Toon posts:

NT 4 HP 8550 Installatie ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Collega's

Ik zit met een probleem.
Ik heb een oude novell server die als printserver fungeert, nou wil deze overzetten op een Win2K server.

Op Windows 2000 machines gaat het zonder problemen, maar bij NT machines gaat het wat lastiger.

Ik ga dus handmatig alle printers bij alle collega's omzetten ( printer toevoegen van nieuwe Win2k server) en oude weghalen ( novell ).
Dit gaat bij alle printers goed....behalve de HP 8550N. ( we hebben het hier over een NT 4 machine )
Bij het installeren van een nieuwe printer zie ik de printer staan en wil hem gaan toevoegen.

Dan moet ik een geschikte driver selecteren, die heb ik ook, maar dan komt NT met de volgende foutmelding :

Printer driver setup error:The Printer Driver is Unknown.

Het maffe is dat dit alleen bij NT 4 machines ( clients ) gebeurt :?
Iemand enig idee ?

Verwijderd

Topicstarter
iemand ? er is een beetje haast bij O-)

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 15:04:
iemand ? er is een beetje haast bij O-)
Heb je de driver van de mee geleverde cd geprobeerd?
En de dirver van hp.com?

Weet je zeker dat je het pad naar de driver goed op geeft?

http://specs.tweak.to/7903

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Heb je wel de juiste driver te pakken?

http://h20000.www2.hp.com...indows+NT+4.0&tech=Driver

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Verwijderd

Heb je wel de NT4 driver op de printserver erbij gezet?

printserver moet nl voor elk OS eigen drivers hebben dus even zoeken bij de printer op de server

• TeazNutz

TeazNutz

Nerd

Die is voor de 8550 niet voor de 8500N volgens mij :?

Die is voor beide zie ik net, probeer het eens zou ik zeggen

[ Voor 10% gewijzigd door TeazNutz op 19-11-2003 15:11 ]

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:49
hoi,
je kunt meerdere drivers installeren dus ook voor nt4.
en waarom gebuik je kix niet om eerst de printers te verwijderen en toetevoegen.

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

TeazNutz schreef op 19 november 2003 @ 15:10:
[...]

Die is voor de 8550 niet voor de 8500N volgens mij :?

Die is voor beide zie ik net, probeer het eens zou ik zeggen
Het enige verschil tussen de 8550 en de 8550N is geloof ik de netwerkfunctionaliteit. Maakt voor de driver nix uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb natuurlijk alle mogelijk drivers al geprobeerd....is het eerst wat je doet toch ?

Verwijderd

Debugging INF Files and Other Installation Problems

When problems occur, a dialog box will usually display with the message: "Unknown Printer Driver". Use the debugger with a checked build of NT and examine the messages and line numbers emitted by the Setup.cxx program which contains the AddPrinter function. Because INF files are not procedural it does no good to know what line of the INF you are quitting on -- you need to know why setup rejected the request and modify your INF accordingly. Problems can only be resolved with certainty using the debugger.

Beware of repeat installs. Uninstalling a driver does not remove the registry entries made. This needs to be done manually. Make sure all files related to the driver are deleted too and you reboot before trying again. (Hint: If you keep getting the same problem over and over -- make sure you are doing this -- you must get the computer back to a known state before running AddPrinter wizard again.)

Common problems include:
  • No DISK1 file on distribution disk.
  • [SourceDisksNames] section names greater than 11 characters.
  • Missing files referenced by INF file.
  • Misuse of the Layout= item in [Version] section.
  • Driver .dll fails on load.
  • Driver version is wrong. If Setup does not copy into the spool\drivers\w32x86\2 directory then it thinks the driver is the wrong version. If Setup copies it into the ...\1 directory it thinks it's a NT3.51 driver. If it copies it into the ...\0 directory it thinks it's a Win31 driver. If FILE_VERSION or PRODUCT_VERSION defines are wrong or absent setup will think the driver is not an NT4 drive and install will fail.
NT 4.0 Installation of Printer Drivers with Device Information Files
The printer driver is unknown

• TeazNutz

TeazNutz

Nerd

brummer schreef op 19 november 2003 @ 15:11:
hoi,
je kunt meerdere drivers installeren dus ook voor nt4.
en waarom gebuik je kix niet om eerst de printers te verwijderen en toetevoegen.
Wat heeft dit nou met Kix te maken :?
Waarom zou je Kix nodig hebben volgens jou? Ik denk dat de TS een driver probleem heeft, die kan hij beter eerst oplossen door een goede driver te vinden voor NT 4.0 daarna kan hij misschien met Kix wat gaan doen.

Verwijderd

ja maar printservers kunnen voor meerdere OS drivers bevatten en dat heb jij dus niet. NT probeert de NT driver te downloaden van de printserver maar die moet je er wel eerst bijzetten. Dus niet driver veranderen maar ERBIJ

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Sjord was me al voor

[ Voor 92% gewijzigd door LordMorgoth op 19-11-2003 15:15 ]

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:49
ik bedoelde alleen maar dat wanneer hij de nt4 drivers heeft toegevoegd en dit gedeelte werkt. Hij met kix kan werken op de printers eerst te verwijderen en dan toe te voegen (hoeft hij niet al zijn collega's langs.)

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Verwijderd

Topicstarter
ok

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 08:49 ]

Verwijderd

oke basiscursus printserver

op de server naar je printer dan rechtermuisknop dan properties dan sharing en dan de geweldige knop additionall drivers en voila hier kan je NT4 drivers voor die printer toevoegen

Edit:
zoals je waarschijnlijk al gemerkt ligt het daaraan, veel plezier met je printserver. Nu inderdaad de volgende stap de printers toevoegen via KIX

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
thanx mensen

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 08:49 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:46

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs