Toon posts:

[Win32/C++] Voice controlled Tetris *

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een tetris game, welke is gemaakt in C++ en draait m.b.v. opgengl.

Nu wil ik de besturing, die nu nog werkt met o.a. de cursor toetsen, vervangen door voice commands. Dus wanneer ik left zeg, gaat het vallende tetris blok naar links, zeg ik down, dan valt het, zeg ik rotate, dan roteert het, etc.

Nu weet ik dat het mogelijk moet zijn met Microsoft Speech SDK (SAPI 5.1),
Maar ik heb echt geen flauw idee hoe ik de bestaande code hiervoor moet aanpassen en hoe ik alles moet implementeren.

Als er iemand is die denkt dat hij dit redelijk snel kan realiseren of mij een aardig eind op weg kan helpen,

dan is mijn/onze dank ontzettend groot :) :) :) en zal zijn/haar naam genoemd worden in ons uiteidelijke project als dank. Niet dat dat zo bijzonder is maar het is wel het minste dat we kunnen doen, aangezien we er echt niet uitkomen.

De source code van deze game is hier te vinden:

http://www.geocities.com/berani1977/voice_tetris.zip

Hij moet wel in Visual studio geopend worden want de *.exe werkt op zichzelf niet.

(ik moet nog zeggen dat we alleen BASIS programmeerervaring hebben, dus gaarne een simpele uitleg voor zover mogelijk :) )

Bedankt,

Tjendol77

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 17:55 ]

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
De Microsoft Sidewinder gamevoice heeft software die zelfgekozen woorden koppelt aan toetsen, ik denk dat je daar wel wat aan hebt.

Volgens mij heb je de gamevoice zelf niet per se nodig om die software te draaien, en met een beetje geluk kun je hem op hun site wel gewoon donwloaden..

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, bedankt voor je snelle reply. Dit is alleen niet de oplossing die wij zoeken. Wij willen de game echt door zelfgemaakte code besturen met de stem zonder tussenkomst van dit soort apparaten en software. Bij voorkeur m.b.v. Miscrosoft speech SDK die gebruikt wordt in combinatie met de C++ code.

Bedankt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 18:06 ]

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Als je het echt op die manier wil doen kan ik je weinig helpen. Ik heb er geen kaas van gegeten. Heb je de documentatie van die SDK al van voren naar achter doorgenomen? Daar zou ik namelijk mee beginnen, in jullie situatie..

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb er aardig wat over gelezen. Het vervelende is dat er evengoed nog veel C++ kennis voor nodig is :(

thnx in ieder geval...

iemand anders?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik denk dat, in je huidige situatie, er weinig meer hulp te bieden is eigenlijk. Spraakherkenning is nu eenmaal niet een simpel onderdeel. En in de SDK staat alles dat je zou moeten weten. ALs je specifiek op een bepaald punt vastloopt zou je dat kunnen omschrijven, maar zoals het probleem er nu ligt is er niet veel meer van te maken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 00:48:
Ja ik heb er aardig wat over gelezen. Het vervelende is dat er evengoed nog veel C++ kennis voor nodig is :(
Uhm dus je bent een C++ applicatie aan het omschrijven om een van de meest complexe onderwerpen van de informatica te gebruiken en je kent zelf weinig tot geen C++? :?

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de aplicatie is er al (zie URL eerste post) en die wordt bestuurd d.m.v. de cursor toetsen. Het enige dat moet veranderen is dat die cursor toetsen worden omgezet in voice control.

Ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet implementeren en dacht dat iemand met wat meer c++ ervaring kan aangeven wat ik ervoor aanpassen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 13:50 ]

Verwijderd

Vergeet je tetris in 1e instantie gewoon even en speel wat met de samples uit de sdk tot het het concept een beetje door hebt, ga het daarna pas in je eigen app gieten.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 13:47:
Ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet implementeren en dacht dat iemand met wat meer c++ ervaring kan aangeven wat ik ervoor aanpassen.
Ah okee dan had ik je goed begrepen :)

Programming & Webscripting is een forum voor gezellig babbelen over het zelf ontwikkelen van software en het elkaar helpen oplossen van problemen. 2 dingen die pertinent niet onder die doelstelling vallen zijn:
• Aan het handje nemen om iets te schrijven wat je zelf niet kunt. Hiervoor zijn tutorials uitgevonden.
• Hele software stukken schrijven voor iemand anders. Dit valt onder de noemer 'script request', en is een activiteit waar een groot gedeelte van de bezoekers hier dik voor betaald krijgt. Ook ik zelf kan je probleem voor je oplossen, ik factureer er alleen wel een dik bedrag per uur voor.

Ergo: *kloenk* :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.