Toon posts:

[WinXP] Hostfile doorvoeren in IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb een probleempje.Ik ben al de hele dag zo ongeveer aan het rondzoeken geweest op GoT, Google en Technet. Dit is namelijk mijn probleem:

Ik heb een XP bak staan en daar heb ik de host file aan gepast (c:/windows/system32/drivers/etc/host).
ik heb de line toegevoegd 66.102.11.99 www.hotmail.com
(66.102.11.99 = google)
Dat werkt ook wel als ik een tracert uit voer naar www.hotmail.com dan krijg ik netjes dat ip te zien. Maar nu wil ik dat als ik www.hotmail.com intik dat hij dan ook echt naar google gaat. Maar nu gaat hij alsnog naar hotmail. Nu denk ik dat IE als eerste de aanvraag doet bij de DNS die ingesteld staat van chello.
Maar als ik
66.102.11.99 test
in de hostfile zet en als ik dat invoer in IE dan gaat ie er wel netjes naartoe. Ik heb nog een optie geprobeerd namelijk 66.102.11.99 test.test.test
En hier ging het ook weer de fout in. |:(

En dit kan inderdaad gemakkelijk worden opgelost worden als ik een DNS server installeer, maar dat wil ik dus niet. Weet iemand een oplossing?

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 10:12
maak nog een entry in je host file en laat de www weg en doe alleen hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd. Maar dat werkte dus ook niet. Er stonden ook nog een aantal andere bestanden in de map c:/windows/system32/drivers/etc/
LMhost.sam en dergelijke. En die heb ik ook allemaal zitten aanpassen maar dat werkt dus niet. Al die opties werken trouwens ook niet na een reboot.

Verwijderd

heb je een proxy ingesteld in IE?

Ik heb het 's ff uiitgeprobeerd, en hier gebeurt het zelfde.
We connecten wel met een proxy hier

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 16:00 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

IE cache en cookies (incl off-line items) al weggemikt? WIl misschien wel helpen.

Conect je via een proxy? Kan best zijn dat IE ingesteld staat om de instellingen van de proxy over te nemen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Gebeurt dit nou bij alle sites die je probeert of alleen bij Hotmail?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de proxy ingesteld inderdaad en ook een keer zonder gedaan. Ik heb bij IE de history gewist offline bestanden en de cookies gewist. Heeft het iets te maken met de netbios naam anders. Mag een Netbios naam een . bevatten? Het gebeurt ook bij andere sites trouwens

Verwijderd

Topicstarter
* Schopje :d

Verwijderd

ergens in het register staat de volgorde van zoeken van domeinnamen. Standaard wordt geloof ik eerst de hosts file geraadpleegd, en dan pas de dns-server.
Ik kan me herinneren dat de regkey er toch eigenlijk anders uitzag (misschien in win9x ofzo), maar onder xp zie ik de volgende interessante key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\ServiceProvider
HostsPriority

Misschien kun je met het verhogen van die waarde de hosts file boven de waarde van de key DnsPriority de hosts file leidend maken.

Verwijderd

Ik heb het net hier geprobeerd (zit achter een linux-nat-router-pc), en hier werkt het wel.
Hoe ziet je netwerk config eruit?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mensen, ik ben d`r een tijdje niet geweest. Die register sleutel ziet er idd interresant uir maar ik kan er niet achter komen wat die waardes betekenen. En heb dus niet echt de neiging om van alles te gaan proberen met die waardes. Ik zie ook nog een andere, kan ik daar wat mee. Ik bedoel dan : ProviderPath
%systemroot%\system32\wsock32.dll

Mijn netwerk opstelling is als volgt. Ik probeer dit op 2 computers. Op m`n stage is de computer rechtstreeks verbonden met internet. En bij me thuis loopt de computer via een router and that`s it. Geen linux bak ofzo. Komt mischien nog wel een keer.Maar nu is het nog een Vigor. Maar hoezo werkte het wel bij jou ??? Heb jij het ook geprobeerd op een XP bak of op een win9x...

Edit: Typo :P
Ohjah het aanpassen van de register sleutel had geen effect.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 11:05 ]

Pagina: 1