probleem was dat de CDRW werd gezien als SCSI en dat de oorzaak was van het niet kunnen lezen/branden van cd’s. Nu kwam die SCSI aanduiding door een fantastische driver van Nvidia, dus heb die IDE-SW driver op aanraden van het FAQ 8) niet geinstalleerd. Daarna was die SCSI aanduiding inderdaag weg, maar lezen van CD’s deed me CDRW nog steeds niet. Daarna heb ik het volgende geprobeerd;

CDRW als master, alleen op een ide kanaal -> maakt niks uit, wordt herkend door windows als een CDRW maar je kan geen cd’s lezen.

Nieuwste Chipset drivers van website Nvidia -> SCSI is wel weg, ook als je de IDE driver van Nvidia installed, maar met of zonder die IDE driver van Nvidia, werkt de CDRW niet.

CDRW als master, en in het bios ingesteld booten van CD -> Na een restart, komt er in beeld “Boot from cd..” Een paar keer op enter gedrukt maar geen boot van cd. Terwijl met dezelfde cd in de DVD (weer ff aangesloten) je wel kan booten van cd.

Nu net clean install gedaan, geen enkele drivers geinstalled (m.u.v. welke winxp al installeerd). Maar wederom wordt de CDRW wel herkend, maar lezen ho maar.

Iemand enig idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 18:46 ]

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-10-2024

CPZ

CDRW misschien gewoon stuk.
Hang hem eens in een andere PC (als je die hebt).

Een ouwe doos met scharatel aandrijving !!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als die stuk is, waarom herkend windows dat ding dan als zodanig een CDRW? dan zou je toch zeggen, dat windows wel iets ziet maar voor derest wat errors genereerd?

Maar hang hem nu ff in een andere bak..

\\

Hangt nu in een andere pc.. wordt herkent door het bios

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 18:59 ]

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-03 14:53

star-saber

Ryzen

dat zegt nog niets

leest ie daar ook ?

kheb op de zaak genoef cdroms die wel gemeld worden maar niks doen

Verwijderd

Topicstarter
eenmaal in windows 2000, wordt die weer herkent, maar lezen doet die niet.

Heeft iemand enig idee of lite on een tool (prog) heeft waarmee je je lite on kan checken, iets in de richting wat je ook gebruikt voor je HD (fit test heet dat geloof ik)