[w2kprof] profiel niet gedownload van server

Pagina: 1
Acties:

• Madnessi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08-2025
hallo,

Ik heb op mijn stage plek last van dat sommige profielen niet gedownload word van de server. Dan word er lokaal weer een nieuwe aangemaakt en als de persoon dan weer uitlogt schrijft die de profile op de server over.

Server Novell Netware 6.5
en Server Novell Netware 5.5

Client: Windows 2000 proffecional.

Zelf kunnen we dit probleem tijdelijk oplossen om de NTUSER.DAT te solvage( dit kan met Novell)(is het terug halen van "verwijderde bestanden" tot een bepaalde datum)

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik weet niks van Netware, maar ik weet wel dat Windows 2000 vanaf een bepaald servicepack heel strak kijkt naar hoe de rechten staan ingesteld op de profile-directory van de user. Als de directory niet de vereiste rechten en owner heeft, wordt er geen profiel gedownload van de server, en dus lokaal een nieuw aangemaakt. (En daarmee bedoel ik dus ook niet teveel rechten. Iedereen full control bijvoorbeeld, wordt ook niet geaccepteerd.)

Dit is trouwens met een policy uit te zetten. Zie artikel 327462 op http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;327462

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 15:55 ]

• Madnessi
dit probleem is dus niet bij iedereen en ook niet altijd
dit is bij service pack 3 en 4.

Verwijderd

Madnessi schreef op 19 november 2003 @ 15:55:
dit probleem is dus niet bij iedereen en ook niet altijd
dit is bij service pack 3 en 4.
Volgens het artikel wat ik noemde, wordt deze check alleen vanaf 2000 SP4 en XP uitgevoerd. Het zou dit dus wel eens kunnen zijn?

• Madnessi
ik heb het nog even gecontroleerd waar we het allemaal hebben.
dit is dus ook pc's met SP3

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het probleem van een nieuw profiel pakken is hoogstwaarschijnlijk dat je profiel corrupt gaat danwel tijdens het aanloggen danwel tijdens het uitloggen.

Je zou op de clients zelf eens kunnen kijken ofdat er meldingen over staan wat een indicatie kan geven, zorgen dat de profielen klein zijn en klein blijven helpt ook mee. Verder kan je het profile systeem ook 'debuggen' door wat extra logging aan te zetten, maar daarvoor kan je het beste eens op http://support.microsoft.com kijken.

• Madnessi
profiel is niet kapot. en er staat nix in de event log.

Debuggen heb ik ook al aanstaan.

Microsoft site heb ik al uitgezocht.
ik zelf heb nix gevonden.

Google heb ik ook doorzocht.
Nieuwsgroepen ook.
Pagina: 1