@home nieuwsgroepen

Pagina: 1
Acties:

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
Hallo,

ik heb een probleem met @home nieuwsgroepen. Ik gebruik newsbin pro en wil header downloaden uit nieuwsgropen maar ik krijg de hele tijd de melding : server connection failure. Ik gebruik poort 119. Is daar ook nog een alternatieve poort voor?
En zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben?

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:58
De @Home servers zijn een verhaal apart. Er zijn op dit moment ook weer problemen. Als je veel shareware wil gaan downloaden kan je beter een betaalserver gaan nemen helaas.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://www.troublesathome...&page=instellingen#vraag6

Daar staan eigelijk alle gebruikte newsserver-IP's van @Home. Zover ik weet is news.tilbu1.nb.home.nl geloadbalanced over vier machines die ieder ook weer apart zijn te benaderen:
[rml]wildhagen in "Het grote @home problemen topic [ deel 4]"[/rml]
http://help.home.nl/nieuwsgroepen

Overigens, de newsserver is hier de laatste drie dagen ook lekker brak geworden. Connecten kan niet meer via testnews.home.nl, maar als dat lukt heb je een even brakke verbinding als via 'news'.

[ Voor 20% gewijzigd door Robin op 19-11-2003 12:10 ]

Verwijderd

Robin Vreuls schreef op 19 november 2003 @ 12:08:
http://www.troublesathome...&page=instellingen#vraag6

Daar staan eigelijk alle gebruikte newsserver-IP's van @Home. Zover ik weet is news.tilbu1.nb.home.nl geloadbalanced over vier machines die ieder ook weer apart zijn te benaderen:
[rml]wildhagen in "Het grote @home problemen topic [ deel 4]"[/rml]
http://help.home.nl/nieuwsgroepen
news.tilbu1.nb.home.nl is idd loadbalancer.
Voorheen waren de 4 servers ook afzonderlijk te benaderen maar tegenwoordig niet meer.

De enige server waar je nog verbinding mee kan maken is news.tilbu1.nb.home.nl en die is gewoon te bereiken op dit moment.
news.tilbu1.nb.home.nl heeft ip-adres 213.51.144.36

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
ja werkt nu weer. nu maar hopen dat het zo blijft! ;)

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Ik weet toevallig dat het de bedoeling is dat je de news-server uit jou regio gebruikt
Het probleem wat je gebruikt komt veel voor bij mensen die buiten hun regio een news-server proberen te bereiken
Als je niet weet wat je news-server is kan je het beste f fnaar @home mailen of bellen met de vraag wat je news-server is

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan geen newsserver uit je regio gebruiken omdat er maar vier newsservers zijn die via alleen via news.tilbu1.nb.home.nl te benaderen zijn. Alle regio's moeten dus gebruik maken van een van de vier server, anders zou het een fortuin kosten om voor elke regio een newsserver in gebruik te nemen. Je hebt dan duidelijk overcapaciteit en dat wil je niet hebben. Het onderhoud voor al die servers is ook nog eens een vermogen waard.

• Tetsuo55

Tetsuo55

Iedere @Home gebruiker heeft een news adres toegewezen op zijn omgeving. Als je dat adres gebruikt word je het snelst doorgeroute naar de news-servers in tilburg, dat bedoel ik, bijna alle problemen die mensen hebben kunnen zo opgelost worden.

• Fantomas
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem hier.
Ik kan bijna niet connecten, en als het al lukt dan kan ik heel even met fullspeed downloaden, en dan knalt ie eruit of gaat naar 20 kB/s.

Ik heb @home maar een "boos" mailtje gestuurd. Ze zullen er wel niet van onder de indruk zijn. Ik hoop echter dat de klachten wel geinventariseerd worden en dat ze er wat aan doen als er maar genoeg mensen geklaagd hebben.. Het gaat nu trouwens al een uurtje goed, en dat is voor het eerst deze week.
edit: niet dus: Afbeeldingslocatie: http://www.necros.nl/@home.gif

[ Voor 12% gewijzigd door Fantomas op 20-11-2003 11:55 ]

• Tetsuo55

Tetsuo55

fantomas, woon je wel in tilburg?

