[TV TUNER] Geen geluid?

Pagina: 1
Acties:
  • 779 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hermen86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Zaterdag heb ik een nieuwe computer gekocht, een Fujitsu-Siemens Scaleo 600, net over de grens in Duitsland bij de MediaMarkt. Er zat ook een TV-tunerkaart in, maar het lukt me niet om de TV-functie aan het werk te krijgen in het bijgeleverde programma 'Windows Media Center' (de FM-functie werkt wel). Met verschillende andere programma's (bijvoorbeeld: NeroVision Express) lukt het me wel om beeld van de kaart te ontvangen, maar hier zit geen geluid bij, omdat deze programma's denken dat het geluid in de Line In van de geluidskaart moet komen, wat het dus niet doet.

Wat relevante specs:

TV-bron: kabel zonder set-top-box
Tunerkaart (uit Apparaatbeheer):
Conexant 23880 Video Capture (Blackbird PAL)
Conexant 2388x Crossbar
Conexant 2388x MPEG Encoder (PAL)
Conexant 2388x Tuner (Philips 4-in-1)

Ook zijn alle patches van WindowsUpdate en DirectX 9.0b geïnstalleerd.

Iemand hier die me kan helpen? Ik ben er al sinds zaterdagavond actief mee bezig, maar tot nu toe heeft nog niets geholpen. Mijn dank is groot!

Verwijderd

Niet gewoon simpelweg een kabeltje van je tv-kaart naar je geluidskaart?
Net zoals je cd-rom........................

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 23:50 ]

Verwijderd

Ik heb dezelfde problemen met dezelfde pc.
misschien dat je al een antwoord hebt op je vraag, ik zou hem graag weten dan.

op het moment ben ik aan het bellen met de duitse helpdesk van f-s maar daar heb ik verder nog geen informatie van verkregen.

dus als je tips of een oplossing hebt hoor ik hem graag

milco

• Hermen86
Sorry dat de reactie zo lang duurde, ik had tentamenweek (6VWO), dus ik had niet echt veel tijd om ermee te knoeien...

Die helpdesk van Fujitsu-Siemens Duitsland is inderdaad niet echt behulpzaam, die zeggen dat Windows MovieMaker, NeroVision Express, etc. niet bedoeld zijn in combinatie met die kaart, maar waarom doen ze die software er dan bij?!? :s

Ik ben ermee teruggeweest naar Nordhorn, daar is hij los geweest ( => verzegeling eraf, heb ik een aantekening van op m'n rekening) en keken ze of er een aansluiting voor geluid opzat; volgens hun zat dat er niet op.

Ik mag nu dus in ieder geval de computerkast openmaken, dat is op zich al een hele vooruitgang... Toen ik op de TV-kaart keek, zag ik een of andere aansluiting met zo'n 15 pinnetjes (2 rijen van plm. 8 en 7), waar misschien wel een audiobron bijzit, de vraag is welke.

Weet iemand een manier om dit veilig te testen?

Verwijderd

Staat de 'bron' niet gewoon ge-mute in de Windows mixer?

• Hermen86
Nope, helaas niet...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

je bent terug geweest naar de shop, daar konden ze je probleem niet oplossen...
dus toen heb je je pc weer mee naar huis genomen??

ik had hem daar achter gelaten en mijn geld terug ge-eist.

om toch nog nuttig te zijn in dit topic, een tip:
normaal gesproken zit er op een tv-tuner kaart een aansluiting die je intern door moet lussen naar je geluidskaart.
zoals hier al gezegd wordt:
[rml]SNORKELTJE in "[ TV TUNER] Geen geluid?"[/rml]

met die 15 pinnetje zou ik niet zomaar gaan klooien.
heb zo wel eens een soundblaster kapot gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 29-11-2003 19:22 ]

