Toon posts:

PCMCIA 16-bit; hoe in te lezen/schrijven in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

Ik heb een vraag hoe je een PCMCIA 16-BIT in kan lezen in Windows XP. Standaard ondersteund XP uiteraard geen 16-bit PCMCIA kaartje, maar is er een mogelijkheid om dit wel in te lezen en te schrijven (bijv. middels een tooltje) onder het huidige OS?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groeten,

Gerard

Verwijderd

welk kaartje bedoel je precies? bij mij is een 16 bits pcmcia kaartje onder xp namelijk geen enkel probleem, gewoon met een standaard installatie.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 13:53:
welk kaartje bedoel je precies? bij mij is een 16 bits pcmcia kaartje onder xp namelijk geen enkel probleem, gewoon met een standaard installatie.
Het gaat om een PCMCIA kaartje t.b.v. geografische data (leica). Maar deze word niet herkend door XP (ook de fabrikant zegt dat deze niet ondersteund wordt in de XP omgeving.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
PCMCIA is inderdaad gewoon een compacte equivalent van de ISA bus, dus 16 bit. Alleen Cardbus kaarten zijn 32-bit. Maar als voor jouw kaartje geen XP-drivers bestaan zul je die zelf moeten schrijven, vanuit een normale applicatie zal dat waarschijnlijk niet gaan.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Probeer anders eens de win (x of ME drivers eens wil ook nog wel eens helpen, of NT4 drivers wil ook nog wel eens.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op 19 november 2003 @ 14:05:
PCMCIA is inderdaad gewoon een compacte equivalent van de ISA bus, dus 16 bit. Alleen Cardbus kaarten zijn 32-bit. Maar als voor jouw kaartje geen XP-drivers bestaan zul je die zelf moeten schrijven, vanuit een normale applicatie zal dat waarschijnlijk niet gaan.
eenvoudig om deze te schrijven?

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 14:08:
[...]

eenvoudig om deze te schrijven?
Tis nogal andere koek dan normale applicaties schrijven, maar wel een uitdaging :) (ik heb er wel eens naar gekeken, maar ben er toen maar niet aan begonnen)

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op 19 november 2003 @ 14:11:
[...]

Tis nogal andere koek dan normale applicaties schrijven, maar wel een uitdaging :) (ik heb er wel eens naar gekeken, maar ben er toen maar niet aan begonnen)
Maar zijn er geen tooltjes die de kaart bijv. wel kan lezen en schrijven?

• Bigs
  • Niet online
Nou het is waarschijnlijk iets ingewikkelder dan gewoon 'lezen en schrijven'. Elke kaart heeft een andere manier waarop je hem aan moet sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op 19 november 2003 @ 15:03:
Nou het is waarschijnlijk iets ingewikkelder dan gewoon 'lezen en schrijven'. Elke kaart heeft een andere manier waarop je hem aan moet sturen.
dus er is geen mogelijkheid om dat ding aan te sturen middels een tooltje?
Pagina: 1