Toon posts:

[PHP] MP3

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na enig zoeken op internet en hier bij tweakers kan ik nu de mp3 tag uit een file lezen.

Nu wil ik ook nog de tijd van de mp3 weten dus de duur van het nummer. Daarnaast ook nog de bitrate.

Hoe kan ik deze uitlezen. Deze komen niet uit de tag?

Verwijderd

Je bedoelt waarschijnlijk de ID3 tag.

De duur en bitrate van een MP3tje zijn alleen te vinden door de frame headers uit te lezen. Natuurlijk hoeft jouw PHP script dat niet te doen, er zijn tenslotte al programma's hiervoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 11:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja die programma's heb ik ook wel gevonden maar hoe kan ik dan automatisch een hele directory laten invoeren.

Verwijderd

Je voert het programma uit met PHP en vangt de output op. Vervolgens lees je dit en haal je de goede stukken eruit. Directories doorlopen kan met PHP of met het programma zelf.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 11:59:
Ja die programma's heb ik ook wel gevonden maar hoe kan ik dan automatisch een hele directory laten invoeren.
Door de directory heenlopen en in een foreach loop elk bestand door dit programma te halen :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
ik gebruik zelf deze: http://www.mp3tag.de/ en pleur aan de hand van de output daarna met een zelfgeschreven scrippie alles m'n database in

Verwijderd

Topicstarter
Door de directory heen lopen snap ik zelf ook wel.
Dat is ook al gelukt, ik wil nu alleen nog die twee opties hebben die ik eerder vroeg.

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:09
Hier is al een mooie klant-en-klaar oplossing voor die id3v1, id3v2, en nog een heleboel andere formaten kan lezen / schrijven.
Ik weet even niet hoe het heet, maar ik zal zoeken.

[edit]
Gevonden

http://getid3.sourceforge.net
Hier kan je zien wat 'ie allemaal kan lezen

[ Voor 33% gewijzigd door Suepahfly op 19-11-2003 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, dit was nu precies wat ik nodig had.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mja, dit soort info is echt wel goed te vinden op het internet hoor

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.