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:45
wat voor uitgangen zitten er op je tv kaart, als er een line out op zit moet je deze gewoon doorlussen naar de line in van je soundkaart (dat was bij mij tenminste het geval, maar ik had er zo'n mooi kabeltje bij van ongeveer 15 cm lang met aan beide kanten van die koptelefoonpluggen)

edit op hierboven, dit is bij mij extern

[ Voor 9% gewijzigd door Acidrain op 29-11-2003 19:25 ]

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC+ 8,16kWh | 450x Nera | Home Assistant

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 21:50
Acidrain schreef op 29 november 2003 @ 19:24:
wat voor uitgangen zitten er op je tv kaart, als er een line out op zit moet je deze gewoon doorlussen naar de line in van je soundkaart (dat was bij mij tenminste het geval, maar ik had er zo'n mooi kabeltje bij van ongeveer 15 cm lang met aan beide kanten van die koptelefoonpluggen)

edit op hierboven, dit is bij mij extern
Dat zit er dus niet op bij de topicstarter, vandaar het topic ook ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Maverick op 29-11-2003 19:29 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Zijn je drivers in orde ? De conexant 23880 is bij mijn weten een chipset voor 10-bits tv-beeld, en de nieuwste voor zover ik weet.
Het automatisch installeren onder XP werkt niet altijd (bij mij). Onder XP installeer ik de drivers door zelf aan te geven waar de drivers op de harddisk (gedownload) staan.

Ook moet je even de geluidseigenschappen controleren: staat de TV-kaart wel bij de geluidsbronnen, en dan niet uitgevinkt ?

(NB: de medion TV kaart en de Terratec Cinergy 400 hebben wel een verbindinskabel voor het geluid nodig; bij een AimsLab TV-kaart gaat het geluid via de PCI-bus 1)

[ Voor 19% gewijzigd door Brothar op 29-11-2003 19:40 ]

eagle

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-08 14:19

Shuriken

Life is all about priorities

Als er geen uitgang opzit, dan is het de bedoeling dat het geluid via de PCI bus word doorgegeven.

Ik had een zelfde soort probleem met mijn Hauppauge PVR350. Met een oudere driver werkte het geluid opeens wel. Dus misschien kan je eens met verschillende driver versies testen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Hermen86
Problem solved! M'n vader is redelijk 'into' elektronica, dus hij probeerde het op zijn manier op te lossen...

... Hij meette de pinnetjes die uit de tuner (dus niet het 15-pinnetjesding) kwamen, en toen bleek dat er twee pinnetjes waren waar het geluid uit kwam; even solderen, dat doorverbinden naar de line-in het werkte! :p (note: die pinnetjes waren origineel nergens mee verbonden :s :s )

>> Foto's voor mensen met hetzelfde probleem volgen!

Verwijderd

He fijn dat er een oplossing is voor het geluids probleem.
heb je trouwens nog goede software voor de tvtuner, ik kan nl nergens voorkeuze zenders vastelggen, tevens is er geen fijnafstemming.
weet je een goed pakket dat werkt met deze tuner.

heb je trouwens de tuner aan het werken met windows xp mediacenter, ik heb nl dezelfde pc een scaleo 600 mediacenter en het lukt mij niet

he als je de foto's hebt zou ik ze graag willen hebben dan kan ik mijn probleem nl ook oplossen ( na een anderhalve week prutsen heb ik het nl helemaal gehad).

alvast bedankt,

milco

ps kunt me ook mailen op milco@jachtslot.yi.org

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 17:53
Dat zou ik ook weleens willen weten. Heb sinds kort ook een TV tuner met dezelfde chip (MSI TV @nywhere Master) en ik kan ook geen enkel goede software vinden die de juiste zenders kan vastleggen. Showshifter, Snapstream, DScaler, etc ... niks werkt :/

Verwijderd

Voor de mensen die het nog willen weten, een oplossing voor dit probleem staat beschreven op de site:

http://home.deds.nl/~hermen/conexant.html

milco

Verwijderd

Hier is ook een oplossing te vinden:

http://hermen.franksnijders.com/conexant.html
Pagina: 1