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Tetsuo55 schreef op 20 november 2003 @ 13:47:
Alle @Home abonnees kunnen van de newsserver(s) in Tilburg gebruik maken. Al die news.regio.provincie.home.nl hostnames verwijzen naar news.tilbu1.nb.home.nl, dus je kunt net zo goed direct dat adres instellen. Scheelt weer een stapje en reduceert de kans op problemen.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:58
Eigenlijk zou iedereen van 'news' of news.tilbu1.nb.home.nl gebruiken moeten zodat het verkeer mooi over de servers geloadbalanced(?) wordt ipv de servers stuk voor stuk in hun newsreader invullen :Y)

[edit]
ok rfm :)

[ Voor 54% gewijzigd door Drogo op 20-11-2003 22:28 ]

• Fantomas
  • Niet online
Tetsuo55 schreef op 20 november 2003 @ 13:47:
Nee hoor, In Venlo.
Maar dat zou niets uit moeten maken.

• rvm
  • Niet online

rvm

Cochrane schreef op 20 november 2003 @ 18:51:
Eigenlijk zou iedereen van 'news' of news.tilbu1.nb.home.nl gebruiken moeten zodat het verkeer mooi over de servers geloadbalanced(?) wordt ipv de servers stuk voor stuk in hun newsreader invullen :Y)
Dat kan nu ook niet anders meer. Sinds kort is directe toegang tot de individuele newsservers niet meer mogelijk. Het kan alleen nog via de loadbalancer (news.tilbu1.nb.home.nl).

[ Voor 3% gewijzigd door rvm op 20-11-2003 21:19 ]

• Tetsuo55

Tetsuo55

Dat is inderdaad niet meer mogenlijk, en de problemen worden juist veroorzaakt doordat iedereen tilbu invult inplaats van hun eigen news-server adres
als je namelijk je eigen gebruikt word je correct geroute naar de news-server, als je tilbu gebruikt word je omgerout en krijg je langzamere downloads, incompletes en niet aanwezige posts.
Ik heb het zelf getest, 2 dagen lang elke x minuuten updaten en veel downloaden
ik ga geen problemen, geen disconnects, alles snel
er waren wel een aantal incompletes, de retentie is inderdaad laag, ik heb deze incompletes gechecked bij anders isp's en de meeste hadden deze ook als incomplete dus het lijkt erop dat de main news-feed van nederland nogal wat incompletes heeft, daarnaast heb ik deze incompletes ook gecontroleerd op pay-servers en daar waren ze wel complete, ik weet ook dat @home bezig is met een oplossing voor de retentie.
Ze zullen waarschijnlijk niet veel doen aan de andere problemen omdat het meestal word veroorzaakt doordat mensen de verkeerde news-server invullen.

Ps je news-server is news.venlo1.lb.home.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Tetsuo55 op 24-11-2003 15:40 ]

• rvm
  • Niet online

rvm

*kuch*
host news.venlo1.lb.home.nl
news.venlo1.lb.home.nl is an alias for news.tilbu1.nb.home.nl.
news.tilbu1.nb.home.nl has address 213.51.144.36
Dus ik zou niet weten waarom je dan niet direct dat tilburgse adres kunt invullen. Je komt toch echt op hetzelfde IPnr uit. Leg eens uit....

• Tetsuo55

Tetsuo55

Het ligt aan de routering door het netwerk van @home.
Als je de correcte news-server invult dan word je goed geroute naar de news-server (snelste route) eenmaal aangekomen ben je juist ingelogd en krijg je volledig toegang.
Vul je direct het adres van tilburg in dan word je niet geroute en maak je een normale verbinding naar de server, eenmaal aangekomen blijkt dat je niet goed bent ingelogd(je woont immers niet in tilburg) en word je op een laag pitje gezet(eerst gaat iedereen voor die wel goed ingelogd is en daarna pas de mensen die verkeerd ingelogd zijn)
Ik heb dat jullie hetg zo begrijpen :P
Het komt er in iedergeval op neer je eigen news-server gebruiken werkt beter.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:02

lordsnow

I know nothing

Tetsuo55 schreef op 24 november 2003 @ 20:44:
Het ligt aan de routering door het netwerk van @home. Als je de correcte news-server invult dan word je goed geroute naar de news-server (snelste route) eenmaal aangekomen ben je juist ingelogd en krijg je volledig toegang.
Theoretisch gezien, mischien. Maar in de praktijk klopt er dus geen kut van.

