Toon posts:

Explorer + MSN werken niet meer op mijn clients

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows 2000 met DHCP om mijn clients dynamisch IP adressen toe te kennen.

Vanaf vanmiddag heb ik opeens een probleem. Ik kan op mijn clients niet meer internetten en MSN'en. Ik kan er wel ICQ'en en files uploaden met Kazaa dus ik kan wel op een of andere manier met deze proggies het Internet op. Ik heb geen firewall aanstaan op mijn server of mijn client pc's.. En ik kan ook gewoon pingen vanaf mijn server naar mijn client pc's. Ook kan ik data versturen tussen de pc's (ze "zien" mekaar). Ik heb niet zitten klooien aan mijn instellingen en ik heb het probleem op allebei mijn client pc's. Het lijkt wel of er poorten worden geblokkeerd. Wie kan mij helpen ?

Ik heb bijna alles al geprobeerd (pc opnieuw opstarten, zowel server als clients etc.) !

p.s. Internet, MSN etc. op mijn server doet het dus wel....en op mijn clients niet.....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 17:27 ]

Verwijderd

Post eens de volledige output van het commando "ipconfig /all" op zowel de clients als de server.

Let even specifiek op de DNS-server instellingen. Stel deze eens handmatig in op een willekeurige server uit dit topic: [rml][ DNS Servers] Overzicht[/rml].

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ook al geprobeerd om de DNS adressen handmatig in te stellen. Maar dit werkte ook niet.

Maar wat schetste mijn verbazing......na drie uur geen Explorer en MSN werkte "het" opeens weer.........en ik had niets meer veranderd.

Ach ja.....computers.....