Toon posts:

super audio cd de poema's rippen

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daarnet de nieuwe cd van de poema's gekocht (best of)
nu wil ik die maar al te graag ook op m'n hdd hebben (ik heb al m'n albums op m'n hdd) als mp3, echter ziet m'n computer de cd niet eens :S
hoe kan dit? is dit een beveiliging van sony?

cd doet het wel gewoon in de normale cdspeler...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:58
Is het een SACD? :? Dan moet je ook een SACD-speler hebben natuurlijk, met een gewone cd-rom gaat het niet lukken. :)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Fire69 schreef op 19 november 2003 @ 13:17:
Is het een SACD? :? Dan moet je ook een SACD-speler hebben natuurlijk, met een gewone cd-rom gaat het niet lukken. :)
SACD-spelers hebben geen digitale uitgang. En als ze die wel hebben dan is deze gedeactiveered tijdens weergave van SACD's. Deze signalen zijn (nog) niet digitaal te rippen.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
cd doet het wel op normale cd speler...
dus dat geintje gaat niet op volgens mij...
op het hoesje van de cd staat ook
Deze Hypbride Super Audio CD kan afgespeeld worden in idere standaard compact disc speler

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12 10:30

job

op alle sacd's zitten ook de gewone cd tracks. die kan je inderdaad afspelen op een gewone cd speler.

sommige cd-roms doen inderdaad wat moeilijk met sacd, maar het is zeker wel mogelijk.

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-12 12:17
Volgens mij is het nog NIET mogelijk , ik meende dat de beveiligng van SACD nog niet gekraakt was ....

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Verwijderd

Topicstarter
Possible schreef op 19 november 2003 @ 13:21:
Volgens mij is het nog NIET mogelijk , ik meende dat de beveiligng van SACD nog niet gekraakt was ....
damn... als dit zo is :(
ik hou de cd's altijd voor in m'n discman, en thuis draai ik mp3... nu kan dat dus waarschijnlijk niet :(

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12 20:41

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

De techniek van sacd is heel anders dan dat van een gewone cd; het werkt niet met PCM, waar gewone cd's gebruik van maken, en je hele computer op gebaseerd is, maar met DSD.
PCM slaat (in het geval van audio cd's) audio op als 16 bits samples, met een frequentie van 44100 Hz.
Over DSD:
The solution came in the form of the Direct Stream Digital (DSD) signal processing technique. Originally developed for the digital archiving of priceless analogue masters tapes, DSD is a revolutionary process based on 1-bit sigma-delta modulation, and operates with a sampling frequency of 2.8224 MHz (i.e., 64 times the 44.1 kHz used in CD). By adopting DSD as the basis for SACD, Philips and Sony are now able to offer audio of unparalleled quality to consumers.
zie ook: hier.

Op een hybride cd staan beide formaten. Dat je de "gewone" laag niet kan rippen is vreemd vind ik. Maar je zal, totdat een gewone cdrom speler sacd formaat kan lezen, niet je sacd kwaliteit kunnen rippen. (Dan moet je ook nog eens je dsd omzetten naar bijvoorbeeld 96kHz, 24bit pcm.)

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Verwijderd

gewoon cd erin doen en als wav file opnemen via pc-recorder en daarna knippen met wave-edittor

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12 10:30

job

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 13:34:
gewoon cd erin doen en als wav file opnemen via pc-recorder en daarna knippen met wave-edittor
dat zou inderdaad gewoon moeten werken.
maar, topicstarter zegt dit:
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 13:13:
echter ziet m'n computer de cd niet eens :S
topicstarter zou het dus gewoon eens moeten uitproberen met een andere cdrom.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:04
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 13:34:
Precies zoals hij zegt! Of gelijk de losse nummers opnemen.. maar het kan zeker wel! Gebruik overigens CDEX met de nieuwste Lame encoder om de beste kwalliteit te krijgen (192 kbps).
Of download hem als hij er is, je hebt het origineel toch dus je bent volgens mij niet illegaal bezig dan ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
win xp zegt gewoon dat er geen cd in de lade zit....
@just4you2: uuhmmm hier haal je nooit cd kwaliteit mee lijkt me... en bovendien erg lastig :)