Ik woon in enschede. In NewsBin Pro en Forte Agent heb ik ingevuld "news.ensch1.ov.home.nl", wat juist is.

En toch heb ik konstant last van time-outs, disconnects, etc. Downloads die plots maar binnen komen met 15kB/s of halverwege stoppen om dan een halve minuut of een minuut later weer gewoon verder te gaan.

En dit heb ik pas vanaf het moment, een aantal weken geleden, dat we verplicht de load-balancer moesten gaan gebruiken.

Oftewel, van mij mag alles weer terug naar de oude staat. En dan nog wat doen aan de retentie en de incompletes.

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

saxion schreef op 19 november 2003 @ 12:01:
... ik krijg de hele tijd de melding : server connection failure. Ik gebruik poort 119. Is daar ook nog een alternatieve poort voor?
Bij sommige providers kan je inderdaad van News gebruik maken op poort 119 *en* nog andere poorten.

Maar poort 119 is standaard voor News, en zou gewoon moeten werken. Ik denk niet dat News benaderen via een andere poort het probleem oplost.
En zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben?
Ja. Als je de verschillende forums naleest op internet, en in de nieuwsgroepen kijkt, zie je dat meer mensen hier last van ondervinden.

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Cochrane schreef op 19 november 2003 @ 12:08:
De @Home servers zijn een verhaal apart. Er zijn op dit moment ook weer problemen. Als je veel shareware wil gaan downloaden kan je beter een betaalserver gaan nemen helaas.
Begin dit jaar (als ik het mij goed herinner) hoorde ik van iemand die werkt bij GigaNews dat ze @home hadden aangeboden om voor hun News te gaan regelen. Ik neem aan in de vorm van, dat alle @home klanten een GigaNews accountje zouden krijgen.

Jammer dat dat (blijkbaar) niet is doorgegaan.

• Tetsuo55

Tetsuo55

ja lijkt mij ook dat er iest niet helemaal goed gaat met de loadbalancer..ik zou jullie aanraden om @home te bellen, ze moeten de klachten registreren en dan kunnen ze er wat aan doen.
Want zeg nou eerlijk iedereen kan wel lopen klagen op GOT maar daar heeft @home geen boodschap aan, als je ze belt registreren ze de klacht.
1 klacht is een inciden en meerdere klachten is een probleem
Ik raad iedereen aan de algemene voorwaardes nog eens goed door te lezen, en dan te bellen met je problemen alleen zo krijg je het opgelost.
Zo werkt het bij de meeste bedrijven.
Om weer terug te komen op de news-server, het is zo dat @home wel in de gaten heeft dat er mischien iets mis mee is, en het schijnt ook dat er binnenkort iets aan gedaan gaat worden, maar ze krijgen vrijwel geen telefonische klachten over news, dus officeel is er geen enkel probleem net de news.
Mijn advies: bellen! (lees anders ook ff de algemene voorwaarden nog een keer door, en vergeet niet eventuele routers en dynamische instellingen te verwijderen)
ps gebruik toch altijd je eigen news-server (news.jedubdomein.home.nl)

• rvm
  • Niet online

rvm

Tetsuo55 schreef op 24 november 2003 @ 20:44:
Het ligt aan de routering door het netwerk van @home.
Als je de correcte news-server invult dan word je goed geroute naar de news-server (snelste route) eenmaal aangekomen ben je juist ingelogd en krijg je volledig toegang.
Routering gebeurt op basis van het IPnr, niet op basis van de hostname. Als je news.regio.provincie.home.nl invult, dan vertaalt de DNS dat voor jou naar hetzelfde IPnr als wanneer je news.tilbu1.nb.home.nl invult. Pas nadat je computer het IPnr weet van de newsserver wordt contact gemaakt. Zelfde IPnr = zelfde newsserver.

Wat dat betreft maakt het niks uit. Echter, mocht @Home een keer de newsserver verplaatsen, dan hebben de mensen met een news.regio.prov.home.nl instelling daar geen last van en de mensen met een harde instelling op IPnr of op news.tilbu1.nb.home.nl wel. Met "last" bedoel ik: helemaal geen verbinding meer.
edit:
Ik ben het overigens wel met je eens dat men niet alleen hier moet klagen, maar zeker ook bij de @Home helpdesk. Niet per telefoon. Dat kost alleen maar geld. Mail het naar support@home.nl of klacht@home.nl (of is het klachten@home.nl?)

