Toon posts:

[win98] Wel netwerk, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een win98 installatie. Ik kan pingen naar een ip van bijvoorbeeld www.tweakers.net. Ik kan geen hostnames resolven. Ook niet als ik hard een dns instel. Ik zit achter een router met @home. 5 Pc's doen het wel, deze niet. Tevens kan ik in IE niet naar een site via het IP. Wel pingen naar het Ip.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

lijkt me raar.. maar toevallig op een of andere manier een firewall aanstaan die poortje 80 dichthoudt?

[ Voor 44% gewijzigd door Sequence op 19-11-2003 13:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Clean win98 installatie dus geen rommel

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

wel netjes de IE wizard doorlopen om LAN te gebruiken om internet te bereiken?

Verwijderd

Topicstarter
Ja al gedaan.

Enigste wat installed is, is tcpip en de netwerk adapter. Net nieuw. LAN filebrowsing werkt wel

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zich heb je die wizard niet eens nodig.
Win98: Onder TCP/IP stel je een gateway in, en een DNS naam voor de PC, en een DNS IP van je gateway of provider, in de Internet opties stel je verder geen verbindingen in en hopla dan zou het moeten werken.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
niet dus. Krijg automatisch een ip en dns. Ook handmatig werkt niet. Tevens kan ik niet naar een hostname pingen ook niet als deze in de windows hosts file staat!

• hornage
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 16:39
Je krijgt dus je IP via DHCP van de router waarschijnlijk. Ik denk dat die een verkeerd dns adres doorgeeft. Stel zelf je gateway, dns, ip ed in en dan werkt het denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat werkt niet. Tevens werkt het via dezelfde router wel op 50 andere computers met verschillende OS dus er is iets mis in de config

• Friedchicken
  • Laatst online: 20-06-2015
Je hebt 1 pc in netwerk die verbinding maakt of een router?

Of wil je op 1 pc internetten ?

Wil je op alle pc's internetten dan moet je iig op alle werkstationen de gateway invullen, gateway moet dan worden het ip van de router of pc (met software) die de verbinding met internet tot stand brengt.

Iets meer info over je configuratie netwerk en verbinding is gewenst ! :D
Pagina: 1