Toon posts:

Terratec DMX 6fire xpdriver -> Code10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met mijn handen in het haar...
Omdat de nieuwe driver van terratec een ramp is/was, en hij erg moeizaam (lees: bijna niet) te vervangen was door de oude, heb ik besloten om een cleane XP(pro) install erop te zetten.

Tot mijn verbazing kreeg ik mijn terratec met de driver op de terratec-cdrom niet aan de praat.
This Device cannot start [Code 10]

Ik m'n kast open geschroeft, overbodig usb dingetje eruit gehaald, en vervolgens de kaart verplaatst en heb alle 3 onderste pci-slots nu geprobeerd, en allemaal code 10. Verder omhoog wil ik niet daar mijn geluid last zou kunnen krijgen van mijn videokaart. Verder heb ik nog een realtek netwerkkaartje erin en een Ati Radeon8500 AGP videokaart.

Ik heb trouwens mijn PC als 'standard PC' staan, en dit is een vereiste om een strakke midi-timing te krijgen had ik al uitgevonden.

Onder 'other devices' staat een USB controller die hij ook niet kan installeren, dit is waarschijnlijk dat usb 'dingetje' wat ik eruit heb gehaald, die heb ik gedisabled, dus daar moet m'n geluidskaart dan geen last van hebben neem ik aan.

Het is waarschijnlijk iets met de IRQ's, maar ik weet ff niet meer wat ik moet proberen? Iemand soortgelijke ervaring(en)? Iemand tips?

Mijn dank is nu al groot :)

P.S. Mobo is een Asus P4b533-V

Verwijderd

Topicstarter
Ik word echt wanhopig nu...

heb alles uit staan in m'n Bios wat een interupt gebruikt....
Ik heb van de 6 pci-sloten er 4 die geshared worden en 2 used... dus ik neem aan dat die dan alleen gereserveerd zijn, zoiets maak ik ook op uit mijn moederboard boekje... In die 2 used sloten zitten mijn geluidskaart en netwerkkaart...
Windows opnieuw geïnstalleerd...
APIC geprobeerd, PIC geprobeerd... standard PC, ACPI...
in Bios voor de pci-sloten vaste IRQ's toegewezen...
in bios de irq's op auto staan...
steeds die [code 10]

Na een paar wanhoopspogingen, kreeg ik een vastlopertje en toen kwam ik in safe mode terrecht... daar stond dat er geen conlicts waren met de dmx6fire 24/96 , hij had irq3 en device is working properly... ik weer terug naar 'gewone' mode..uitroeptekentje en weer [code 10]...

Het enige wat ik wilde veranderen gister was xp opnieuw installeren, en de oude driver van de DMX installeren... Hij kan dan toch niet stuk zijn? Wel erg toevallig dat dat dan net gebeurd als ik xp opniew wil installeren....

Of kan de nieuwe driver van de dmx iets in de geluidskaart verandert hebben, waardoor de oude driver niet/nooit meer werkt?

Verwijderd

eigenlijk is dit een nutteloze post, maargoed ;)

Ik heb zelf de Terratec MDX6fire 24/96 en de EWS88MT in mijn pc zitten, met de nieuwste drivers onder XP, en ik heb nergens last van.
Probeer het eens zonder eventuele andere kaarten uit. Het kan zijn dat er iets toch conflicteert.
En ook is het natuurlijk goed mogelijk dat je kaart stuk gegaan is ofzo. Heb je hem al eens in een andere pc geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ik snap er geen hol meer van...

nieuwste driver geïnstalleerd en het werkt gewoon... :?

kan een driver iets in de hardware veranderen, waardoor oudere drivers niet meer werken?

Iets anders kan ik me niet bedenken...
Heb eerst ook alles werkende gekregen, met die oude driver...

magoed, dan maar met de krakkemikkige nieuwe driver omgaan...

iig bedankt voor de enige reply!
toch nog iemand.... _/-\o_