[outlook] Leesbevestiging uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Topicstarter
ik wil graag de leesbevestiging uitschakelen wanneer ik een internet e-mail ontvangen heb, ik heb de optie al gevonden in:

opties => e-mail opties => controle opties

alleen ik kan het niet wijzigen want is die optie grijs.
met de search heb ik alleen KLIK kunnen vinden en soortgelijke topics. met google ben ik ook geen steek verder gekomen.
daarin word steeds verteld wat ik zelf ook al gevonden had.
maar zoals ik net al zei is het grijs en kan ik het niet uitschakelen.
kan iemand mij vertellen waarom ik dat niet kan wijzigen?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Topicstarter
*schopje*

helemaal niemand die me kan helpen? :'(

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:16

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik neem aan dat die optie beschikbaar zou moeten zijn op een thuis (standalone pc). Als je in een netwerk hangt en zeker een bedrijfsnetwerk kan ik me voorstellen dat de optie afhankelijk van de configuratie daarvan en bijvoorbeeld de exchange server ofzo, niet beschikbaar is. Vertel eens om wat voor pc het gaat en welke versie van Outlook?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mischien dat ik het niet helemaal begrijp, maar leesbevestiging wordt toch aan gegeven door de verzender? (gebruiken wij hier voor hoge prio mails). Maar daarbij, wij gebruiken Outlook 2000.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Topicstarter
Het gaat hierbij om een Bedrijfsnetwerk met een Exchange Server.
Win2k pro, en pc's/laptops variërend van een pentium 600Mhz tot 2,8Ghz.
en Office 2000 pro geïnstalleerd

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

KarreMania schreef op 21 november 2003 @ 10:27:
mischien dat ik het niet helemaal begrijp, maar leesbevestiging wordt toch aan gegeven door de verzender? (gebruiken wij hier voor hoge prio mails). Maar daarbij, wij gebruiken Outlook 2000.
klopt, je kan alleen instellen dat je ze zelf niet vraagt.
en tja leuk zo leesbevesteging maar ik druk toch altijd op nee ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Topicstarter
chucky666 schreef op 21 november 2003 @ 10:29:
[...]

klopt, je kan alleen instellen dat je ze zelf niet vraagt.
en tja leuk zo leesbevesteging maar ik druk toch altijd op nee ;)
thuis heb ik zelf XP pro draaien, en word mij ook altijd gevraagd of ik zo'n ontvagstbevestiging wil sturen, maar bij de 2000 versie is dat blijkbaar niet.
en is het zo ook niet uit te schakelen bij de controle opties.

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wij hebben in ons bedrijfsnetwerk (Exchange 2003 en Outlook 2000) exact hetzelfde probleem..

Er worden altijd automatisch leesbevestigingen verstuurd naar externe verzenders. Ik heb de opdracht gekregen om dit uit te schakelen en heb nu al meerdere uren zitten zoeken, maar nog steeds geen oplossing kunnen vinden..

- De leesbevestigingopties in de clients zijn grijs en staan standaard op 'Atlijd bevestiging versturen'

- Via de exchange system manager zijn we de delivery reports uit te schakelen (onderste gedeelte van http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;324636 ), maar er blijven leesbevestigingen uit gaan..

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Zou het bij een migratie naar outlook 2003 verholpen kunnen zijn?

Verwijderd

ik zou es in de Group Policy gaan kijken. Zo uit mn hoofd geen idee waar die optie hangt, maar daar moet wel uit te komen zijn
Pagina: 1