[ Voor 13% gewijzigd door rvm op 24-11-2003 22:55 ]

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Tetsuo55 schreef op 24 november 2003 @ 21:38:
... ik zou jullie aanraden om @home te bellen, ze moeten de klachten registreren en dan kunnen ze er wat aan doen.
De helpdesk hoef je alleen maar te bellen als er problemen zijn waar de helpdesk iets mee kan doen - geen verbinding? rotte verbinding? modem stuk? => instellingen nalopen, modem test doen, eventueel een monteur laten komen... etc.

Ik weet uit eigen ervaring dat de helpdesk weinig kan doen met andere klachten, behalve noteren wat je te vertellen hebt. Dit gaat dan je eigen archief in, maar je hebt er verder helemaal niks aan. (behalve dat je mischien iets opgeluchter bent omdat je even je frustraties kwijt bent :9)

Voor klachten moet je zijn bij klachten@home.nl. Of een brief schrijven.
Want zeg nou eerlijk - iedereen kan wel lopen klagen op GOT maar daar heeft @home geen boodschap aan. Als je ze belt registreren ze de klacht.
1 klacht is een inciden en meerdere klachten is een probleem
Inderdaad. Iedereen kan wel lopen miepen in alle forums, maar daar los je niks mee op. Dus - als je problemen hebt, informeer @home. (alleen in dit geval dus niet de helpdesk (ook NIET support@home.nl dus), maar klachten@home.nl)
Om weer terug te komen op de news-server, het is zo dat @home wel in de gaten heeft dat er mischien iets mis mee is, en het schijnt ook dat er binnenkort iets aan gedaan gaat worden
Hoe weet jij dit allemaal? :)

Hmmm.. je woont in Amsterdam, en je bent Technisch support medewerker...

[ Voor 10% gewijzigd door lordsnow op 24-11-2003 23:07 ]

• Tetsuo55

Tetsuo55

ja goed gezien
:P

ik werk op een 2de lijns van een servicedesk :P

ik heb trouwens al bij een aantal ISP's gewerkt

maar deze info heb ik van mensen die bij @home werken

het is trouwens geen goed idee om te mailen, ookal kunnen ze er telefonisch niets mee, dingen zoals news en mail problemen kunnen alleen telefonisch geregistreerd worden als problemen met het netwerk
Dit geld trouwens voor alle (kabel) ISP's
Het kost helaas wel geld, maar het word wel sneller opgelost dan via mail.

en een beetje offtopic, ik heb veel problemen gelezen en meeste komt toch echt door eigenwijsheid van de mensen zelf, in de @home topic zag ik zowiezo al 2 of 3 peeps die door hun eigen keuzes/woorden/daden problemen hadden of niet opgelost kregen, de ISP's zijn allemaal bereid om de problemen op te lossen, maar dan moeten de klanten wel aangeven dat er problemen zijn en als ze bellen dat conform de algemen voorwaarden doen, en als er dan iets van je gevraagd word moet je dat ook doen en niet denken van die helpdesk zijn een stelletje eikels en ik weet het wel beter want zo los je niets op (eigenlijk moest dit in het grote @home topic :P)

PS je moet dus wel mailen naar support@home.nl want klachten@home.nl is bedoeld voor klachten van niet technische aard

[ Voor 6% gewijzigd door Tetsuo55 op 25-11-2003 02:21 ]

• Fantomas
  • Niet online
Mail van @home
Beste heer, mevrouw,

Er zijn geen storingen bekend met de nieuws-servers, er is ook niets veranderd aan de nieuws-servers behalve dat ze niet meer aan te spreken zijn via hun ip adres.
Uw nieuws-server is:news.VENLO1.LB.HOME.NL

Het is niet mogenlijk om nieuws-servers te gebruiken uit een andere regio.

Als u deze nieuws-server al gebruikte, verzoeken wij u telefonisch contact op te nemen met onze Klantenservice.
Tja

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Het lijkt een beetje op het "kip of het ei" probleem. Je mailt dat er iets mis is, maar ze kunnen er niks mee omdat er niet officieel bekend is dat er iets mis is. Daarom mijn idee om klachten@home.nl te mailen en niet de helpdesk.

