Welke bekabeling tussen Modem - Router - PC ??

Pagina: 1
Acties:
  • 528 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97619

Topicstarter
Hallo _/-\o_
Ben sinds 2 weken in bezit van ADSL.
Heb een ADSL Modem van Demon gekregen.
Wil nu netwerkje aanleggen op de volgende manier :

Modem -> Router -> PC en LAPTOP ( waarvan Laptop Draadloos )

Vraag mij af welke bekabeling ik moet gebruiken tussen het modem en de router en tussen de router en de PC ?

De 1 zegt alles Cross de ander zegt alles Straight en weer anderen zeggen :
Tussen Modem en Router : Cross en tussen de Router en PC : Straight.
3 verschillende verhalen dus.
Kan iemand mij nu eens en voor altijd verellen wat nu het juiste advies is ?

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59828

Tussen Router en PC Straight
Tussen Router en Modem ook Straight.
Dus alles Straight
Je doet alleen een cross tussen 2 pc's of 2 hub's(als deze geen uplink hebben)

Maar je had het toch ook even kunnen proberen?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 59828 op 19-11-2003 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja maar heb nog helemaal geen kabels behalve 1 korte bijgeleverde cross ... en moet tussen router en pc best wel afstand overbruggen. Is zo zonde he om lagnge kabels te kopen waar je misschien niets aan hebt omdat je de verkeerde hebt gekocht ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

tegenwoordig maakt het allemaal geen ruk meer uit me die auto-sensing. enige waar je nog op moet letten is dat een kabel tussen 2 pc's crossed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-07 14:03
Ik hoorde ook al van een collega van me dat hij cross en straight kon gebruken tussen demon modem en router....

Had ik nog niet eerder van gehoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus dan toch maar aales Cross ?? daar heb je immers over het algemeen meer aan dan aan straight 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 13:48

DJ

Cross is alleen nuttig tussen twee PC's (of netwerk componenten die geen Cross mode zelf hebben). Jij hebt dus alleen normale Straight kabels nodig.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57
Je hebt aan straight meer dan aan cross hoor, want cross gebruik je (zoals gezegd) alleen maar tussen 2 pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97623

ik had een gewone utp liggen maar van die utp heb ik een cross gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Je hebt aan straight meer dan aan cross hoor, want cross gebruik je (zoals gezegd) alleen maar tussen 2 pc's
Dit klopt maar het gaat om dat auto-sensing.

Een crossed kan je gebruiken tussen twee computer, "hub/switch - pc" en "hub/switch - hub/switch".

Een straight kan je gebruiken tussen "hub/switch - pc" en "hub/switch - hub/switch (met uplink)". Niet tussen twee computers dus. Je moet dan WEL in alle situaties auto-sensing op je hub/switch en router hebben enzo...

[ Voor 9% gewijzigd door Bobje op 19-11-2003 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

Tussen mijn modem en mijn router moest volgens de handleiding van de router een crosscable, maar dat werkte toch echt niet. Toen ik de crosscable had omgevormd tot straight deed alles het prima.

Het hangt dus ten eerste van de poort van je modem af en daarna ook nog van de manier waarop de router verbinding wil hebben.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35513

Tussen mijn modem en mijn computer moest een straight kabel, volgens de handleiding. Daar volgt volgens mij uit dat ik hem cross op de hub aan moet sluiten, toch?

Anyways, ik heb het getest door een contactdoosje te nemen en gewoon te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

In de FAQ staat een mooi overzichtje wanneer straightcable en wanneer crosscable te gebruiken. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Leuk he....ook hier spreekt men elkaar dus tegen !!
Ga er dus maar van uit dat alles straight to nu toe het beste is.
In de FAQ staat inderdaad een overzichtje maar geeft toch geen inzage in wat nu het beste is voor de situatie zoals in dit topic gevraagd.
Maken er gewoon een Poll van : wie is voor alles Cross en wie voor alles Straight ?
Pagina: 1