Interne Cardreader of niet? (aansluiting)

Pagina: 1
Acties:

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Wat is wijsheid? Een interne cardreader (Apacer) kopen die rechtstreeks aangesloten wordt op een paar USB pinnetjes op je moederbord of een die via een gewone USB stekker aangesloten (Sitecom) wordt. Ik neem aan dat als je hem rechtstreeks aansluit op het moederbord je geen extra USB bracket meer kan aansluiten, en dan 4 poorten mist aan de achterkant van je computer? Dus voor een gaan met een normale USB stekker?

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:24

DkF

USB 2.0 zeker niet doen, daar heb ik nog niks als problemen mee gezien, zelf ook zo'n ding in de kast liggen...
USB 1.1 schijnt (geen ervaring mee) wel beter te werken...

Ik zou gewoon een externe kopen, hou je ook nog meer poorten over!

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:01

GreyGhost

Het is een spook

DkF schreef op 19 november 2003 @ 17:18:
USB 2.0 zeker niet doen, daar heb ik nog niks als problemen mee gezien, zelf ook zo'n ding in de kast liggen...
Offtopic: aangezien ik ook aan het overwegen ben zo'n ding te kopen: welk merk heb je in de kast liggen en wat was het probleem?

For I am grey, between the darkness and the light

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 17:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Zo'n cardreader wil je denk ik niet alleen bij 1 machine gebruiken. Een externe lijkt me daarom beter.

Het hangt alleen af welke stabieler is.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-03 23:55
Ik had een externe 1.1. Die was sloom en lag altijd in de weg als ik m niet nodig had. Onlangs interne Apacer USB2.0 aangeschaft. Bij mij werkt ie prima. Ik heb 1 van de twee 2.0 poortjes op bracket achterop uitgeschakeld (nu nog steeds 5x USB achterop en 2x voorop de kast) Aanmerkelijk sneller, heb er tot nu toe geen problemen mee gehad.

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:24

DkF

Ik heb dus zo'n interne Apacer USB 2.0, bij mij werkte hij niet echt lekker (VIA KT400 bord)...
Allerlei vreemde vertragingen in Windows, om het half uur (ongeveer) een reset van het device... ELLENDE!

• wrcveen
Antonius schreef op 19 november 2003 @ 19:11:
[...]

Ik had een externe 1.1. Die was sloom en lag altijd in de weg als ik m niet nodig had. Onlangs interne Apacer USB2.0 aangeschaft. Bij mij werkt ie prima. Ik heb 1 van de twee 2.0 poortjes op bracket achterop uitgeschakeld (nu nog steeds 5x USB achterop en 2x voorop de kast) Aanmerkelijk sneller, heb er tot nu toe geen problemen mee gehad.
Welk moederbord heb je? De laatste borden hebben 4 vaste poorten achterop en 2 aansluitingen op het moederbord om nog eens 2x2 usb poorten via een bracket aan te sluiten. Als je 1x2 poort uitschakeld dan heb je toch nog maar 6 USB poorten?

Verwijderd

Technisch gezien is er geen verschil tussen een USB stekker en de pinaansluiting op je moederbord. Dus als jij een externe koopt en je hebt alleen je moboaansluiting vrij, kun je daar gewoon een female USB stekker opzetten.

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-03 23:55
[...]Welk moederbord heb je? De laatste borden hebben 4 vaste poorten achterop en 2 aansluitingen op het moederbord om nog eens 2x2 usb poorten via een bracket aan te sluiten. Als je 1x2 poort uitschakeld dan heb je toch nog maar 6 USB poorten?
Asus A7V-333. Er zitten in totaal 4 USB aansluitingen op de back panel (2x2.0, 2x1.1). Verder twee maal setje van twee aansluitingen op het moederbord. Daarvan gaat een setje naar de voorkant van mijn kast, het andere setje van twee ging naar een bracket met 2 aansluitingen. Omdat hier niet 1 dikke plug maar twee smalle plugjes aan zaten, kon ik er daarvan 1 loshalen, de andere gewoon aangesloten laten. De Apacer had losse aansluitingen (per pinnetje). Is ff priegelen, maar het kan dus wel.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
           5   10

NC - X    - 

GND - X  X - GND

LDP1 - X  X - LDP2

LDM1 - X  X - LDM2

USB +5V - X  X - USB +5V

1    6

1-5 was een USB aansluiting, 6-10 nog een USB aansluiting. In plaats van 1 dikke stekker heeft mijn bracket twee platte stekkertjes. Eentje eruit getrokken, en de Apacer daarop aangesloten.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Of je nu een interne of externe gebruikt. Het kost je usb-aansluitingen. voor een interne een interne, voor een externe een externe.

Gewoon gaan voor wat jij het handigst vindt, ik vindt losse kastjes maar niets, dus ik heb interne genomen.

Ik heb er ook eens een gezien die zowel intern als extern gebruikt kon worden. het had een dockingstation zeg maar. Maar waar die te koop zijn....

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• wrcveen
RolandWitvoet schreef op 20 november 2003 @ 01:22:
Of je nu een interne of externe gebruikt. Het kost je usb-aansluitingen. voor een interne een interne, voor een externe een externe.....
Maar een interne dus eigenlijk 2 USB poorten, je gebruikt de pinnetje op je moederbord waar je normaal 2 poorten via een bracket op aansluit. (Tenzij je dus gaat priegelen met de stekkertjes een draadjes, zoals Antonius)

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Een echte standaard is er niet voor de interne usb-headers, ik heb ze gezien als blokje van 10 (2x5), zowel beide in dezelfde richting (zodat je het stekkertje half op de pinnetjes kunt prikken), als in tegenovergestelde volgorde (zodat je het stekkertje nooit verkeerd-om kunt pluggen), maar dan moet je idd altijd alle 2 de aansluitingen gebruiken. Ik heb ook kabels gehad met 2 stekkers van ieder 4 of 5 pinnetjes zodat je zelf kon kiezen welke je hoe gebruikte. en ook op moederborden ben ik 4 en 5 pinnen tegengekomen (waarbij bij 5 pinnen er een niet gebruikt wordt). En laatst had ik er zelfs een waar 4 losse pennetjes aan zaten. Een hoop uitzoekwerk, maar het past wel altijd, of je mobo nu 4 of 5 pinntjes gebruikt en en wile richting dan ook.

Het is maar afwachten wat je aantreft. De kans dat je cardreader losse connectoren gebruikt is groot, aangezien dat op meer systemen zal werken dan een vaste connector.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Pagina: 1