Toon posts:

[win2k] professional op HP proliant DL360

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn hier een servertje aan het intrichten waar win2k prof. op moet komen (die licentie hebben wij nog liggen aan aan win2k server hebben wij geen voordeel met wat wij er op willen hebben).

Echter nou is de RAID geconfigureerd en wanneer de setup van win2k start zegt hij dus dat het apparaat geen schijven heeft gevonden (nou weet ik dat je dan bij het opstarten van de win2k-setup op F6 moet drukken en dan de driver installeren. Nou weet ik helaas niet welke driver dat dit moet zijn en bij HP willen ze mij dat niet vertellen omdat ze dat niet 'supporten'....

Wie kan mij helpen door te vertellen welke driver ik hiervoor nodig heb? De SCSI raid controller is een HP smart array 5i.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:47
Bij de Proliant DL360 wordt een Compaq Smart Start CD meegeleverd. Hiermee "bereid" je de server voor op het OS wat er op komt te staan. Laat de server eens van deze CD booten.

Als je nu de verschillende stappen doorloopt, krijg je op een moment de optie om je OS te kiezen. Kies hier voor hetgeen je wilt hebben. Daarna wordt er op een moment om je OS CD gevraagd. Als je deze er dan inlegt, wordt alles netjes gekopieerd naar je HD.

Volg het programma, en je zult zien, dat het gaat werken !!!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

http://h18004.www1.hp.com...er/us/locate/69_1123.html

Op de HP site staan gewoon DL360 SCSI storage drivers voor Win2k/2k3 :?

Dus: wat is het probleem :P

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals limoetje ook al zegt, en nog specifieker: http://h18004.www1.hp.com...er/us/download/17725.html heb je nodig, er staat zelfs letterlijk in de tekst wat je moet doen:
If you have not already done so, copy all of the extracted Compaq Smart Array 5300 Controller Driver files to a disk which we will refer to as the Driver Disk.

Insert the Windows NT CD to begin the installation process.

When Windows NT Setup displays the message "Setup is inspecting your computer's hardware configuration...," press F6. This prevents Windows NT Setup from performing disk controller detection and allows you to install the driver from the Driver Disk you created.

When Windows NT Setup displays the message "Setup could not determine the type of one or more mass storage devices installed in your system, or you have chosen to manually specify an adapter," press S to display a list of supported SCSI host adapters.

Select Other from the bottom of the list.

Insert the Driver Disk you made when prompted to do so, and select Compaq Smart Array 5300 Controller from the list.
Waar je "Windows NT" gerust mag vervangen door Windows 2000, en "SA 5300" best door "SA 5i+" :)

Al met al lijkt me dit wel te vinden met een klein beetje moeite :)

Dit topic is gesloten.