Toon posts:

[@HOME]Deerfield Mail Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat @home poort 25 dicht heeft, of althans het meerendeel van de tijd in ieder geval...

Mijn werkgever heeft alle tools voor webmail geblocked via Websense (hotmail, twigger, @home webmail). Een collega van me, die via Wannadoo internet, heeft een Deerfield mail server geinstalleerd en kan nu direct op z'n machine thuis inloggen en z'n privé mail lezen.

Ik heb zelf al ff gekeken maar heb geen tijd om er lang mee bezig te zijn als 't toch niet gaat werken. Heeft er iemand ervaring met dit pakket en zo ja, ook bij @home ?

TIA

Verwijderd

Je kunt in principe elke mailserver gebruiken die web-based de mailboxen laten uitlezen. De mailserver popt je pop3 box leeg bij @home, mail wordt lokaal opgeslgen totdat jij die weer leegpopt met oulook oid.

Verder ontopic, denk jij dat jouw werkgever er blij mee is als jij de beveiliging van het bedrijf wil gaan omzeilen? Denk daar eerst een over na.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daar over nagedacht, niet dat het echt nodig is, maar goed.

Het is in weze zo dat alle webmail sites geblokkeerd worden, prima. Wat weerhoud mij ervan om een site (eigen machine thuis) te bezoeken waar ik nog wel mijn privé mail kan lezen. Ik bedoel ik krijg op m'n zakelijke adres ook genoeg privé mail binnen.

Ik ben vrij om te surfen waar ik wil. Dat wat m'n werkgever 'verkeerd' vind, wordt geblokkeerd via websense.

Dus ik heb d'r niet zo veel moeite mee...

't Gaat mij d'r gewoon om dat ik thuis een site heb draaien waarop ik m'n mail kan lezen.

En om toch de moraalridders tevreden te stellen : Ik wil graag via internet m'n diverse mailboxen uit kunnen lezen (@home, hotmail e.d.) zodat ik straks als ik op vakantie ben overal m'n mail kan lezen (evt. ook via GPRS). En dit wil ik graag doen door op m'n thuis machine een pakket te installeren dat dit via een webinterface mogelijk maakt, dus via http.

>:)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 12:30 ]