Toon posts:

OpenOffice instellen als default

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Simpel vraagje. Ik heb OpenOffice naast Office XP draaien. Bij het installeren van OO werd de vraag gesteld om OO als default in te stellen. Toen heb ik nee geantwoord. Nu wil ik echter OO tóch als default instellen. Ik zoek me wezenloos, maar kan nergens vinden waar dat moet.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 17:02
Bij de soort bestanden die je voortaan wilt openen met Open Office moet je bij één bestandje op rechtermuis klikken » 'Openen met' en dan vervolgens Open Office kiezen en het vinkje met Dit type bestand altijd met dit programma openen aanzetten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 19-11-2003 16:33 ]

The devil is in the details.

• LocoShady
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10-2025

LocoShady

blaap..

MaRc0 schreef op 19 november 2003 @ 16:33:
Bij de soort bestanden die je voortaan wilt openen met Open Office moet je bij één bestandje op rechtermuis klikken » 'Openen met' en dan vervolgens Open Office kiezen en het vinkje met Dit type bestand altijd met dit programma openen aanzetten :)
weet je toevallig ook hoe je een programma toevoegt aan het lijsje: openen met ?

als ik een programma wil openen met paint moet ik altijd kiezen

programma openen met > programma kiezen > paint
kan i kdie niet toevoegen bij het lijstje openen met?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat doet dit in NOS? NOS -> SA

Verwijderd

Voor het instellen van extenties: open verkenner --> extra --> mapopties --> bestandstypen, hier kan je extentie instellingen wijzigen en/ of toevoegen

Verwijderd

Topicstarter
blaataaps schreef op 19 november 2003 @ 16:38:
Wat doet dit in NOS? NOS -> SA
Sorry, vergissing. Ben nog noob op GoT.

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 19 november 2003 @ 16:33:
Oke, dan opent ie hem met OO, maar is het nog niet permanent (er is ook geen vinkje). :? Echter bij extra (in de verkenner) \mapopties\bestandtypen zoek xls en doc en verwijs ze naar OO lost alles op. :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Oke, dan opent ie hem met OO, maar is het nog niet permanent (er is ook geen vinkje).
in principe doet dat wat jij handmatig via de extensielijst heb rechtgezet hoor, dat zou ook gewoon moeten werken :) ja, ik heb gezien dat het het al deed hoor, dit is puur mededelend bedoeld ;)

[ Voor 17% gewijzigd door G33rt op 19-11-2003 16:59 ]

Pagina: 1