Toon posts:

Mobility 9000 +TV-Out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
ik heb een laptop (Fujitsu/Siemens Amilo D7830) en hier zit een ATI Mobility Radeon 9000 met 64MB op.

Deze heeft ook TV-Out en ik heb sinds gisteren een SCART-blokje gekocht (met een Switch voor IN/OUT) en beloot hierop mijn S-Video van mijn laptop aan te sluiten.

Na wat geklooi krijg ik wel beeld en na nog wat meer geklooi zelfs in kleur.
Het probleem is echter dat de kleuren niet echt kloppen. Het lijkt wel alsof er een te hoge resolutie ingesteld is, want de kleuren zijn net wat anders en als ik een film draai, dan zie je (vaag) een soort Scanlines, maar dan in allerlei kleuren (en dit zie je dan ook weer alleen bij bepaalde kleuren beeld).

Ik heb alle kabels goed aangesloten en heb mijn TV-Out op Pal-B gezet...
De resolutie van de TV-Out heb ik op 640x480 gezet.

Ook heb ik geprobeerd om de uitgang Primary of Clone te maken, maar dit maakt ook weinig uit.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen en goed beel kan krijgen?

P.S. mijn TV is van het merk: Philips -> Model: 21PT1653/00
P.P.S. ik heb ook de hele TV-OUT FAQ al doorgelezen, maar hier kon ik geen oplossing in vinden :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 15:04 ]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Heb je je scartblokje wel op de goede ingang gedaan?
Het kan soms zijn dat de eene ingang wel geschikt is voor svhs en de ander niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar 1 SCART ingang, dus kan niet anders...
Een vriend van mij heeft precies dezelfde TV en een ATI Radeon 9800 PRO, hij heeft hem hiermee wel aan de praat gekregen. Zelf heb ik hier ook nog een PC met een 9700PRO, maar die staat helaas in een andere kamer dan de TV en wil geen gaten boren :D

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb uitgevonden dat het er in Zwart/Wit wel ok uitziet, maar op het moment dat ik naar kleuren overschakel gaat het weer mis :(

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Grmbl, probeer het effe anders... hier stond dus niks. :)

[ Voor 95% gewijzigd door mbvisiontt op 09-01-2004 10:30 ]

.... Ik weet het ook niet