Toon posts:

[w2k] Activedirectory "delen" op 2 servers

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 server (Windows 2000 server) alle 2 server zijn DC geinstalleerd.
Nu wil ik de activedirectry op een van de server laten lopen (net zo als met NT 4 een PDC en BDC).
De servers zien elkaars ativedirectory wel maar, ik wil dat de eene server een PDC wordt en de andere een BDC.

In de search kon ik niet echt bruikbare informatie hier over vinden.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 15:22:
Nu wil ik de activedirectry op een van de server laten lopen (net zo als met NT 4 een PDC en BDC).
De servers zien elkaars ativedirectory wel maar, ik wil dat de eene server een PDC wordt en de andere een BDC.

Uiteraard niet; één van de verschillen is dat AD geen PDC/BDC meer kent, maar overigens wel een PDC-emulator.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op 19 november 2003 @ 15:25:
[...]

Uiteraard niet; één van de verschillen is dat AD geen PDC/BDC meer kent, maar overigens wel een PDC-emulator.
Kan je dan nog wel een AD laten synchroniseren?

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 15:28

Stoney3K

Flatsehats!

AD's zijn geloof ik automatisch gesynchroniseerd tussen servers. 't zou een beetje rottig worden als er een server uitviel en je hele domeinstructuur veranderde. Als bv. de "PDC" uit zou vallen neemt een andere bak gewoon de taak over en is die de "PDC". AD ziet de servers niet meer individueel, alleen als ze in een ander domein thuishoren.

Pin me er niet op vast, maar zo was het geloof ik.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 15:22:

PDC en BDC bestaat niet meer in Windows 2000 Server. Windows 2000 gebruikt Multimaster technologie, zoek daar maar eens op :)

Verwijderd

Active directory repliceert volgens een bepaald systeem. Je maakt dus een wijziging, vervolgens wordt deze gerepliceerd naar de andere DC's. Als je dus een wijziging maakt en nadat je op "enter" drukt, crashed de DC waarop je de wijziging deed, dan wordt deze niet gerepliceerd. Pas als de gecrashte DC weer op de been is, wordt de wijziging gerepliceerd naar de andere DC's.

Je kunt overigens ook handmatig wijzigingen repliceren naar de andere DC's.

Verwijderd

Inderdaad. Maar dit is gewoon basic AD-werk, lees eens een introductie van Microsoft ofzo :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.