Begrijp me niet verkeerd - in de meeste gevallen ben je bij de helpdesk op het juiste adres. Alleen in dit geval lijkt het onmogelijk om de helpdesk te laten constateren dat er een probleem is met News en een storings-melding door te geven richting de TD van @home.

Mischien omdat te weinig mensen over de News-storing bellen per dag, dat het niet opvalt?
Tetsuo55 schreef op 25 november 2003 @ 02:19:
ik werk op een 2de lijns van een servicedesk :P

ik heb trouwens al bij een aantal ISP's gewerkt

maar deze info heb ik van mensen die bij @home werken
Een aantal van mijn ex-collegas werken nu ook bij de @home helpdesk. En zowiezo is het helpdesk-wereldje vrij klein - je komt telkens dezelfde mensen tegen. Zo van, "Oh, werk je nu bij Medion/KPN/@home/Amicon/weet-ik-veel-waar ... daar heb ik vorige week/maand/jaar nog gewerkt."
PS je moet dus wel mailen naar support@home.nl want klachten@home.nl is bedoeld voor klachten van niet technische aard
Als je bij de helpdesk niet geholpen kan worden (ik zeg niet dat ze niet willen) moet ik het toch ergens anders proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door lordsnow op 25-11-2003 15:36 ]

• Tetsuo55

Tetsuo55

In priciepe heb je wel gelijk, maar ik weet toevallig dat er gebeld moet worden voor het news probleem.
En technische problemen worden door klachten toch geforward naar support@home.nl dus duurd alleenmaar langer op een antwoord

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Tetsuo55 schreef op 25 november 2003 @ 14:06:
En technische problemen worden door klachten toch geforward naar support@home.nl dus duurd alleenmaar langer op een antwoord
Ah, das minder.

Nou, dan toch allemaal maar bellen dan :)

Verwijderd

Ik heb ook een klacht gemaild.
Kreeg ik na 2 weken een mail dat mijn mail wordt beantwoord in 2 weken 8)7 .
Nu is het mailtje binnen en ze zeiden dat ze op de hoogte waren over problemen met de newsserver en dat ze deze zo spoedig mogelijk zouden oplossen.
Geloof je het zelf :r ze kunnen niet eens fatsoenlijk replyen binnen een paar dagen.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:46

Hu9o

Schokkend

Hallo, even een klein schopje.

Eerder (voor we een router hadden) connecte ik altijd gewoon met "news". Maar nu werkt dat niet moet (dns fout) Als ik met "news.tilbu1.nb.home.nl" connect, dan kan ik wel weer de newsservers op. Weet iemand hoe ik de newsserver in overijssel kan benaderen? Zal verder geen verschil maken denk ik.

Het was iets met overij. oid want dat zag ik wel eens langs komen.

edit:
news.rdc1.ov.home.nl

waar de search (met de juiste zoek woorden!!) toch allemaal niet handig voor is :)

[ Voor 16% gewijzigd door Hu9o op 02-12-2003 22:17 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Hu9o schreef op 02 december 2003 @ 22:16:
Hallo, even een klein schopje.

Eerder (voor we een router hadden) connecte ik altijd gewoon met "news". Maar nu werkt dat niet moet (dns fout) Als ik met "news.tilbu1.nb.home.nl" connect, dan kan ik wel weer de newsservers op. Weet iemand hoe ik de newsserver in overijssel kan benaderen? Zal verder geen verschil maken denk ik.

Het was iets met overij. oid want dat zag ik wel eens langs komen.

edit:
news.rdc1.ov.home.nl

waar de search (met de juiste zoek woorden!!) toch allemaal niet handig voor is :)
Wat heb ik nou aan het begin van dit topic gezegt?
news.tilbu1.nb.home.nl is de ENIGE server die beschikbaar is.

Dat is de loadbalancer van @home die jou onzichtbaar naar de minst belastte server doorverwijst.

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Hmmm... de verbinding zelf lijkt nou wel weer OK - net gestest op www.speedtest.nl, en ik kwam op 370 kB/s.

Ook de news-server lijkt goed te reageren. Ik heb geen last meer van time-outs. Download snelheid schommelt tussen de 1 en 2.7Mbit (125 en 330kB/s).

