Hallo allemaal,
Eerst ff me bakkie:
AMD Athlon: 1,1GHZ (100x11.0) voordat hij was doorgebrand zat er een 1,0GHZ in
Moederbord: Biostar M7VKA
http://www.redfox-online.com/Prod.%20Mainboard%20M7VKA.htm
1e harde schijf: Samsung SV3063H PL100-11 30GB
2e harde schijf: Maxtor 120GB
DVD Speler: Samsung DVD-Rom SD-612F FS03
CD Writer: R/Rw 8x4x32 C1.3
Geheugen: 128MB
Netwerkkaart: 10/100mbit van Intell
Grafische kaart: Geforce 2 32MB
OS na de ghost cd-rom: Win 98SE
OS voor de ghost cd-rom: Win 2000 Professional
Ik heb een Fujitsu Siemens Xpert computer. Die nu zo'n 2,5 jaar oud is.
1,5 jaar terug werkte ie opeens niet meer. De voeding was doorgebrand.
Omdat ie toen nog in de garantie zat hebben ze toen de processor, koeling en voeding vervangen.
Toen hij buiten de garantie viel heb ik er een netwerkkaart ingebouwd en een extra harde schijf (Maxtor 120GB 7200)
Alles werkte prima.............tot nu
De laatste tijd bevriesde hij keer op keer. Toen wachtte ik 5 minuten, en dan kan je weer een half minuutje actief bezig zijn. Keer op keer deed hij dit.
Ook merkte ik op dat hij de dvd-speler en cd-writer niet altijd herkende.
Dus ik weer een keertje rebooten, en toen waren ze beide wel te herkennen.
Toen ik een cd-rom in de dvd-speler stopte deed hij niets, de cd-rom werd niet herkend. Terwijl het apparaat wel correct werkte.
Toen bevriesde hij weer.....
De cd-roms die ik in m'n cd-writer stopte die herkende hij wel, maar na verloop van tijd gaf hij aan "Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat". Weer verschillende keren gereboot maar zonder resultaat. Het leek wel een loterij of hij de dvd-speler en cd-write wel of niet wou herkennen.
Ook viel me op dat het geheugen niet altijd geladen werd bij het opstarten van m'n computer. Dit sloeg hij dan gewoon over met opstarten.
Ook werkte m'n netwerkkaart niet meer, want toen ik ging kijken wat voor verbindingen ik had met m'n netwerkkaart gaf dat geen resultaten op.
M'n netwerkkaart zit met een kabeltje verbonden aan de router, die weer verbinding maakt met m'n modem en die weer met internet.
Toen ben ik teruggegaan naar Win98SE (Want ik had Win98SE geupgrade naar Windows2000). Dit heb ik d.m.v. een ghost cd-rom gedaan die geleverd was bij de aankoop van m'n computer.
Na veel geprul met kabels verwisselen omdat hij de dvd-speler en cd-writer niet wou herkennen was het me dan toch eindelijk gelukt.
Dus ik dacht probleem opgelost.......mooi niet dus
Nogsteeds dezelfde probelemen als hierboven.
Ik heb m'n kast heel goed uitgestoft maar ook dat wou niet helpen.
Ik heb m'n Processor nog losgegooid, en schoongemaakt, maar dat wou ook niet helpen.
Ik heb m'n 120GB harde schijf losgekoppeld van de computer omdat daar nog wat belangrijke data opstaat. Nog een keer geprobeerd..... maar niets.
Nu denk ik dat m'n moederbord voor problemen zorgt op de een of andere manier, maar ik vind dat gek want als hij kapot zou zijn, dan zou m'n pc helemaal niet meer moeten kunnen opstarten. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn, en hoe ik dat kan testen?
*edit: en natuurlijk heb ik ook alle kabels gechecked of ze wel goed vastzaten
Eerst ff me bakkie:
AMD Athlon: 1,1GHZ (100x11.0) voordat hij was doorgebrand zat er een 1,0GHZ in
Moederbord: Biostar M7VKA
http://www.redfox-online.com/Prod.%20Mainboard%20M7VKA.htm
1e harde schijf: Samsung SV3063H PL100-11 30GB
2e harde schijf: Maxtor 120GB
DVD Speler: Samsung DVD-Rom SD-612F FS03
CD Writer: R/Rw 8x4x32 C1.3
Geheugen: 128MB
Netwerkkaart: 10/100mbit van Intell
Grafische kaart: Geforce 2 32MB
OS na de ghost cd-rom: Win 98SE
OS voor de ghost cd-rom: Win 2000 Professional
Ik heb een Fujitsu Siemens Xpert computer. Die nu zo'n 2,5 jaar oud is.
1,5 jaar terug werkte ie opeens niet meer. De voeding was doorgebrand.
Omdat ie toen nog in de garantie zat hebben ze toen de processor, koeling en voeding vervangen.
Toen hij buiten de garantie viel heb ik er een netwerkkaart ingebouwd en een extra harde schijf (Maxtor 120GB 7200)
Alles werkte prima.............tot nu
De laatste tijd bevriesde hij keer op keer. Toen wachtte ik 5 minuten, en dan kan je weer een half minuutje actief bezig zijn. Keer op keer deed hij dit.
Ook merkte ik op dat hij de dvd-speler en cd-writer niet altijd herkende.
Dus ik weer een keertje rebooten, en toen waren ze beide wel te herkennen.
Toen ik een cd-rom in de dvd-speler stopte deed hij niets, de cd-rom werd niet herkend. Terwijl het apparaat wel correct werkte.
Toen bevriesde hij weer.....
De cd-roms die ik in m'n cd-writer stopte die herkende hij wel, maar na verloop van tijd gaf hij aan "Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat". Weer verschillende keren gereboot maar zonder resultaat. Het leek wel een loterij of hij de dvd-speler en cd-write wel of niet wou herkennen.
Ook viel me op dat het geheugen niet altijd geladen werd bij het opstarten van m'n computer. Dit sloeg hij dan gewoon over met opstarten.
Ook werkte m'n netwerkkaart niet meer, want toen ik ging kijken wat voor verbindingen ik had met m'n netwerkkaart gaf dat geen resultaten op.
M'n netwerkkaart zit met een kabeltje verbonden aan de router, die weer verbinding maakt met m'n modem en die weer met internet.
Toen ben ik teruggegaan naar Win98SE (Want ik had Win98SE geupgrade naar Windows2000). Dit heb ik d.m.v. een ghost cd-rom gedaan die geleverd was bij de aankoop van m'n computer.
Na veel geprul met kabels verwisselen omdat hij de dvd-speler en cd-writer niet wou herkennen was het me dan toch eindelijk gelukt.
Dus ik dacht probleem opgelost.......mooi niet dus
Nogsteeds dezelfde probelemen als hierboven.
Ik heb m'n kast heel goed uitgestoft maar ook dat wou niet helpen.
Ik heb m'n Processor nog losgegooid, en schoongemaakt, maar dat wou ook niet helpen.
Ik heb m'n 120GB harde schijf losgekoppeld van de computer omdat daar nog wat belangrijke data opstaat. Nog een keer geprobeerd..... maar niets.
Nu denk ik dat m'n moederbord voor problemen zorgt op de een of andere manier, maar ik vind dat gek want als hij kapot zou zijn, dan zou m'n pc helemaal niet meer moeten kunnen opstarten. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn, en hoe ik dat kan testen?
*edit: en natuurlijk heb ik ook alle kabels gechecked of ze wel goed vastzaten
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 15:09 ]