Een DVD-RW of +rw in je laptop

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-03 20:50
Hallo,

Een kennis van me gaat een laptop bij dell bestellen en dell geeft je de mogelijkheid om een DVD-RW of een DVD+rw drive te bestellen.

Nou werd mij gevraagd welke nou de beste keuze is, helaas ben ik zelf nog niet zo thuis in DVDr land en dus vraag ik het jullie.

Welke zouden jullie nemen? en wat is jullie motivatie, speelt de ene slecht af in de huiskamer DVD speler of maakt het eigenlijk niets uit?

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-03 17:13
Dit is wederom een oneindige discussie over - en +. Dat het dit maal een laptop betreft is alleen maar een omhulsel wat er niet toe doet in dit geval. Het beste wat je daarom kunt down is gewoon de search gebruiken ...

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Volgens mij is +rw aan het winnen. Maar als ik moet kiezen kies ik +RW, of -RW moet goedkoper zijn.

In ieder geval niet al te druk om maken. Beide schijtypen zijn nog wel minimaal een paar jaar te koop. En op www.vcdhelp.com kun je zien met welke dvd's je DVD speler om kan gaan.

En over een paar jaar koop je voor een appel en een ei een externe brander met het winnende formaat die tevens dubbellaags kan fikken.

Verwijderd

Ik heb de indruk dat de + standaard wel terrein wint op de - standaard, dus moest ik kiezen, dan zou ik voor de +rw brander gaan
Beetje recente standalone DVD speler ondersteunt beide wel trouwens?

verder heb ik zelf een multistandaard brander, wat eigenlijk ideaal is

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-03 15:17
Zeker weet niemand het denk ik, maar ikzelf vermoed dat in europa de standaart richting de plus gaat, enkel azie zou voor de - kunnen kiezen...

Maarja, het blijft gokken :P ikzelf zou voor een paar euro extra een +- brander halen, weet niet of die er ook voor laptops zijn.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:41

DUX

blijft ook nu voor Oranje

De alliantie achter + is een stuk groter, en technisch gezien heeft + ook meer te bieden ten opzichte van - . Persoonlijk denk ik dat + gaat winnen (in ieder geval hier in Europa zoals iemand al zei). Wat een standalone DVD-speler aankan hangt een beetje van de speler zelf af dacht ik. De meesten prefereren -, maar ik kan het mishebben.

Maar ik ben zelf zeer blij met mijn hybride brander (zowel + als -).

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-03 20:50
ok duidelijk..

Bedankt voor de reacties!

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Lekker nationalistisch voor + kiezen :) Philips!

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

+ type is voor 90% standaard in Nederland komt omdat de prijs van de - omhoog isgegaan gegaan

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03 11:34

Floor-is

5.2

Ik heb zelf een -RW in mijn laptop, maar ook deze fabrikant (Apple) gaat +RW ondersteunen, wat op zich natuurlijk al iets aangeeft.

Dell heeft trouwens een superaanbieding, ben alleen vergeten welk systeem dit nou precies is :X

Bericht hierboven

Verwijderd

Dat apple +RW gaat ondersteunen had je op je vingers na kunnen tellen. Die superdrives van apple zijn namelijk afkomstig van Pioneer. Verder is dit eigenlijk niet een steekhoudend argument, alle +RW fabrikanten zijn namelijk ook -RW gaan ondersteunen.

Ik hou het voorlopig nog op -RW, deels door de naam Pioneer, deels door de prijs.

Pioneer is de eerste fabrikant die een DVD brander voor consumenten beschikbaar maakte, destijds nog erg duur (10000+ guldens) maar toch. De A06 van pioneer die nu in de winkel ligt is een vijfde generatie DVD brander, tegenover een tweede of derde generatie van bijvoorbeeld een Philips of Sony.

Verder is de prijs van DVD-RW media (nog) steeds goedkoper als die van +RW media. Ik betaal nog geen euro voor een DVD-R, dat zie ik bij +R nog niet gebeuren.
Pagina: 1