Alleen de retentie is nu wel HEEL erg kort... ik schat op 6 uur of zo?

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Volgens @home moet je op NEWS inloggen
Dan zorgt de balancer dat je op de juiste plek terechtkomt
(uiteindelijk toch de 2 hood IP's en/of de secundaire IP's

Ik heb dit nu al sinds 12 Nov ( uitschakeling van de indiv. servers) en weinig last ondervonden ... ;)

maar over retentie .. deze is al bijna een jaar zeer laag (slecht)
gemiddeld van 6 uur tot hooguit 12 uur...helaas

ik schat in dat als je al via newsbin pro aan de slag bent gegaan het ook een simpel gegeven om 'mee te testen' op newszilla, via IPv6... :O

Succes

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:15
ik heb alle topics hierover al doorgelezen en alles geprobeerd maar ik kan absoluut niet connecten met de newsservers... :(

krijg steeds connection failed

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:46

Hu9o

Schokkend

vul dit eens in "news.rdc1.ov.home.nl " ipv "news". Werkt bij mij nu, omdat we een neiuwe router hebben is het dns gebeuren niet meer zoals het was... gewoon op poort 119 (check of deze wel open is!)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

FreshMaker schreef op 03 december 2003 @ 19:30:
Dan zorgt de load-balancer dat je op de juiste [news-server] terechtkomt

Ik heb dit nu al sinds 12 Nov ... en weinig last ondervonden ... ;)
Ik gebruik NewsBin Pro, en maakte idd gebruik van alle vier de News-servers tegelijkertijd. @home staat drie verbindingen per server toe, dus max 12 verbindingen. (OK, NewsBin Pro heeft een ingebouwd limiet van 8 verbindingen. En ik gebruikte 'maar' 5 omdat meer toch geen zin had).

Toen alles veranderde op 12 Nov kreeg ik idd geen verbinding meer met de news-servers. Na de juiste news-server (de load-balancer) adres te hebben ingevuld (in mijn geval "news.ensch1.blahblahblah") leek alles het weer te doen.

Behalve dat ik sindsdien enorm veel last heb van time-outs, downloads die halverwege stoppen en na een tijdje zomaar weer verder gaan, of downloads die met 250kB/s beginnen en opeens zakt dat naat 10kB/s, downloads waar je een aantal keer moet proberen voordat ze ook echt opgehaald worden, .... dat soort dingen.

Sinds gister-avond lijkt alles zoals het hoort - vandaag een download snelheid (speedtest.nl) van 365kB/s. Nette download snelheid van de news-servers tot 3.5Mb/s met drie verbindingen. Geen time-outs of zo. Toppie!

Alleen de hoeveelheid 'news' wat aangeboden wordt lijkt mij een stuk kleiner (ongeveer de helft) dan een aantal dagen geleden. Ik weet niet of dat ligt aan de retentie, of dat de feed crappy is... ?
maar over retentie .. deze is al bijna een jaar zeer laag (slecht)
Ik zit nu sinds 1999 bij @home, en News is in die tijd alleen maar (duidelijk!) slechter geworden. In het begin kon je nog 5 verbindingen leggen naar 1 server, retentie was goed, de verbinding zelf was goed.

Maar het lijkt (hier) weer wat beter te gaan *afkloppen*. Ik ben benieuwd of het aanhoud.
ik schat in dat als je al via newsbin pro aan de slag bent gegaan het ook een simpel gegeven om 'mee te testen' op newszilla, via IPv6... :O
Ik ben op de hoogte van deze mogelijkheid, maar heb het nooit geprobeerd. Eerlijk gezegd, zo'n fanatieke downloader ben ik niet.

Maar mischien is 't wel eens intressant om te proberen. Het is toch gewoon een kwestie van IP6 protocol installeren, en dan kan je connecten met een speciale Newszilla server of zo?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:15
Hu9o schreef op 03 december 2003 @ 20:08:
vul dit eens in "news.rdc1.ov.home.nl " ipv "news". Werkt bij mij nu, omdat we een neiuwe router hebben is het dns gebeuren niet meer zoals het was... gewoon op poort 119 (check of deze wel open is!)
nope... werkt niet

heb echt alle news.bla.bla.home.nl al geprobeerd
krijg geen contact met de server
de poort staat zeker open

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Pagina: 1