Compaq ML-350 Rack - Smartstart (CD) ?

Pagina: 1
Acties:

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 16:32
Heb hier nu 2 Compaq ML-350 Servers beide met Compaq 221 Raid Controller staan, niet nieuw dus (en dus ook geen SmartStart cd!)

Vroeger kon je door op F10 (of iets dergelijks) de RAID controller configureren zoals bij elke RAID kaart, of je stopte er een floppie in met software waarmee je dit kon doen (op de eerste 10 of 30mb werd dan een tooltje geinstalleerd).

Tegenwoordig zie ik op de Compaq site alleen nog maar software om dit (jawel) via Microsoft Windows -> Internet Explorer te doen (hoe verzin je het...(?)).

Je raad het al: Je kan dus NOOIT je RAID indelen als je nog geen windows erop hebt gezet. Leuk: Ik wil die server met RAID-5 configureren en daarop Windows, dan moet ik dus 2x windows installeren. OF -> De server heeft nog een STRIPE en ik wil windows op een MIRROR zetten; dan moet ik dus ook 2x windows installeren.

Nu schijn je dit WEL met de BOOTABLE SmartStart CD te kunnen doen. Echter; deze driver cd kan je alleen Bestellen omdat ze downloaden van 600MB wat veel vonden denk ik :(

Ook met sites die nog wel de 'oude' tooltjes online hadden staan: http://www.geocities.com/...smartstart.html#DOWNLOADS
(hier hebben de Forum searchers wat aan), heb ik niets. De tooltjes zijn TE verouderd.

--------- nu komt het ---------

>> Weet iemand waar ik de (liefst nieuwste 6.40) SmartStart CD toch nog kan downloaden ? FTP van Compaq of particulier etc. whatever ??

[ Voor 5% gewijzigd door Roel Broersma op 19-11-2003 18:42 . Reden: tikfoutjes :O ]

...don't know what should be here...

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 16:32
ben nogsteeds niet verder... iemand ?

[ff omhoog schoppen]

...don't know what should be here...

Verwijderd

Tuurlijk kan het wel.

Maar je heb er zeker ook geen manual bij.
Daar staat namelijk wat over in.

Niet gaan zeuren op Compaq/HP als je het goedkoop en dus niet compleet op de kop heb getikt.

Maar goed hier is de oplossing

Bij opstarten bios enzo zie je waarschijnlijk als de Raid controller voorbij komt.
Pres F-bla to configure. Daar kan je in de bios de raid configureren.
Zie je het niet kan je de bios update downloaden voor de raid controller.

Das gewoon een dos floppy dus dat moet lukken
Na de update zou je dan wel de F-bla moeten zien.

Ook kan je de smart start cd's bij HP bestellen. En ja dat kost geld.

Verwijderd

[Offtopic, maar wel leuk]

He Roel,

Nu zie ik het, jij net het!
Je woonde een paar huisjes verder op op de Kerklaan.

[/Offtopic, maar wel leuk]

Als het je dus niet lukt met de firmware update kan ik je wel een copy van een smartstart bezorgen. [LOL] Kost je wel 1 van die 2 ML350's [/LOL]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 21:45 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 20:56
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 21:34:
Tuurlijk kan het wel.

Maar je heb er zeker ook geen manual bij.
Daar staat namelijk wat over in.

Niet gaan zeuren op Compaq/HP als je het goedkoop en dus niet compleet op de kop heb getikt.

Maar goed hier is de oplossing

Bij opstarten bios enzo zie je waarschijnlijk als de Raid controller voorbij komt.
Pres F-bla to configure. Daar kan je in de bios de raid configureren.
Zie je het niet kan je de bios update downloaden voor de raid controller.

Das gewoon een dos floppy dus dat moet lukken
Na de update zou je dan wel de F-bla moeten zien.

Ook kan je de smart start cd's bij HP bestellen. En ja dat kost geld.
Je hebt voor deze array controller idd een smartstart Cdrom nodig, Deze array controller heeft nog een onboard configuratie. De server self heeft geen smartstart cd meer nodig.

Ik heb je net 2 diskettes gemailed. Hiermee kan je je Array Controller configureren. Gewoon er mee booten en 8)