Toon posts:

Totaal aantal mensen op aarde

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Laatst toen ik weer eens zat te filosoferen vroeg ik me af:
Hoeveel mensen zouden nou op deze aardbol geleefd hebben?
ik bedoel we zijn nu met zo'n 5 a 6 miljard op deze aarde maar door de duizenden jaren, zullen er ongetwijfeld meer mensen op deze aardbol gewoond hebben. Nu wil ik niet de aapachtige mensen meetellen die er vroeger ( en nu soms ook nog ;-) waren. Dus het tellen houdt op bij de wezens die we in de videoclip van fat boy slim zagen op. Vroeger waren er natuurlijk veel minder mensen dan nu, dus ik dacht aan totaal zo'n 40 miljard wie heeft er een betere schatting?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik meende dat er ooit zoiets in een boek had gestaan. De schatting van toen was dat er tot nu toe iets van 18 Miljard mensen hebben rondgelopen. Sinds die knal rond 1900 zijn er veel mensen bijgekomen, maar niet zoveel meer doodgegaan.

Het gegeven dat een mens 3 of 4 generaties kan overleven vertroebelt de statistieken een beetje, omdat na 50 jaar dezelfde mensen nogmaals worden meegeteld, zodat een toename moeilijker is vast te stellen.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

In ieder geval is het aantal mensen dat nu leeft een groot aantal van het aantal mensen dat ooit geleefd heeft. Precieze gegevens ken ik niet.

LD

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Ik heb wel eens gehoord dat er nu meer mensen op aarde leven dan dat er ooit bij elkaar op de aarde gewoont heeft (afgzie van degene die er nu leven).

Dus dan denk ik in totaal maximaal zo'n 12 miljard.

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-12-2025

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

dat staat geloof ik in het begin van het boek '2001, a space odysey'(off hoe je het ook schrijft :)), ik ben alleen de verhouding verggeten :( (was wel stukke meer dan 1:1 !!!)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
ik dacht dat de verhouding ongeveer 1:1 was

het zijn natuurlijk allemaal maar schattingen..
Pagina: 1