Verwijderd

Ik zou gewoon even op een andere computer (wellicht een oudere computer) even proberen of ie daar wel de cd kan lezen.... Mijn ervaring is dat de ene speler hem totaal niet ziet, en de andere cd hem zonder gemak afspeeld. En dan kun je hem natuurlijk ook gewoon rippen... Het moet kunnen lijkt me :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een dvd speler en een dvd+rw in m'n computer
op beide doet ie het niet!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:45
Ik dacht dat de gewone track opzit voor CD. En een soort Dual-layer systeem voor 2e track voor SA-CD. Maar als ie niet in je dvd-speler in je pc doet, moet je denk ik echt een dure dvd-speler voor je tv kopen :?

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:01
Omarm van Blof heb ik ook als Hybride-SACD maar die ripte gewoon.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

In de stereo en van de stereo naar de line-in van je soundcard en dan opnemen maar.

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-12 15:54

syserr

kangoeroe

kan em hier anders met EAC /Lame prima rippen hoor..

hij wordt gezien in zowel m'n LiteOn DVD als m'n LiteOn CDRecorder, het enige probleem wat ik met deze CD had is dat om de een of andere reden de cdspeler van mijn Philips torentje em niet wil afspelen. In m'n sony dvd speler werkt ie perfect, in de sony stereo van m'n ouders ook en op m'n Iriver draait ie ook als een zonnetje (zelfs met cdtext)...

wel vreemd dus, als je het mij vraagt zit er een (anti philips) luchtje aan deze zaak...

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

Verwijderd

sommige cd-roms lezen zonder problemen de cd's ( als je ze nog zo kan noemen) nog gewoon. Er zijn merken die ze niet herkennen. Ik zelf heb goede ervaring met mijn plextor brander die ik had. Deze las echt alles. zelfs als er op de hoes van de cd stond dat je deze niet in de pc kon afdraaien. Zal denk aan de sterkte van de laser liggen ofzo.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12 21:34

NBK

Weercam-Avatar

SACD werkt met twee lagen. De onderste laag is gewoon een normale CD laag met normale CD audio zoals die ook bij normale audio CD's gebruikt wordt. Daaroverheen ligt een half transparante laag zoals je die ook in DVD's terug vind met daarop de SACD audio, dus 5 kanaal's geluid etc.
Een normale CD speler ziet de speciale laag niet en zal gewoon het normale audio afspelen. SACD spelers zien de speciale laag wel en zal die dus afspelen.
Voor PC is het meerdere kanalen nog wel leuk maar de hogere geluidskwaliteit van SACD is voor MP3 niet relefant. Helaas is het, ook met DVD spelers, niet mogelijk om SACD te grabben. Het zou echter wel mogelijk moeten zijn om de normale cd laag te grabben. Wat ik vrees is dat een DVD speler echter zal proberen om de speciale laag te gebruiken ipv de normale laag. Je zult dus even opzoek moeten naar een PC met een normale CD-rom speler.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-12 10:44
Je kan hem wel rippen met Musicmatch Jukebox, je kan daar gewoon een trial van downloaden, ff googlen. Dit programma kan de datatrack overslaan (waar de kopieerbeveiliging inzit) en direct het muziekgedeelte lezen, afspelen en rippen naar mp3. Als je de eject knop gebruikt om je cd-lade te sluiten moet het werken, aangezien ik eergisteren dezelfde cd heb geript! Succes.

What's in the case?

Verwijderd

Het lijkt mij heel simpel: Je gebruikt een dvd-speler of een dvd brander. Deze lezen beide de SACD laag, waar je niks mee kan, en waar windows ook niks mee kan.
Je moet even een ouwe cdromdrive uit je tweakers rommelkist pakken, in je pc sleutelen, en hem daarmee grabben.

Is toch wat... ik wordt er gek van.. de nieuwste apparaten die de nieuwste standaard niet kunnen grabben.. Gek wordt je ervan... Vroeger!

:p
Pagina: 1