[Win2k] Export en import custom contacts op remote server

Pagina: 1
Acties:

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-04 15:52

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
ola bola

Vraagje (zoals altijd)
Ik heb een server in NL staan en een server in BE(belgie) deze zijn beide met win2k server geinstalleerd in AD modus.

Nu hebben die 2 geen contante verbinding met elkaar waardoor de exchange adreslists niet gesynched worden. Hoofdkantoor in BE wil dit ook niet.

Nu heb ik dus voor alle landen een container in de AD aangemaakt waar ik Contacts in heb staan voor bijv. Belgie en Frankrijk
Nu wil ik dit op een nette manier gaan synchroniseren met de adressen in Belgie etc etc etc.

Ik ben dus aan het spelen gegaan met csvde en exporteren vanuit de containers lukt..
Maar Belgie gebruikt weer geen containers maar OU's (persoonlijk vind ik het onzin om voor contacts een OU aan te maken maar toch)
Dus het inlezen gaat gewoon voor geen meter..

Is er toevallig een andere tool beschikbaar (mag geld kosten) die het anders kan inlezen waarbij ik aan kan geven welke velden ik wil inlezen? Of ben ik genoodzaakt om elke csv file die ik vanuit belgie krijg elke keer handmatig de servername, domain name etc etc etc aan te passen?
want ook dat is natuurlijk weer anders.. *zucht*

TIA in ennie kees

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Ok effe kleine update:

Ik heb de containers vervangen door OU's dus daar mag het niet meer fout op gaan. (OU's hebben dezelfde naam)

Ik ben dus met excel aan het pielen gegaan en heb de files aangepast.

Alleen nu is dus het probleem dat de waardes van elke cel tussen " staat.
Op het moment dat ik tegen excel zeg: "sla die file op" dan haalt excel vrolijk de " weg en dan zegt csvde tegen mij:

C:\>csvde -i -f file.csv
Connecting to "(null)"
Logging in as current user using SSPI
Importing directory from file "file.csv"
Error reading attribute list
0 entries modified successfully.
An error has occurred in the program

vervolgens ga ik dus de boel vervloeken..

Wat doe ik toch steeds fout?

Ik rename de file naar .txt
open em.. zeg dat , de delimiter is en tekst tussen " staat ook dat maakt niet uit.. saven haalt , weg en zet er een TAB voor in de plaats en de " verdwijnen..
:'(

Ik loop al een dag hiermee te kutten en zie de oplossing nooit meer op deze manier..

Iemand die mij een douw in de goeie richting kan geven?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Dit probleem had je ook bij CSV files exporteren en openen in Exchange5.5 Wat ik altijd doe is bij sluiten van Excell is de eerste waarschuwing op nee klikken en 2e op save. dan bewaard ie ze als goede csv. FF kloten en je komt eruit denk ik zo.

bij www.netiq.com kun je veel tools vinden voor windows 2000/2003

[ Voor 13% gewijzigd door mutsje op 19-11-2003 19:56 ]

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
mutsje schreef op 19 november 2003 @ 19:54:
Dit probleem had je ook bij CSV files exporteren en openen in Exchange5.5 Wat ik altijd doe is bij sluiten van Excell is de eerste waarschuwing op nee klikken en 2e op save. dan bewaard ie ze als goede csv. FF kloten en je komt eruit denk ik zo.

bij www.netiq.com kun je veel tools vinden voor windows 2000/2003
:) FF kloten ja :)

Gister al een oplossing gevonden dmv de csv in access te lezen en daar de boel weer vandaan te exporteren. Na het inlezen met csvde kwam het netjes in de OU te staan die ik aangemaakt had alleen paste hij de e-mail adressen aan naar .nl ipv .be

maar volgens mij ligt dat aan:
msExchPoliciesExcluded. This attribute is optional. If you set the value for msExchPoliciesExcluded to {26491CFC-9E50-4857-861B-0CB8DF22B5D7}, it indicates that the Automatically update e-mail addresses based on recipient policy check box on the contact's E-mail Addresses tab is not selected. For an external SMTP contact only, you typically do not need or want x.400 or additional SMTP addresses.
dus daar gaan ik nog effe mee pielen.