Powerbook & Outlook 2001 problem

Pagina: 1
Acties:

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Beste mensen,

Ik heb hier een mac powerbook en daarop heb ik Outlook 2001 geinstalleerd. Ik kan de exchange server alleen bereiken als ik het ip adres invul.Als ik de naam van de server invul dan kan hij de server niet vinden.

Dus ik heb een profile aangemaakt met het ip adres van onze exchange server. De mail werkte prima op deze manier.

Ik heb de powerbook gereboot en daarna werkte Outlook niet meer, kon geen verbinding maken met de server.

Dus ik naar de outlook settings binnen OS X en daar het ip adres ingevuld i.p.v. de server name.

Maar zodra ik naam controleren doe maakt hij er weer de server naam van. En dan werkt outlook niet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zodat het ip adres gewoon blijft staan?

Ik hoor graag jullie reaktie's!

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:06
In plaats van uitzoeken waarom hij dat verandert (irritant! Maar ja: Outlook; goed, ik zal verder niks zeggen), zou ik liever uitzoeken waarom DNS lookups dan blijkbaar niet functioneren op die computer?

Kun je verder wel gewoon internetten/DNS lookups doen?

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Waarom gebruik je trouwens een programma als Outlook 5.5 wat onder classic draait?

Mail.app is echt stukken beter en makkelijker te configureren.
Of anders Entourage wat in het Mac OfficeX pakket zit.