Na een kleine discussie in een topic gelezen te hebben, heb ik besloten mijn totale site overhoop te gooien.
Voor de mensen die het zich afvragen, de onderstaande code had ik dus eerst met tabellen gedaan. Ik had er dus een doctype strict boven gezet en alles kloppend gemaakt, maar toen las ik een post van crisp. Was iets van "waarom strict doctype gebruiken als je tabellen gebruikt voor layout?". Dat is natuurlijk een leuke gedachte. Tabellen eruit, divjes in de plek + een strict doctype + css aanpassen. Allemaal leuk en aardig, alleen IE wil weer eens dwars liggen
Een GoT search actie leverde me al snel dit topic op. Een float: left; zou mijn probleem voor IE moeten oplossen, maar waar ik deze ook in mijn huidige CSS plaats, het gaat fout. Het enige wat ik met die float left doe is het in Mozilla en Opera ook compleet verknallen. Ik denk dat ik de float left verkeerd plaats, maar de oplossing kan natuurlijk ook ergens anders liggen.
Voor de mensen die het zich afvragen, de onderstaande code had ik dus eerst met tabellen gedaan. Ik had er dus een doctype strict boven gezet en alles kloppend gemaakt, maar toen las ik een post van crisp. Was iets van "waarom strict doctype gebruiken als je tabellen gebruikt voor layout?". Dat is natuurlijk een leuke gedachte. Tabellen eruit, divjes in de plek + een strict doctype + css aanpassen. Allemaal leuk en aardig, alleen IE wil weer eens dwars liggen
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| <div class="bigdivhead"> <div class="buttondivnav"> <a class="linknav" href="blaat.php">blaat</a> </div> <div class="buttonspacer"> [img]"spacer.gif"[/img] </div> <div class="buttondivnav"> <a class="linknav" href="blaat.php">blaat</a> </div> <div class="buttonspacer"> [img]"spacer.gif"[/img] </div> <div class="buttondivnav"> <a class="linknav" href="blaat.php">blaat</a> </div> <div class="buttonspacer"> [img]"spacer.gif"[/img] </div> <div class="buttondivnav"> <a class="linknav" href="blaat.php">blaat</a> </div> <div class="buttonspacer"> [img]"spacer.gif"[/img] </div> <div class="buttondivnav"> <a class="linknav" href="blaat.php">blaat</a> </div> <div class="buttonspacer"> [img]"spacer.gif"[/img] </div> </div> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| .bigdivhead { width: 740px; height: 25px; font-family: trebuchet MS, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; background-color: #D9D9D9; border-bottom: 1px solid black; border-left: 1px solid black; border-right: 1px solid black; margin-left: auto; margin-right: auto; vertical-align: middle; } .buttondivnav { width: 740px; height: 25px; display: table-cell; vertical-align: middle; text-align: center; } .buttonspacer { width: 740px; height: 25px; text-align: center; vertical-align: middle; display: table-cell; } .spacerheader { text-align: center; vertical-align: middle; } |
Een GoT search actie leverde me al snel dit topic op. Een float: left; zou mijn probleem voor IE moeten oplossen, maar waar ik deze ook in mijn huidige CSS plaats, het gaat fout. Het enige wat ik met die float left doe is het in Mozilla en Opera ook compleet verknallen. Ik denk dat ik de float left verkeerd plaats, maar de oplossing kan natuurlijk ook ergens anders liggen.