[NFS]Export van mountpoint probleem

Pagina: 1
Acties:

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02 16:19

BoAC

Memento mori

Topicstarter
Ik heb de volgende mountpoint in mijn fstab staan:
code:
1
/dev/hda3 /opt/ltsp/i386/source/root  reiserfs noatime,ro,user  0   0

De i386 directory wil ik exporteren naar 192.168.0.14 door in mijn exports file de volgende regel toe te voegen:
code:
1
/opt/ltsp/i386      192.168.0.14(ro,no_root_squash,sync,nohide)

De nohide optie zou ervoor moeten zorgen dat het exporteren van mountpoints goed gaat (dus geen lege dirs ;) )

Het mounten van 192.168.0.2:/opt/ltsp/i386 gaat goed alleen is de directory root leeg :( wanneer ik op de client ga kijken.

Heb andere mount-opties geprobeerd en leesrechten op /opt en dieper zijn juist (een gewone user met minimale rechten kan er gewoon in komen).

Heb een andere situatie waarbij ik gelijk de mountpoint exporteer wat wel goed gaat, dus wat doe ik hier fout :?

• BoAC

BoAC

Memento mori

Topicstarter
[update]
Ik heb geprobeerd om /op/ltsp/i386/source/root te exporteren en kreeg daarna de fout in mijn log te zien
code:
1
A rpc.mountd: getfh failed: Operation not permitted

Zoeken op het gentoo forum gaf me de volgende thread als resultaat: getfh + failed

Wanneer ik nu een drive op /mountpoint mount en deze exporteer gaat het dus wel goed 8)7

Verwijderd

1) Heb je op de client wel de juiste permissies om deze directory uit te lezen? (uid's en gid moeten identiek zijn op beide systemen).
2) Je had het over een tweede export die het wel goed deed. Hoe had je die opgegeven in /etc/exports?

• BoAC

BoAC

Memento mori

Topicstarter
1.
Als je bij gentoo link kijkt die ik heb opgegeven blijkt dat je maar van 1 mount-point tegelijk in een keer kan sharen. Dus als je in de gesharede (hoe zeg je dat :? ) tree een mount-point hebt wordt die leeg weergegeven bij de client (zonder error in je log 8)7 ) maar als je die mount-point (in die tree) zelf shared krijg je dus die entry in je log.

Wanneer dus die mount-point verhuist naar de root gaat het wel goed (niks geen rechten probleem dus)

2.
fstab/exports
Hetzelfde als in mijn startpost maar dan /root bijv.