Toon posts:

"Reallocated Sector Count" error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al enkele weken in windows xp in het logboek een waarschuwing staan dat ik onmiddelijk mijn schijf moest gaan vervangen omdat er iets goed fout ging. Niet echt heel serieus genomen tot ik het eens wat beter ging onderzoeken. Het blijkt dat de diverse programma's die ik op de schijf heb losgelaten (PowerMax, SIGuardian, Active SMART & Speedfan) er allemaal van overtuigd zijn dat het 1 dezer dagen is afgelopen met mijn 7 maanden (!) oude hdd maxtor diamondmax 9 120 gb 8mb cache. De error bij Reallocated Sector Count duidt er op dat alle reserve-sectors al gebruikt zijn om uitgevallen sectoren te vervangen. Is het mogelijk dat ik na een volledige format, fdisk, verwijderen van de partitie-tabel er iets hersteld wordt of is dit gewoon einde verhaal? Ik heb mijn leverancier er van op de hoogte gebracht, nog geen reaktie ontvangen. Heb ik nu al recht op een nieuwe schijf aangaande de garantie? of is dat pas als hij het echt niet meer doet? De schijf werkt nu overigens nog wel gewoon naar behoren. :/ (Overigens staat ook de spinupwaarde erg ongunstig, waarde=201, ongunstigste=201)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
SMART error is leuk, dan heb je nml al recht op garantie. Als al je reservesectoren op zijn, betekent dat dat die disk aan het sterven is. Op het moment dat er nog een sector uitvalt, zal je dat merken als een bad block of een stukje schijf die heel erg sloom of moeilijk te lezen is.
Ik zou je harddisk backuppen en voor garantie aanbieden.