[Xvid]Geluid doet nie, codec is aanwezig

Pagina: 1
Acties:

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 16:45

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ik heb hier een film liggen die met xvid is gecodeerd. Volgens de informatie van zowel Gspot als Virtual Dub is het geluid gewoon mp3. Helaas krijg ik maar geen geluid uit de film geperst.

Een search op dit onderwerp hier bracht ook weinig meer op dan "installeer deze pack, of deze" (verbaasde mij dat nimo zo vaak werd aanbevolen).

Ik heb de laatste Gordian Knot (codecpack geinstalleerd) en heb absoluut geen problemen met welke andere film dan ook. Ook mijn mp3's spelen keurig af in allerlei spelers. Ik heb nog een extra mp3 codec geinstalleerd (de radium codec). Helaas mocht dat niet baten. Is er iets wat ik nog kan doen voordat ik deze film richting prullebak smijt? Misschien valt de mp3 codec ergens te kiezen?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:03
Moet je alle codecs eens verwijderen en de K-Lite Codec Pack installeren. Moet je even kijken naar de instellingen die jij wilt/moet hebben. De codec pack is te downloaden van http://www.k-lite.nl. bij mij werkt alles perfect met deze codec's, ik hoop dat hier het probleem mee is opgelost. :)

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 16:45

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
OK, merkwaardig. Met virtual dub krijg ik wel geluid maar mijn standaard media speler (media player classic, laatste versie) weigert. Het is dus een kwestie van zorgen dat beide programma's dezelfde mp3 decoder gebruiken. Heeft iemand een idee hoe dat te doen?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kijk eens bij opties in wmp of daar alle bestand typen zijn aangevinkt.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-09 08:56

JanW23

Mine mine mine mine

Ac3 filter installeren... klaar....
Groeten!