cd->minidisc via pc

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:41
Ik heb een portable minidisc recorder van sony. Zonder LP, NetMD oid. Ik wil cd's via de computer en de optische uitgang van mijn geluidskaart naar een minidisc kopieren. Ik wil het volledig digitaal en met behoud van trackmarks kopieren. Is dit mogelijk, en zoja, welk programma kan ik hier het beste voor gebruiken? Bovendien wil ik dat dit kopieren geen last heeft van evt geluiden van msn, winamp oid, is dit mogelijk? Evt met een 2e geluidskaart ofzo?

[ Voor 9% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 19-11-2003 11:56 ]

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb het vroeger via mijn optische-out van mijn Terratec DMX XFire gewoon via Winamp gedaan, gewoon even een uurtje met je handjes van de computer kan géén kwaad ;) Ik kwam van de week nog opnames tegen die ik op deze manier had gedaan, en deze zijn werkelijk perfect te noemen.

edit:
Trackmarks doe je ook met winamp met de tool "pausebetweensong" en een instelling op je MD, een beetje zoeken op bijvoorbeeld www.minidisc.org biedt uitkomst.

[ Voor 24% gewijzigd door Richard op 19-11-2003 11:58 ]

20*350ZO45°

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57
ik heb zelf ook een md player, ik stop altijd de digitale uitgang in de digitale ingang en kopieren maar! Ik heb zelf op zo'n optie erop zitten dat m'n md player pas gaat opnemen als hij signaal binnen krijgt (dus al je op play duwt).... volgens mij heet dat music-sync ofzo...... maar je hebt wel het nadeel dat je idd al die windows geluidjes mee krijgt..... maja....

• Dr_Frickin_Evil
Nou, ik vraag dit eigenlijk omdat we thuis (staat bij mn zus op de kamer) wel een cdspeler hebben met optische uitgang, en dat kopieren gaat echt heel fijn, gewoon met trackmarks en alles dus. Ik vroeg me af of ik dit ook met de pc kan, maar ik ben bang van niet..? Misschien dat ik anders mn wisselaar wel ruil voor haar cdspeler :)

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Uhm er zijn GEEN NetMD recorders uitgekomen die niet over MDLP beschikten.
Dus wat jij zegt klopt niet helemaal.
Dit is eigenlijk een search/faqvraag maar ik raad je aan eens te kijken op www.mdcenter.nl! :)

Edit:

Zoals Richard het zegt krijg je dus pauzes van minstends 2 seconden tussen de nummers dat ga je niet willen.
In second thought: waarom zou je in vredes naam de optische uitgang gaan gebruiken als je een NetMD hebt? Of doet die software rot bij jou?

[ Voor 39% gewijzigd door _WgV_ op 19-11-2003 13:30 ]

#StopBurningStuff

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:09
Dr_Frickin_Evil schreef op 19 november 2003 @ 12:02:
Nou, ik vraag dit eigenlijk omdat we thuis (staat bij mn zus op de kamer) wel een cdspeler hebben met optische uitgang, en dat kopieren gaat echt heel fijn, gewoon met trackmarks en alles dus. Ik vroeg me af of ik dit ook met de pc kan, maar ik ben bang van niet..? Misschien dat ik anders mn wisselaar wel ruil voor haar cdspeler :)
Er is op dit moment nog geen programma wat trackmarks via de optische uitgang van je geluidskaart stuurt, dus je zult idd met 2 seconden stilte gaan werken (of achteraf handmatig trackmarks gaan aanbrengen).

• Dr_Frickin_Evil
_WgV_ schreef op 19 november 2003 @ 13:28:
Uhm er zijn GEEN NetMD recorders uitgekomen die niet over MDLP beschikten.
Dus wat jij zegt klopt niet helemaal.
Dit is eigenlijk een search/faqvraag maar ik raad je aan eens te kijken op www.mdcenter.nl! :)

Edit:

Zoals Richard het zegt krijg je dus pauzes van minstends 2 seconden tussen de nummers dat ga je niet willen.
In second thought: waarom zou je in vredes naam de optische uitgang gaan gebruiken als je een NetMD hebt? Of doet die software rot bij jou?
Waar lees je dat ik Netmd heb?
Pagina: 1