DUN en LAN tegelijkertijd; kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Ik zit hier met het volgende probleem: een muts van de administratie (waarom zijn dat eigenlijk altijd vrouwen :? ) luistert via ons interne netwerk naar YorinFM.

Ze gebruikt dus de LAN-verbinding om het Internet op te gaan. Nu gaat ze tijdens het luisteren van die stream inbellen (via een inbelverbinding + modem) met de computer van de bank. Op dat moment wordt de stream verbroken en hoort ze dus niks meer. Op het moment dat ze die inbelverbinding sluit komt alles weer op gang.

Ik heb nu al een paar uur zitten prutsen met TCP/IP-settings en dergelijke, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik begin me af te vragen of het uberhaupt mogelijk is om 2 verbindingen (dus LAN en Dial-Up Networking) tegelijkertijd open te hebben :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nee dit is niet mogelijk .

Het enigste wat je kan doen is internetbankieren nemen in plaats van telebankieren. Als je toch al lan internet hebt.. Dan ben je de modem ook niet meer nodig :)

Tweakers Discord

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

mijn servertje heeft 3 NICS en die staan allemaal tegelijk aan :7 . Het probleem is neem ik aan de routering, zodra je inbelt zal windows alle packets over de inbelverbinding gaan sturen? Maar ik heb geen idee hoe je bij de routing table van windows komt.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:26

Beaves

Usque ad Finem

4VAlien schreef op 19 november 2003 @ 16:16:
mijn servertje heeft 3 NICS en die staan allemaal tegelijk aan :7 . Het probleem is neem ik aan de routering, zodra je inbelt zal windows alle packets over de inbelverbinding gaan sturen? Maar ik heb geen idee hoe je bij de routing table van windows komt.
Het gaat ook niet over NIC's maar over zowel internet via een dial-up verbinding en internet via het LAN netwerk. Dat gaat standaard inderdaad niet werken, zodra je inbelt gaat het verkeer richting internet over de dail-up verbinding.

Of je dat kan aanpassen weet ik zo 1-2-3 niet, misschien kan je het oplossen door de routering binnen Windows anders te regelen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:46
Bij de tcp/ip instellingen moet je aangeven dat je de default route niet moet overnemen. Op die manier wordt de inbelverbinding alleen gebruikt voor het subnet dat je krijgt toegewezen.

Werkt perfect @ rabobank

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vraag aan TS: (niet wetende hoeveel werknemers jullie hebben) wat zal er gebeuren als er meerdere ook proberen via internet radio te luisteren?

Oftewel dat moet je gewoon voor zijn en dat soort sites uitsluiten cq het verbieden van (desnoods via management)

Verwijderd

Je moet het vinkje weghalen bij: "Standaard gateway in het externe netwerk gebruiken"

Dit vind je bij de eigenschappen van de inbelverbinding......

Dan blijf die muts gewoon via het lokale netwerk verbonden met Yorin, Veronica
of wat dan ook :-)

Veel Succes,
Bram

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

No offense, maar jouw zoek / prutswerk heeft waarschijnlijk al meer gekost aan uurloon als een el-cheapo Yoko-radiootje voor haar.
Sowieso wordt op deze manier de internetverbinding danig misbruikt...want vreet idd bandbreedte. Mijn advies: zet de streaming poorten dicht op je firewall / proxy, en laat die must lekker een radiootje kopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 12:11
The_Eagle schreef op 19 november 2003 @ 16:48:
No offense, maar jouw zoek / prutswerk heeft waarschijnlijk al meer gekost aan uurloon als een el-cheapo Yoko-radiootje voor haar.
Sowieso wordt op deze manier de internetverbinding danig misbruikt...want vreet idd bandbreedte. Mijn advies: zet de streaming poorten dicht op je firewall / proxy, en laat die must lekker een radiootje kopen.
Idd.
Naar mijn mening de beste oplossing tot nu toe!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Het vinkje uitzetten bij "Standaard gateway in het externe netwerk gebruiken" does the trick ... :)

Maaarrrr....

Het gaat hier dus om software die zelfstandig een inbelverbinding opzet en de settings van de oude gewoon overschrijft. Dus elke keer staat dat vinkje er weer.... :(

Maar goed; iedereen die zegt dat ze dan maar een gewone radio moet gebruiken heeft natuurlijk volkomen gelijk; het feit is dat ze dat altijd al deed en dat dat ding nu dus kapot is gegaan en vandaar dat ze nu via internet luistert. :o

Ze is de enige en ze belast de internetverbinding er niet echt mee, dus van mij mag het. Maar het moeten er inderdaad niet veel meer gaan worden. Ik zal haar morgen eens voor de keuze stellen. :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Als jij nou eens haar PC aanraakt en een statische route instelt voor de yorinFM webcast? dan maakt heel die geetweej niet meer uit voor haar radio stream.
"route add bladieblabla" (zie "route -?")

Dit werkt, zo is hier op de administratie de controller al minstens een halve maand in staat te internetten via de wifi verbinding terwijl de bank verwerkingen (ABN, Fortis, en één of ander ranzig Belgisch pakket) allemaal over de diverse modems gaan. Ik ga hem dat nog wel afleren (ik haat pop muziek :( ) maar technisch uitvoerbaar is het zonder twijfel. Minstens twee van de bankpaketten maken zelf een inbel verbinding waarbij ze de default gateway omzetten naar een server op het banknetwerk.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 17:16 ]

Pagina: 1