[XP] Geluids-volume regelen vanaf commandline

Pagina: 1
Acties:

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een pc staan met een compaq-toetsenbord. Deze is van het Easy Access Button-type. Met de compaq software kun je hier programma's aan elk van de 8 toetsen toewijzen. Ik wil graag met 3 toetsen het volume kunnen verhogen, verlagen en muten. Hiervoor heb ik dus iets van een commandline tool nodig.
Ik ben zelf al tegengekomen:

* ZvolumePro - Kan via commandline alleen naar een vaste waarde gebracht worden.
* Global Audio Control - Kan in principe het goed verhogen en verlagen, maar heeft een bereik van ruim 65000 stapjes. Niet echt praktisch dus.

Weet iemand een alternatief?
Een Multimedia-toetsenbord wil ik niet, want dit toetsenbord tikt gewoon erg prettig en ik wil geen geld uitgeven voor iets wat ik niet zo veel gebruik.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je bent op zoek naar een utility - ik move je topic dus even naar Software Algemeen

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

• teigetjuh
  • Niet online
Niemand? Niemand een idee hoe je dit met een commandline kan oplossen?

Verwijderd

kun je niet een batch filetje bakken dat met je 65000 stappen volume aanpasprogrammaatje samenwerkt?

iets in de geest van het CMDline commando "volume omlaag" dat je vervolgens gewoon vrolijk 1.000 keer aanroept in het batchfiletje "volume omlaag", en het omgekeerde voor het omgekeerde (ja, ja, die is diep)
als je de batchfiles met BatCOM compileert tot .com bestanden vreten ze ook niet zoveel resources tijdens het uitvoeren. met een beetje behoorlijke Pc moet je bovendien een mooi fade-down effect krijgen :)

//edit

nou heb ik die onderste app van je, Global Audio Control, een gedownt en geinstalleerd, en ik zie gewoon dat he tmogleijk is om de sensitivity in te stellen...
Heb je ECHT gekeken wat het ding allemaal kan? ik zet namelijk sensitivity op 8, en bind twee knopskes aan de volume-master slider, en hop, met een paar klikjes ben ik van minimaal naar maximaal en terug.
Vriendleijk verzoek dit even te simuleren en te melden waar het dan bij jou op fout gaat precies.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 18:33 ]

• teigetjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 17:35:
kun je niet een batch filetje bakken dat met je 65000 stappen volume aanpasprogrammaatje samenwerkt?

iets in de geest van het CMDline commando "volume omlaag" dat je vervolgens gewoon vrolijk 1.000 keer aanroept in het batchfiletje "volume omlaag", en het omgekeerde voor het omgekeerde (ja, ja, die is diep)
als je de batchfiles met BatCOM compileert tot .com bestanden vreten ze ook niet zoveel resources tijdens het uitvoeren. met een beetje behoorlijke Pc moet je bovendien een mooi fade-down effect krijgen :)

//edit

nou heb ik die onderste app van je, Global Audio Control, een gedownt en geinstalleerd, en ik zie gewoon dat he tmogleijk is om de sensitivity in te stellen...
Heb je ECHT gekeken wat het ding allemaal kan? ik zet namelijk sensitivity op 8, en bind twee knopskes aan de volume-master slider, en hop, met een paar klikjes ben ik van minimaal naar maximaal en terug.
Vriendleijk verzoek dit even te simuleren en te melden waar het dan bij jou op fout gaat precies.
Het eerste idee is wel het proberen waard. Het tweede is niet uitvoorbaar, aangezien het specifieke toetsen zijn en die kun je niet direct kiezen.

• teigetjuh
  • Niet online
Software van Compaq liep vast met batch-files...

Bleek weer een net verse versie van te zijn die dat wel ondersteunde... Die heeft dus al de volume support er in zitten....
Pagina: 1