Hallo,
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een tetris game, welke is gemaakt in C++ en draait m.b.v. opgengl.
Nu wil ik de besturing, die nu nog werkt met o.a. de cursor toetsen, vervangen door voice commands. Dus wanneer ik left zeg, gaat het vallende tetris blok naar links, zeg ik down, dan valt het, zeg ik rotate, dan roteert het, etc.
Nu weet ik dat het mogelijk moet zijn met Microsoft Speech SDK (SAPI 5.1),
Maar ik heb echt geen flauw idee hoe ik de bestaande code hiervoor moet aanpassen en hoe ik alles moet implementeren.
Als er iemand is die denkt dat hij dit redelijk snel kan realiseren of mij een aardig eind op weg kan helpen,
dan is mijn/onze dank ontzettend groot
en zal zijn/haar naam genoemd worden in ons uiteidelijke project als dank. Niet dat dat zo bijzonder is maar het is wel het minste dat we kunnen doen, aangezien we er echt niet uitkomen.
De source code van deze game is hier te vinden:
http://www.geocities.com/berani1977/voice_tetris.zip
Hij moet wel in Visual studio geopend worden want de *.exe werkt op zichzelf niet.
(ik moet nog zeggen dat we alleen BASIS programmeerervaring hebben, dus gaarne een simpele uitleg voor zover mogelijk
)
Bedankt,
Tjendol77
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een tetris game, welke is gemaakt in C++ en draait m.b.v. opgengl.
Nu wil ik de besturing, die nu nog werkt met o.a. de cursor toetsen, vervangen door voice commands. Dus wanneer ik left zeg, gaat het vallende tetris blok naar links, zeg ik down, dan valt het, zeg ik rotate, dan roteert het, etc.
Nu weet ik dat het mogelijk moet zijn met Microsoft Speech SDK (SAPI 5.1),
Maar ik heb echt geen flauw idee hoe ik de bestaande code hiervoor moet aanpassen en hoe ik alles moet implementeren.
Als er iemand is die denkt dat hij dit redelijk snel kan realiseren of mij een aardig eind op weg kan helpen,
dan is mijn/onze dank ontzettend groot
De source code van deze game is hier te vinden:
http://www.geocities.com/berani1977/voice_tetris.zip
Hij moet wel in Visual studio geopend worden want de *.exe werkt op zichzelf niet.
(ik moet nog zeggen dat we alleen BASIS programmeerervaring hebben, dus gaarne een simpele uitleg voor zover mogelijk
Bedankt,
Tjendol77
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 17:55 ]