Mijn vriendin heeft een tweetal (analoge) Canon SLRs met een stel Sigma objectieven. Bij haar objectieven moet je tegen de klok in draaien (linksom) om in te zoomen als ik me niet vergis. Bij de Canon lens van haar vader (weet zo niet welke, een IS lens iig) moet je juist rechtsom draaien voor inzoomen. Dit heeft haar al regelmatig problemen gegeven als er iets gebeurt en je even snel in wilt zoomen
Gaat redelijk mis als je dan ineens een lens hebt waar je net de andere kant op moet draaien.
Weet iemand hoe dat zit met link-/rechtsom draaiende zoom objectieven? Is dit net als bij melkzuur dat 1 versie gezonder voor je is? Is het compleet willekeurig? Afhankelijk van het merk? Bedoeld voor links-/rechtshandige mensen?
Ik zit er aan te denken een 300D te kopen met wat objectieven en op zich is het wel handig als al dat spul dezelfde kant op draait (hoewel ik prijs/kwaliteit/lichtsterkte toch net iets belangrijker vind
).
Weet iemand hoe dat zit met link-/rechtsom draaiende zoom objectieven? Is dit net als bij melkzuur dat 1 versie gezonder voor je is? Is het compleet willekeurig? Afhankelijk van het merk? Bedoeld voor links-/rechtshandige mensen?
Ik zit er aan te denken een 300D te kopen met wat objectieven en op zich is het wel handig als al dat spul dezelfde kant op draait (hoewel ik prijs/kwaliteit/lichtsterkte toch net iets belangrijker vind