Windows 2000 RAID0 met ASUS P4C800-E Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• Ruisbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07-2025
Het is mijn bedoeling om met 2 Serial-ATA schijven een RAID0 configuratie te maken onder Windows 2000.
Hierbij wil ik gebruik maken van de Intel ICH5R South Bridge op mijn ASUS P4C800-E Deluxe.
Mede omdat ik dan gebruik kan maken van de Intel Application Accelerator RAID Edition. (versie 3.5.2.2654)

Wat ik wil weten is op welke SATA aansluitingen ik mijn schijven moet aansluiten?
de SATA1 en SATA2 of de SATA_RAID1 en SATA_RAID2.

Verder staat er in het moederbord boekje dat de ICH5R RAID0 alleen onder XP ondersteund.
Echter op de site van Intel staat dat de ICH5R ook RAID0 onder Windows 2000 ondersteund.
De Intel Application Accelerator RAID Edition is tevens te gebruiken zowel onder Windows XP als onder Windows 2000. (NATIVE OS Systems.)
Wat is nu waar?

Alvast bedankt voor de tips. _/-\o_

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Lijkt mij dat de schijven aan de SATA_RAID moeten hangen.
En dat je moet zorgen voor een driver disk voor tijdens je windows 2000 installatie.

Heb je al zelf het een en ander geprobeerd? Want door proberen leer je het meest natuurlijk ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Ruisbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07-2025
Inderdaad, het ligt voor de hand om de SATA_RAID connector te gebruiken.
Echter als ik het mobo boekje goed begrijp zit ik dan op de Promise PDC20376 RAID controller.
Helaas heb ik nog niet kunnen testen omdat nog niet alle onderdelen binnen zijn.
Mogelijk dat iemand met dezelfde setup al wat info heeft. :)

Ik ben ook zeer benieuwd of het onder W2K kan werken. Het mobo boekje zegt van niet, Intel zegt van wel. :?

Altijd gedacht dat RAID een hardware issue is en het OS gewoon een HDD ziet.