herculesgf2mx, bevriest tijdens spellen

Pagina: 1
Acties:

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:22
Hoi, goedemiddag, ik zit met een flink probleem, ik heb net een nieuw systeem gebouwd (spec zie onder)
Wat is nou het probleem? :als ik spelletjes zit te spelen (maakt niet uit welke) bevriezt m'n beeldscherm na 5 min. alleen rebooten helpt dan nog, zijn er meer mensen met dit probleem? of weet je een oplossing? help me asjeblieft, wat zo valt er niet te werken, alvast bedankt Onne

Verwijderd

de hele tijd rebooten dus ;)

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

VIA-chipset? Download de laatste 4-in-1-driver...

Kijk hier http://www.geforcefaq.com/ voor meer suggesties.

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:47
Welke drivers gebruik je voor je videokaart? Ik had hetzelfde probleem met de drivers van hercules die meegeleverd werden en met de detonator drivers.

Ik heb nieuwere drivers van de site van hercules geplukt, en weg was het probleem.

Mijn fotografie en videografie

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Probeer anders eens de 4x AGP uit te zetten in de BIOS.

Hoe warm wordt je proc trouwens? Je hebt toch wel koelpasta gebruikt?

sigloos

Verwijderd

Wat ik dus had (want ik denk dat het over is) is dat mijn pc dus spontaan vastliep in q2 / q3 na zeg maar een half uur spelen ofzo, maar dat mn mp3 op de achtergrond gewoon ddor blijft spelen. Daardoor wist ik dat niet het hele systeem vastloopt (hoewel rebooten de enige oplossing was) maar puur de grafische kant van mn systeem.

Ik heb de drivers van de cd nooit gebruikt, maar ben begonnen met Nvidia 6.31 en dat ging dus fout bij mij, daarna 6.35 ook fout, 6.18 fout en zit nu dan op de 6.47 welke dit probleem bij mij dus niet geven. Of deze het aller beste zijn weet ik niet, maar ze werken goed bij mij (heb vandaag op een LAN gezeten en dat ging behoorlijk goed)

suc6

Celeron 566 @ 901, 256 MB PC133, Hercules GF2MX, Abit BE6-II

Verwijderd

Ik heb vrijwel hetzelfde probleem.. Alleen haal ik de 5 min niet eens. :(

Ik dacht eerst dat het weleens aan de voeding kon liggen. Ik heb slechts 230 watt.
Maar aangezien jij hetzelfde probleem met een zwaardere (neem ik aan) voeding hebt weet ik het ook niet meer.

Ik over dit probleem naar Hercules gemailt en kreeg zo'n standaard mail terug met standaard problemen. Ook stonden de bios settings erbij, maar het hielp allemaal niet. :'(

Dus als je de oplossing weet....

succes.

• chiwai_2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
misschien moet je de nvidia drivers opnieuw installeren in standard mode. (agp 1x)

• onne
Bedankt voor reacties tot nu toe, nog wat ctra info:
Ik gebruik drivers van cd voor windows me , (van internet gedownload zijn even nieuw dus dat schiet niet op) m'n cpu word max z'on 45 graden, maar ik heb geen koeler op m'n geforce
Zondag ga ik met een 220v voeding d'r op inblazen, misschien helpt dat wat.
Ik heb trouwens gister 3 nieuwe fans (12v) aangesloten, misschien krijgt die kaart wel te weinig voeding als ie heet wordt (ga em es testen met die coolers eraf, misschien wordt dat wat)

• onne
Heeft et trouwens zin om hem om te ruilen voor een asus 7100 (ik ken nl iemand anders die hem wel wil hebben) of heeft dit ding dezelfde problemen???

Verwijderd

Waarschijnlijk dezelfde problemen.

Maar wat voor voeding heb je nu?
300 watt?? Zou toch genoeg moeten zijn.

• onne
Ja, ik heb een aopen 300w voeding, dit las ik op die geforcefaq site:Q. When I run a 3D application, the screen suddenly goes black (I lose the monitor signal), but the computer doesn't lock up. How can I fix it?
Try going into Safe Mode and go to Control Panel / System. Remove all monitor devices listed and let Windows redetect the monitor when it restarts.

Try changing your refresh rate. See the 'How can I set the refresh rate above 60hz?' question for more details.

If you have no monitor drivers for your monitor, select 'Plug and Play Monitor' from the (Standard monitor types) section of the monitor drivers list.

Make sure that you are using a powerful enough power supply. See the 'How powerful should my power supply be in order to use the GeForce? question for more information.

Try forcing AGP1X. Read the 'How can I force AGP1X to be used instead of AGP2X or AGP4X?' question for more information.

Ze hebben het hier over een zwart scherm terwijl die bij mij gewoon het laatste scherm blijft hangen, maar is het toch een idee??

• onne
Zijn er mensen waarbij het systeem met hercules geforce 2mx wel draait? (ik neem aan van wel) maar welke drivers hebben jullie dan geinstalleerd? Ik heb net versie 6.35 geinstalleerd, maar hou hetzelfde probleem

• onne
Op donderdag 07 december 2000 22:37 schreef Jake Blues het volgende:
VIA-chipset? Download de laatste 4-in-1-driver...

Kijk hier http://www.geforcefaq.com/ voor meer suggesties.
Heb je de site van VIA voor die drivers?
Pagina: 1